Pagina 2 van 3

Geplaatst: 14.04.2010 - 15:23
door dmenace
Een keer bij Kwikfit meegemaakt:
Auto rijdt weg met een spoor van olie.
Ik wijs de monteur er op.
Die heeft geen telefoonnummer van de klant.
Vergeten pakking leidt tot kapotte motor.

Dat komt echt alleen bij Kwikfit voor. Als je als monteur zo'n essentieel onderdeel vergeet, dan heb je niets in een garage te zoeken lijkt me. Bij andere bedrijven komen dit soort mensen gewoon niet aan de bak.

Geplaatst: 14.04.2010 - 16:22
door Walter
piotrV70 schreef:@VolvoMafia: dat verschil was bij mijn laatste beurt precies 50% (Grote beurt + distri + waterpomp: 700 vs 1450). Een pechhulp verzekering sluit ik alleen af voor de "grote vakantie" als ik met de caravan rij, kost bijna niks icm de doorlopende reisverzekering.
Groot verschil, klaar. Maar bij een beurt als deze gaat het doortikken, dat snap ik. Dan zit de winst in de uren.

Overigens is jouw pechhulpconstructie verre van vergelijkbaar met Volvo Assistance, ook al geeft het jou voldoende zekerheid. Je kan het beter vergelijken met een hele complete Wegenwachthulp

Geplaatst: 14.04.2010 - 16:59
door bartv70
Neem de gulden middenweg.
Laat de Fastfitters links liggen maar informeer eens bij een kleine "dorpsgarage" met een lange reputatie, die kunnen zich geen slechte mond tot mond reclame permitteren (sociale controle) of zoals gezegd de specialist.
De oficiele dealer zal ongetwijfeld de meeste kennis in huis hebben, maar zie daar ook monteurs rondlopen die "net uit de luiers" zijn.
Wil niet zeggen dat ze slecht zijn, maar ik heb meer vertrouwen in de meer ervaren monteurs.Heb daarom ook mijn "vaste" monteur.(bij de Volvo, dat wel)
V70/2.4D/2003 schreef: Voor mij geldt: Banden bij de bandenboer met de scherpste prijs. Onderhoud het liefste bij de dealer (maar dan wel de goedkoopste)

Met mijn Opeltjes ging ik naar de dealer in Dld voor onderhoud. Bij de Duitsers koste elke beurt 93 euro ex onderdelen/olie.
Blijft wel de vraag of in dat geval de Volvo assistance ook nog geldig is?
Is ook een optie, in de goeie oude tijd heb ik mijn Multipla wel eens een grote beurt laten geven bij een FIAT garage in Napels, kostte ook ruwweg de helft van hier(loon dus loonkosten liggen er ook op de helft).
Vergelijk eens met mijngarage.nl

Geplaatst: 14.04.2010 - 19:08
door Goelette
@ volvomafia en @ ben: ok, duidelijk :)

Software zul je inderdaad gewoon voor naar de dealer moeten, wat je daar ook van mag vinden.

Wat houdt Volvo-assistance in? Zelfde als wegenwacht? Wie komt er naar je toe in een nachtelijke situatie? Wordt je auto altijd afgesleept naar de Volvodealer? Ben wel eens beniuwd eigenlijk hoe zoiets gaat.

Verder heb ik inderdaad al meerdere (erg) slechte verhalen over kwitfit gehoord. Ben er zelf maar een keer geweest om een band te laten plakken maar dat deden ze toen wel erg netjes (met momentsleutel weer vastzetten etc). Voor de rest geen eigen ervaringen.

Geplaatst: 14.04.2010 - 19:12
door Oceanracer
Zo'n zogenaamde Volvo-specialist is ook niet alles. Ik heb eens een korte uitstap gemaakt, omdat ik vond dat de onderhoudskosten bij Volvo de pan uit rezen. Ik heb toen een aantal bedrijven met een bezoekje verblijd. E.e.a. staat elders wel te lezen, maar twee punten wil ik graag nog even delen.

Bij één bedrijf waar ik langs ben geweest, wilde men het onderhoud wel overnemen van de dealer. Er was echter een voorwaarde: Ik moest dan ook ALLES daar doen. :shock: Dus niet de grote beurt wel en bijvoorbeeld mijn banden elders. Jullie begrijpen dat ik met die gast snel was uitgepraat.

Bij een ander bedrijf was ik de eerste twee bezoeken voordeliger uit dan bij de dealer voor vergelijkbare werkzaamheden. Echter, bij het informeren naar de kosten van een grote beurt bleek hij in ene duurder te zijn dan de Volvo-dealer! Hierover nog wat heen-en-weer gemaild, maar daar kwamen we niet uit.

