Pagina 2 van 3

Geplaatst: 13.04.2010 - 14:08
door rsnhakan
Ik weet niet wat onze nieuwe grens zou moeten zijn kwa uitstoot maar volgens mij was dat tot of tot en met 134 gram. :D

Kan niet wachten!!

Geplaatst: 13.04.2010 - 14:09
door jippen
Het klopt inderdaad dat ze eerst van plan waren de 2.0d op te waarderen.
En dit had ik uit eerdere berichten van zweden ook kunnen opmaken.
Ik denk dat ik dit zelfs ooit hier eens gepost heb.

Bij de officiƫle nota's staat er nu dat de 2.0d met 5 cylinders is .
Het zou kunnen dat de overname hier iets mee te maken heeft.

Geplaatst: 13.04.2010 - 14:21
door Nuggie
jippen schreef: - De D3 gaat pas in productie vanaf week 35.
alle andere motoren start modeljaar 2011 vanaf week 20.
Houdt dit in dat er tot week 35 helemaal geen diesels worden geproduceerd tussen de 115 en 177pk?

Geplaatst: 13.04.2010 - 14:29
door bart simpson
dat lijkt idd te kloppen

Geplaatst: 13.04.2010 - 14:50
door Fulaks
Dus de uitlevering van een nieuwe S60 D3 zal niet voor eind augustus 2010 kunnen...

Geplaatst: 13.04.2010 - 14:59
door V480-S60
Voor zover mij bekend zal er geen enkele S60 new voor eind augustus 2010 uitgeleverd worden. 8)

Geplaatst: 13.04.2010 - 15:01
door bart simpson
Fulaks schreef:Dus de uitlevering van een nieuwe S60 D3 zal niet voor eind augustus 2010 kunnen...
zonder motor moet eerder lukken :twisted: reken niet voor eind augustus op om het even welke S60

Geplaatst: 13.04.2010 - 15:47
door jippen
Inderdaad, Mijn S60 zal maar worden geleverd eind augustus begin september.

Geplaatst: 13.04.2010 - 15:56
door Nuggie
6 a 7 maanden geen diesel in deze categorie kunnen leveren is niet handig zeg :( ...dat gaat klanten kosten....

Geplaatst: 13.04.2010 - 16:37
door rsnhakan
Jippen, wat ik niet snap is dat de D3 in de V50, met minder pk's, minder gewicht toch het zelfde uitstoot als de D3 in de S60, die zwaarder is, en meer pk's heeft.

De nieuwe grens ligt bij ons op 131 gram per kilometer :(

Geplaatst: 13.04.2010 - 17:51
door jippen
rsnhakan schreef:Jippen, wat ik niet snap is dat de D3 in de V50, met minder pk's, minder gewicht toch het zelfde uitstoot als de D3 in de S60, die zwaarder is, en meer pk's heeft.

De nieuwe grens ligt bij ons op 131 gram per kilometer :(
Was mij ook al opgevallen, maar het staat zo in de nota.
Deze cijfers kunnen wel nog veranderen.
Morgen eens vragen of deze cijfers wel kloppen.

Geplaatst: 13.04.2010 - 18:11
door rsnhakan
Graag. :)

Geplaatst: 13.04.2010 - 21:00
door Volvolof
Als Volvo een 2.0 5 cilinder diesel kan maken met 177pk en 400nm, dan moet het toch een koud kunstje zijn om daar een cilinder vanaf te halen en zo een 1.6 4 cilinder te krijgen met 142pk en 320nm.
Zou een ideale combinatie kunnen zijn van lage uitstoot met voldoende vermogen.

Geplaatst: 13.04.2010 - 23:39
door Poolrev
Volvolof schreef:Als Volvo een 2.0 5 cilinder diesel kan maken met 177pk en 400nm, dan moet het toch een koud kunstje zijn om daar een cilinder vanaf te halen en zo een 1.6 4 cilinder te krijgen met 142pk en 320nm.
Zou een ideale combinatie kunnen zijn van lage uitstoot met voldoende vermogen.
Dat is dan ook precies wat er gaat gebeuren. De PSA/BMW/Ford 1.6 diesel zal in de loop van de tijd verdwijnen. Hiervoor in de plaats komt dan een eigen 4 cilinder diesel, wat feitelijk een 4 cilinder versie zal zijn van de 5 cilinder 2.0 (en feitelijk ook dus de 2.4). Maar wanneer dat 'feestje' gaat gebeuren is nog niet helemaal duidelijk...

Geplaatst: 14.04.2010 - 18:31
door rsnhakan
Jippen, heb je misschien al meer informatie?

Geplaatst: 14.04.2010 - 21:25
door jippen
nog geen antwoord gehad op mijn mail, persoon was er vandaag niet.
Zal morgen wel iets meer weten.

Geplaatst: 15.04.2010 - 08:31
door jippen
Antwoord gekregen:

V50 D3 en D4 hebben inderdaad zelfde uitstoot, want is zelfde motor, alleen andere software. Dat is ook zo voor bv. XC60 D5 en D3 AWD.

Verder zitten er inderdaad wel meer schijnbaar onlogische relaties tussen modellen, het is ook voor ons niet altijd duidelijk waar een cijfer vandaan komt. Verbruik heeft echter met vele factoren te maken, van gewicht tot stroomlijn etc ... De cijfers van de S60 zijn alleszins nog niet definitief, de finale homologatie gebeurt pas deze week.

Maw , we krijgen ook maar mondjes maat(of zelfs geen) info over de co2 uitstoot van de modellen met nieuwe motoren.

Geplaatst: 15.04.2010 - 15:47
door rsnhakan
Dank voor je reactie! Wij hopen echt dat de CO2-uitstoot 3 of 4 gram omlaag gaat :)

Geplaatst: 17.04.2010 - 09:29
door VolvoRob
Het is goed om de CO2-uitstoot omlaag te brengen, en de auto-industrie heeft de signalen destijds erg goed opgepakt en tot uitvoer gebracht. Echter, zolang andere (lees: minder consument-gedreven) industrieen nog rustig door blijven stoken met hun oude diesels, is de bijdrage van de auto-industrie een druppel op een gloeiende plaat. En wordt de consument m.i. wederom de melk-koe.

Geplaatst: 17.04.2010 - 09:31
door bart simpson
110% mee eens