Hik probleem bij volvo 940

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Gebruikersavatar
Baseman
4th Gear member
Berichten: 601
Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
Locatie: 's-Hertogenbosch

JeroenCurcacao schreef:............ en de digitale temperatuur meter geeft -188 graden celcius aan. Ik ben al een tijdje woonachtig op Curacao, maar dat heb ik nog niet meegemaakt.
Dat doet de meter bij een kabelbreuk of defecte sensor.
Kijk even of je onder de bumper een loshangende sensor terugvind, maak de stekker schoon en klik hem weeg terug.
Tenzij je hem kwijt bent, dan is een nieuwe (of tweedehandse) een mogelijk oplossing.
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
Gebruikersavatar
v700r
5th Gear member
Berichten: 1127
Lid geworden op: 23.10.2006 - 09:48
Locatie: Alphen aan den Rijn

whitehorsekart schreef:Ingmar heeft op 15 juli voor het laatst gepost. Dat is 1 1/2 maand geleden!
v700r: Om nu meteen iemand een dief te noemen... handig is anders, maar het onderwerp is hetzelfde. En waarom de poster "zeker al een tijd op curacao woont" volgens jou? Omdat jij zo beschaafd bent en de rest van de wereld niet??? Leg eens uit?



3.41 uur?? Heb je daarom zo'n pishumeur omdat je vroeg op moest? Er staat nergens dat iemand een dief is, misschien moet je eens een keer beter lezen en een beetje relativeren dan zouden die fora (forums ook goed) ook iets gezelliger worden.
Curacao? Pikken? Snap je het nu een beetje? Lighten up man!!
Groeten van Frans.
Gebruikersavatar
whitehorsekart
5th Gear member
Berichten: 1654
Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530

Te hoog octaan kan bijna niet, te laag wél.
Ik denk dat je per ongeluk de stekker van de temperatuursensor van je temperatuurmetertje hebt kapot gemaakt? De 1e sensor op de foto, dus degene die het dichtst bij de voorkant van je blok zit, is voor het dashboardmetertje. De achterste dus voor de ECU.
De pingelsensor reageert als de motor pingelt, dwz het mengsel te vroeg ontsteekt. Dan zet de EZK het ontstekingstijdstip later. (Of er ook nog iets in de ECU gebreurt weet ik eigenlijk niet.)

Oh, en vakantie naar Venezuela klinkt hiervandaan behoorlijk decadent hoor! (Voor jou maar een klein stukje natuurlijk!)
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110

BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
JeroenCurcacao
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 29.09.2010 - 00:08

Ik denk dat je per ongeluk de stekker van de temperatuursensor van je temperatuurmetertje hebt kapot gemaakt? De 1e sensor op de foto, dus degene die het dichtst bij de voorkant van je blok zit, is voor het dashboardmetertje. De achterste dus voor de ECU.
Die heb ik inderdaad een beetje kaduuk gemaakt. Ga ik die vandaag repareren (alleen het stekkertje is kapot). Verder zal ik kijken voor die sensor onder de bumper. Als ik deze twee klusjes heb gedaan ben ik benieuwd of het gehik en niet goed optrekken van de motor inderdaad alleen de CIS klep was. Die was erg smerig en misschien blef hij daardoor hangen.

Venezuela is voor de mensen in Nederland misschien decadent, voor mij 30 minuten vliegen en een geweldig land. Over criminaliteit zullen we het maar niet hebben, zelfs Curacao is heilig vergeleken met de grote steden in Venezuela
JeroenCurcacao
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 29.09.2010 - 00:08

Hallo mensen,

Het hikprobleem is verholpen, het lag inderdaad aan de stappenmotor, hij loopt weer als een zonnetje. Al is hier geen zon meer geweest sinds twee dagen door orkaan Thomas, maar goed.

Het is een oude auto, dus er is een nieuw probleem ontstaan. De rechtervoorlamp doet het niet meer. Lampje vervangen, en zekeringen nagekeken, allebei goed. Daarnaast doet ook het groot licht het niet meer. Nou zou het een kabelbreuk kunnen zijn (met een multimeter krijg ik ook geen spanning), maar bij zowel normaal als groot licht tegelijk?
Daarnaast heb ik wel gezien dat ze hebben zitten rommelen met de massa. Ze hebben een eztra draadje getrokken naar de minpool van de accu, maar helaas nog steeds niks.

Zou het een andere zekering kunnen zijn die ik over het hoofd zie, of toch gewoon een extra draadje trekken vanaf de zekering naar de lamp?

Alvast bedankt, als ik hiervoor een nieuw topic had moeten starten, excuses daarvoor.
Gebruikersavatar
whitehorsekart
5th Gear member
Berichten: 1654
Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530

Een nieuw topic is handiger, omdat je dan ook nieuwe aandacht trekt met je volgende probleem. Electra en electronica is een ander specialisme dan de techniek (In ieder geval voor mij!)

Het zou m.i het relais kunnen zijn: die stuurt beide? Wél vreemd dat het alleen je rechter koplamp is, of doet grootlicht het links ook niet?

Baseman, die je hier ook al van antwoord voorzien heeft, is erg goed in de electra, dus misschien........
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110

BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”