Sinds die tijd doe ik het reguliere onderhoud weer bij de dealer. Ook specifieke zaken, zoals laatst een storing in de verwarming, laat ik daar uitvoeren. Echter, mijn zomer- en winterbanden haal ik daar zeker niet, want die kosten een vermogen bij de dealer. Ook mijn lekkende condensor laat ik bij een aircobedrijf vervangen ipv bij de dealer. Dat kost me namelijk de helft.

Zo gebeurt het onderhoud door diegenen die er (ook) verstand van hebben en zijn de kosten te overzien.

Geplaatst: 14.04.2010 - 19:49
door Gast
VolvoMafia schreef:Dat is niet helemaal waar Marc. Vida wordt niet alleen voor het resetten of uitlezen gebruikt. Ook het zoeken naar storingen, het laden van eventuele nieuwere software, etc gebeurd allemaal via VIDA.
En ook dat kan bij een Volvo-specialist. :wink:
Dus even goed rond kijken, kwik-fit en dergelijke bedrijven mijden .

Geplaatst: 15.04.2010 - 08:24
door Walter
Goelette schreef: Wat houdt Volvo-assistance in? Zelfde als wegenwacht? Wie komt er naar je toe in een nachtelijke situatie? Wordt je auto altijd afgesleept naar de Volvodealer? Ben wel eens beniuwd eigenlijk hoe zoiets gaat.
Volvo assistance is pechhulp door heel Europa. Dus ook in je woonplaats. Ze helpen ook als je bv verkeerde brandstof tank, een lekke band hebt, zonder brandstof staat of je sleutels kwijt bent. Overdag wordt je geholpen door de dichtsbijzijnde Volvo dealer (tenzij je aangeeft door je eigen dealer geholpen te willen worden, uiteraard binnen normale grenzen) behalve op autosnelwegen. Dan komt er iemand van de ANWB, net als buiten kantooruren. Mocht je niet op pad geholpen kunnen worden, wordt je naar een Volvo dealer gebracht. Daarbij geldt dezelfde regel als hierboven. Gebeurd dat 's nachts, krijg je van de sleepdienst een vervangende auto. Ben je overdag naar de dealer gebracht en kan de auto niet snel gerepareerd worden, heb je ook recht op een vervangende auto.

Kijk hier maar eens: http://www.volvocars.com/nl/sales-servi ... tance.aspx

Geplaatst: 15.04.2010 - 13:08
door piotrV70
VolvoMafia schreef:
Goelette schreef: Wat houdt Volvo-assistance in? Zelfde als wegenwacht? Wie komt er naar je toe in een nachtelijke situatie? Wordt je auto altijd afgesleept naar de Volvodealer? Ben wel eens beniuwd eigenlijk hoe zoiets gaat.
Volvo assistance is pechhulp door heel Europa. Dus ook in je woonplaats. Ze helpen ook als je bv verkeerde brandstof tank, een lekke band hebt, zonder brandstof staat of je sleutels kwijt bent. Overdag wordt je geholpen door de dichtsbijzijnde Volvo dealer (tenzij je aangeeft door je eigen dealer geholpen te willen worden, uiteraard binnen normale grenzen) behalve op autosnelwegen. Dan komt er iemand van de ANWB, net als buiten kantooruren. Mocht je niet op pad geholpen kunnen worden, wordt je naar een Volvo dealer gebracht. Daarbij geldt dezelfde regel als hierboven. Gebeurd dat 's nachts, krijg je van de sleepdienst een vervangende auto. Ben je overdag naar de dealer gebracht en kan de auto niet snel gerepareerd worden, heb je ook recht op een vervangende auto.

Kijk hier maar eens: http://www.volvocars.com/nl/sales-servi ... tance.aspx
Precies, pechhulp dus. Die doen precies hetzelfde. Hulpdienst, afslepen, vervangende auto. Wat voegt de volvo-badge toe op dit product ?

