Pagina 2 van 3
Geplaatst: 10.04.2010 - 21:46
door t5power
V70/2.4D/2003 schreef:@Bartv70: 14.900 euri..... Dat is wel een stevige prijs voor een V70 uit 2003, ondanks de slechts 80K op de klok.
Idd, ik heb vorig jaar een V70 Summum MY2005 T5 met 89k voor minder dan 13.5k opgehaald. Alleen niet bij een volvo-dealer....
Geplaatst: 11.04.2010 - 07:51
door HansEindhovenV70
T5 rijders zijn inderdaad vaak de gassers die zo snel mogelijk proberen op te trekken en wat lomper rijden, wat dat betreft zijn bijvoorbeeld de 140pk rijders een heel ander type rijder, waardoor het allemaal ook wat langer meegaat.
Geplaatst: 11.04.2010 - 09:04
door Paul
Wat een aanname, wij hebben ook een T5 gehad en hadden hem daarom niet gekocht.
Geplaatst: 11.04.2010 - 09:50
door Black 2.4T awd
DinanT schreef:Over de grens, wel eens gekeken, kennis van me heeft dat ook gedaan, daar één kopen, maar dat vind ik nog linker dan híer bij een handelaar kopen eigenlijk...
Budget.. tsja.. ik wilde niet meer dan 15 mille uitgeven eigenlijk...
Een 2.0T in een V70..? is dat niet een beetje onder-gemotoriseerd? Vond mijn S40 met 1300kg al aan de trage kant met 165 pk.
Ik denk dat een 2.5T toch wat meer aan mijn eisen zal voldoen.
Mijn V70 komt ook uit duitsland met onderhoudshistorie en rekeningen erbij. De vorige bezitter was een oogchirurg in Stuttgart. Had toentertijd (3 jaar geleden) 95.000 km gelopen en ik was netto voor minder dan 15 mille klaar (incl. bpm en een grote onderhoudsbeurt). Nog geen moment spijt van gehad.
Geplaatst: 11.04.2010 - 09:56
door DinanT
Hmmmm... wordt wel interessant zo om tóch eentje bij de oosterburen te halen.
Ben ook nog even aan het vergelijken geweest, maar een 2.5T vanaf 2003 heeft toch de voorkeur nu.
Die motor heeft maar een fractie minder koppel dan een T5, alleen bij een veel lager toerental; 330Nm bij 2400rpm voor de T5, tegen 320Nm bij 1500rpm voor de 2.5T.
Ben ik alleen nog benieuwd naar meer verhalen over die geartronic.
Is die bak echt zo storingsgevoelig? Of is dat alleen bij de eerste modeljaren zo?
Geplaatst: 11.04.2010 - 10:01
door bartv70
DinanT schreef:Hmmmm... wordt wel interessant zo om tóch eentje bij de oosterburen te halen.
Kijk dan ook eens bij de zuiderburen, zelfde BPM verhaal als vanuit Duitsland
en vergelijkbare prijzen
http://www.nl.ucl.volvocars.be/
V70 T5; sequentiële automaat ??
Geplaatst: 12.04.2010 - 08:39
door DinanT
Nog even een andere vraag:
ik was een beetje aan het vergelijken op de Autoweek.nl site,
maar bij de T5 hebben ze het over een sequentiële automaat...
Bedoelen ze dan de geartronic?
Dat was toch een optie?
Geplaatst: 20.04.2010 - 22:09
door DinanT
Ik ga het allemaal wel meemaken denk ik; heb em afgelopen zaterdag gekocht ...
Geplaatst: 20.04.2010 - 23:12
door FrankS60
Gefeliciteerd! \:D/
Geplaatst: 20.04.2010 - 23:15
door bartv70
DinanT schreef:Ik ga het allemaal wel meemaken denk ik; heb em afgelopen zaterdag gekocht ...
Gefeliciteerd, maar ik ben wel heel benieuwd wat het nou precies geworden is en waar vandaan
Geplaatst: 21.04.2010 - 06:30
door DinanT
Geplaatst: 21.04.2010 - 07:04
door DGB
Ah, bij Hennes gekocht zie ik, daar komt die van mij ook vandaan. Hebben ze mooie dingen staan! Veel plezier!
Geplaatst: 21.04.2010 - 09:40
door bartv70
Ziet er netjes uit, veel plezier ermee.
Origineel Nederlandse auto zie ik, maak het achterhalen van de historie simpeler.
Zeker geen koopje, maar als de kwaliteit er naar is dan is dat geen punt
Geplaatst: 21.04.2010 - 12:12
door SuperKnutsel
Gefeliciteerd, mooie auto!!!
Geplaatst: 21.04.2010 - 18:00
door degids
DinanT schreef:Maximale prestaties zal ook niet echt vragen, vandaar ook de automaat. Ik ben wat lui aangelegd.. hahah. Ik ben gewoon lekker lui in de auto, dat geroer met die pook en gerammel met die koppeling....
Achteraf gezien had ik liever een 2.5T gehad dan m'n huidige T5. Ik proef aan jouw "lekker lui in de auto" dat een 2.5T ook beter bij jou past dan de T5.
T5 moet je toch best wel toeren maken om die duw in de rug te voelen (die is dan ook wel behoorlijk, dat wel).
Wat ik zelf een groot nadeel vind, is dat wanneer ik uit een bocht wil accelereren, ik eerst wat gas geef, maar graag wat meer versnelling wil, dan nog wat gas er bij, maar dan schakelt de bak ineens terug en krijg je ineens een puist vermogen (en toeren) in plaats van dat beetje extra wat ik dan eigenlijk wil.
Bij een 2.5T komt het vermogen veel eerder dus ik neem aan dat de bak ook niet zo snel zal terugschakelen. Gewoon minder zenuwachtig karakter.
Geplaatst: 21.04.2010 - 18:30
door DinanT
Je zou best gelijk kunnen hebben wat dat betreft, maar ik kwam maar niet die 2.5T tegen die me beviel. Dit beviel, en de prijs was er ook naar. En wat dat vermogen betreft i.c.m. het toerental... daar is nog wel wat aan te doen eventueel ...
Geplaatst: 21.04.2010 - 23:18
door degids
Ja, chippen... maar ik heb daar een slecht gevoel over in combinatie met een aut. transmissie.
Geplaatst: 21.04.2010 - 23:33
door 945i
In feite zijn jullie de ideale diesel rijders....

Geplaatst: 22.04.2010 - 08:15
door bartv70
degids schreef:Ja, chippen... maar ik heb daar een slecht gevoel over in combinatie met een aut. transmissie.
Dat slechte gevoel kan best eens een goed gevoel zijn.
Geplaatst: 22.04.2010 - 08:55
door DinanT
945i schreef:In feite zijn jullie de ideale diesel rijders.... 
Mee eens ... maar ik wilde geen diesel ...
bartv70 schreef:degids schreef:Ja, chippen... maar ik heb daar een slecht gevoel over in combinatie met een aut. transmissie.
Dat slechte gevoel kan best eens een goed gevoel zijn.
Ook mee eens
