Pagina 2 van 2

Geplaatst: 16.04.2010 - 16:06
door Bart Giesen
Haha nee hij is van een zakenfiguur geweest, die heeft er niks raars mee gedaan. Ennuh vermogensverlies; ik vind het gewoon een traag, rokend hok wie 6.5l per 100 km verbruikt (enkel snelweg), terwijl dit altijd tussen de 4,8 / 5.2 zat.

Geplaatst: 16.04.2010 - 16:07
door Bart Giesen
volvo c70 t5 schreef:
eouwehand schreef:Je hebt gelijk Bart de turbo's in de V40's hebben een interne wastegate en geen dumpvalve. Het afblazen wat jij hoort lijkt mij gewoon een lekke leiding oid.
Wat ik wel een beetje vreemd vindt is,Dat ik niks terug lees over vermogensverlies,En dat mag je denk ik wel vervachten als je turbo afblaas bij optrekken.
Je begrijpt mij niet; ik acceleraar (dus de turbo bouwt druk op), opeens laat ik het gas los (steekt b.v. een eend over), dan hoor ik dat afblaasgeluid heel overdreven.

Vooral als de auto koud is, hoor ik het wel zoals jij 'm omschrijft; onder het accelereren lucht ontsnappen.

Geplaatst: 16.04.2010 - 19:04
door volvo c70 t5
Laat je turbo is controleren op scheuren en ook inwendig,Een hoog verbruik zie je meestal als je lambdasonde niet meer lekker is.

Geplaatst: 16.04.2010 - 19:19
door volvo c70 t5
Kijk hier ook is naar je EGR klep.

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?pid=539954

Geplaatst: 17.04.2010 - 00:21
door Bart Giesen
EGR klep en luchtmassameter zijn beide hageltjenieuw :). Thanks voor het meedenken.