Geplaatst: 15.04.2010 - 13:14
door Thuurc
piotrV70 schreef:
VolvoMafia schreef:
Goelette schreef: Wat houdt Volvo-assistance in? Zelfde als wegenwacht? Wie komt er naar je toe in een nachtelijke situatie? Wordt je auto altijd afgesleept naar de Volvodealer? Ben wel eens beniuwd eigenlijk hoe zoiets gaat.
Volvo assistance is pechhulp door heel Europa. Dus ook in je woonplaats. Ze helpen ook als je bv verkeerde brandstof tank, een lekke band hebt, zonder brandstof staat of je sleutels kwijt bent. Overdag wordt je geholpen door de dichtsbijzijnde Volvo dealer (tenzij je aangeeft door je eigen dealer geholpen te willen worden, uiteraard binnen normale grenzen) behalve op autosnelwegen. Dan komt er iemand van de ANWB, net als buiten kantooruren. Mocht je niet op pad geholpen kunnen worden, wordt je naar een Volvo dealer gebracht. Daarbij geldt dezelfde regel als hierboven. Gebeurd dat 's nachts, krijg je van de sleepdienst een vervangende auto. Ben je overdag naar de dealer gebracht en kan de auto niet snel gerepareerd worden, heb je ook recht op een vervangende auto.

Kijk hier maar eens: http://www.volvocars.com/nl/sales-servi ... tance.aspx
Precies, pechhulp dus. Die doen precies hetzelfde. Hulpdienst, afslepen, vervangende auto. Wat voegt de volvo-badge toe op dit product ?
Nog wat extra diensten as vergoedingen van vliegtickets/hotelkosten/baggage onder bepaalde omstandigheden (Voorwaarden zijn zeer redelijk, ik weet ze echter niet uit mijn hoofd)

Geplaatst: 15.04.2010 - 13:14
door Walter
Het feit dat je altijd bij een dealer gebracht wordt, het feit dat je het er geen kosten aan verbonden zitten (onder de voorwaarden) etc.

Ze doen niets anders, het is alleen inbegrepen. Wat is daar het probleem dan aan? Als je een hekel hebt aan de Volvo badge, overweeg dan eens een Audi te kopen... Oh verrek, die hebben allemaal een soortgelijke service.

Geplaatst: 15.04.2010 - 13:25
door VolvoRob
Volgens mij beslist ieder voor zich waar hij/zij de auto laat onderhouden. Mijn relatie met mijn niet-Volvo garagist is van zodanig niveau dat ik zeker weet op dezelfde service te kunnen rekenen (binnen NL). Voor EU heb ik de ANWB.

Geplaatst: 15.04.2010 - 17:02
door menjo
Net als zo'n beetje iedere amerikaan die geen garantie meer op z'n auto heeft, ga ik gewoon alleen nog naar de kwikfitter, ben voor $75 klaar (olie, filters, alles nalopen) ipv $750 bij de dealer. En dat VIDA gezeur is echt onzin alles kan gewoon via standaard OBD2 apparatuur, behalve misschien software updaten, anders zou de auto helemaal niet verkocht mogen worden hier.

Geplaatst: 15.04.2010 - 17:07
door piotrV70
VolvoMafia schreef:Het feit dat je altijd bij een dealer gebracht wordt, het feit dat je het er geen kosten aan verbonden zitten (onder de voorwaarden) etc.

Ze doen niets anders, het is alleen inbegrepen. Wat is daar het probleem dan aan? Als je een hekel hebt aan de Volvo badge, overweeg dan eens een Audi te kopen... Oh verrek, die hebben allemaal een soortgelijke service.
Heb ik ergens een probleem mee ? Ik vind het prima dat jij waarde hecht aan die assistance van Volvo. Ik bepaal liever zelf wat er bij de prijs inzit. Mijn garage rekent 45eu/u, de dealer 90eu/u. Do the math. Dat spendeer ik niet aan een 10 jaar oude auto. Voegt helemaal niets toe.
Bijna alle merken hebben zo'n service. Bij de Audi nooit nodig, motorkapje kan niet eens open :)

Geplaatst: 15.04.2010 - 17:10
door piotrV70
Thuurc schreef:
piotrV70 schreef:
VolvoMafia schreef: Volvo assistance is pechhulp door heel Europa. Dus ook in je woonplaats. Ze helpen ook als je bv verkeerde brandstof tank, een lekke band hebt, zonder brandstof staat of je sleutels kwijt bent. Overdag wordt je geholpen door de dichtsbijzijnde Volvo dealer (tenzij je aangeeft door je eigen dealer geholpen te willen worden, uiteraard binnen normale grenzen) behalve op autosnelwegen. Dan komt er iemand van de ANWB, net als buiten kantooruren. Mocht je niet op pad geholpen kunnen worden, wordt je naar een Volvo dealer gebracht. Daarbij geldt dezelfde regel als hierboven. Gebeurd dat 's nachts, krijg je van de sleepdienst een vervangende auto. Ben je overdag naar de dealer gebracht en kan de auto niet snel gerepareerd worden, heb je ook recht op een vervangende auto.

