Oliedruk te laag bij koude start D5

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Slechte koude start bij een D5 is ook een bekend probleem!
Lekke injectoren die werden onder coulance vervangen!
Als je dit zelf moet bekostigen reken dan op ongeveer 1200 euro incl nieuwe leidingen, ex btw en arbeidsloon!
Daneel
3rd Gear member
Berichten: 327
Lid geworden op: 18.03.2006 - 17:26

Zoo, da's geen koopje :( Ik hoop dat dat probleem inmiddels wel al is opgelost bij de nieuwe modellen D5.
V70 D5 +Polestar (205pk/450nm), AWD, GEARTRONIC, MY2007
Gebruikersavatar
Volvopeter
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 15.01.2006 - 09:08
Locatie: Nunspeet

Hierbij de reaktie van Volvo.
Geachte heer
Dank voor uw e-mail. Uw vorige mail, wij zijn dit nagegaan, hebben wij nooit ontvangen. In antwoord op uw verzoek berichten wij u dat wij het betreuren dat u een reparatie heeft moeten laten uitvoeren aan uw Volvo S60 van 12 oktober 2001, die u in gebruikte staat heeft aangekocht per 5 september 2005. De termijn van de fabrieksgarantie was op 12 oktober 2002 verstreken. Gezien de leeftijd en de kilometerstand van uw Volvo S60 is er geen coulanceregeling meer van toepassing.
Evenals de termijn van de fabrieksgarantie is de termijn waarbinnen coulance wordt verstrekt begrensd. Bovendien bent u een overeenkomst aangegaan met betrekking tot de prijs en de staat van uw Volvo S60 met de verkoper van deze auto. Volvo Cars Nederland B.V. was in deze onderhandelingen geen partij en wellicht werd hierbij een een Bovaggarantie verstrekt. Wij verwijzen u voor eventuele klachten die betrekking hebben op de staat van uw Volvo S60 naar de verkoper van de auto.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
mevr. C. de Vaan

Volvo Cars Nederland B.V.
afd. Customer Relations
Stationsweg 2, NL-4153 RD Beesd
P.O. Box 16, NL-4153 ZG Beesd

Helaas pindakaas.
Gast

Ranzig, komt bij mij naar boven.
Maar........
Voor de duidelijkheid; is bij jouw Volvo een O-ring van de aanzuigpijp van de olie pomp gemonteerd cq vervangen?
Heb je eventueel de oude ring nog?

Product aansprakelijkheid gaat verder dan in deze Volvo aangeeft.
Zeker als het gaat om een productiefout die bekend is.
Dat jij inmiddels 2e en van mijn part 5e of 10e eigenaar bent, doet niet ter zake.
Mogelijk heb je een rechtsbijstand verzekering.
Ik zou het zeker proberen.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Hoezo garantie?:)
Bij volvo weten ze echt wel dat dit een reglamtig voorkomend probleem is,maar ze geven dat natuurlijk niet toe.:)
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

reglamtig is een drukfout,:):)moet zijn:regelmatig
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

Ramon&Ramon schreef:reglamtig is een drukfout,:):)moet zijn:regelmatig
dat was wel duidelijk hoor.
maar je kan het ook corrigeren door op Afbeelding te drukken en de tekst aan te passen.
is soms makkelijker... :wink:
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

ik ben niet zo slim ":)
DrDeJe
2nd Gear member
Berichten: 52
Lid geworden op: 29.03.2008 - 18:36
Locatie: Heerhugowaard

Volvopeter schreef:
Volvopeter schreef:Hallo Alex,
Bedankt voor je reaktie. De oliedruk-sensor is inmiddels ook vervangen en ik hoor geen bijzonder lawaai in het vooronder. De km stand is 104.000 km.
Gezien het aantal reakties (alleen Alex) heb ik kennelijk wel een bijzonder probleem en zijn er weinig die mij kunnen steunen met advies.
Motor loopt als een zonnetje, probleem doet zich alleen voor bij koude motor, blijft over mogelijk:
Oliepomp te weinig kracht om olie op te pompen??
Olie loopt te snel terug in carter ??
Ik weet het echt niet maar het irriteerd mij wel mateloos en ben het vertrouwen in de auto kwijt temeer daar de wintersport voor de deur staat met - 10 tot -12 graden.
Misschien komt er toch nog een tip of ervaring voor die tijd.
Groetjes
Peter
De oplossing was het vervangen van een bij productie ( Service bulletin ) fout geplaatste pakking van de oliepomp. Probleem lijkt nu opgelost en daar ben ik blij mee. Niet zo blij ben ik met het gegeven dat er geen claim bij Volvo mogelijk was en ik voor de volledige kosten opdraai.
Kun je een richting van kosten hier op het forum melden?
Misschien is die pakking bij mij ook het probleem!
Greetings DrDeJe

========================
*** Volvo S60 - 2,4 ltr. - 170 PK ***
========================
Gebruikersavatar
Volvopeter
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 15.01.2006 - 09:08
Locatie: Nunspeet

Hallo Eigen baas,
Ik was met vakantie dus kon niet eerder antwoorden. Ik heb nog in de archieven gezocht maar kon de rekening niet vinden mogelijk bij verkoop meegegeven. Sorry !!
Volvopeter
Gebruikersavatar
Volvopeter
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 15.01.2006 - 09:08
Locatie: Nunspeet

Sorry,
Het antwoord was voor DrDeJe.
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”