Kijk hier maar eens: http://www.volvocars.com/nl/sales-servi ... tance.aspx
Precies, pechhulp dus. Die doen precies hetzelfde. Hulpdienst, afslepen, vervangende auto. Wat voegt de volvo-badge toe op dit product ?
Nog wat extra diensten as vergoedingen van vliegtickets/hotelkosten/baggage onder bepaalde omstandigheden (Voorwaarden zijn zeer redelijk, ik weet ze echter niet uit mijn hoofd)
Dat is een hoop service op een 10 jaar oude V40, dat geloof je toch zelf niet ? Lees voor de grap die "voorwaarden" eens.

Geplaatst: 15.04.2010 - 17:50
door Goelette
VolvoMafia schreef:Het feit dat je altijd bij een dealer gebracht wordt, het feit dat je het er geen kosten aan verbonden zitten (onder de voorwaarden) etc.
Dat wil ik nou juist liever niet eigenlijk, dat ie standaard naar de dealer gebracht wordt. Ik heb ook een oldtimer (renault) en die ging in frankrijk kapot. Kan ik gemakkelijk zelf maken, had alleen natuurlijk de onderdelen niet. Hulp van anwb houdt in: als het niet binnen 3 dagen gerepareerd kan worden, wordt je auto naar huis getransporteerd. Dat wilde ik dus, want ik kon het zelf voor een paar tientjes maken. Echter, zo'n renault kunnen ze in frankrijk best binnen 3 dagen fixen bij de garage... tegen een megahoog tarief natuurlijk...

Dus goed opletten waar je wel en niks aan hebt.

Volvoassistance is voor mij sowieso niet handig om dezelfde reden, ik ga zo weinig mogelijk naar de dealer en kan dus helemaal geen aanspraak maken daarop. Maar was gewoon eens benieuwd :)

Conclusie: als je tóch naar de dealer gaat, kun je beter meteen ook volvoassistance pakken, want de service lijkt me prima in verglijking met ANWB, maar dan goedkoper.

Geplaatst: 15.04.2010 - 19:50
door Gast
menjo schreef:En dat VIDA gezeur is echt onzin alles kan gewoon via standaard OBD2 apparatuur, behalve misschien software updaten, anders zou de auto helemaal niet verkocht mogen worden hier.
In de USA misschien, maar hier kan je toch echt minder.

Geplaatst: 15.04.2010 - 20:38
door Carfreak
Heb ook alleen maar slechte ervaringen met fastfitters (Kwikfit). Mijn auto was in onderhoud bij de Volvospecialist waar ik hem kocht maar aangezien die de boel ook liep te belazeren (betaald voor interieurfilter, geen gemonteerd, verkeerde bougies, auto niet goed uitgelijnd etc) denk ik dat de eerstvolgende kleine beurt gewoon bij de dealer gebeurt.

De 160.000km beurt heb ik vanwege de hoge prijs prive laten doen door een Volvomonteur in zijn vrije tijd. Jammer genoeg wil hij m'n auto niet in onderhoud nemen :D

Geplaatst: 17.04.2010 - 16:30
door BlackcurrantV70
Heb verleden week mijn V70 binnegebracht bij de dealer voor groot onderhoud (60.000km) hield mijn hart vast als ik hem ging ophalen, maar het viel reuze mee, iets over de 300 euro en ze hebben (op mijn vraag) ook s/w geladen om mijn deuren te vergrendelen bij 7km/u.

Na alle verhalen over duur onderhoud bij de dealer was ik op het ergste voorbereid, maar dit vond ik een eerlijke prijs.

Geplaatst: 18.04.2010 - 23:32
door DawnBlueED
Lang geleden was ik zelf filiaalmanager bij een fast fitter, ik beoefen dat beroep al lang niet meer en er is vast ook heel veel veranderd in de afgelopen jaren. Verder ga ik er achteraf ook niets slechts over schrijven, maar ik breng tegenwoordig mijn auto voor het onderhoud dat ik niet zelf doe naar een specialist en niet naar een fast fitter.

Geplaatst: 19.04.2010 - 09:42
door bartv70
Ivo Philips schreef:hield mijn hart vast als ik hem ging ophalen, maar het viel reuze mee, iets over de 300 euro
Komt door de kleur van je V70 Ivo :wink:
Wat is het werkplaatstarief per uur in Belgie?