Geplaatst: 08.05.2010 - 22:44
Wat een heerlijk forum is dit toch.
Deze draad staat vol zinnige informatie.
De topicstarter rijdt 1 op 9 op benzine. Als je langere jachthond-ritten gaat maken, dan kan dat wel naar 1 op 10. Scheelt niet veel zou je denken, maar in de rekensommen even meerekenen.
Ik rij ook een 2,5T. Eigenlijk kom ik nooit onder de 1 op 10. Nu bijna 310.000 op de teller. En geen piepje of rammeltje.
Wat ik wel weet, als je een diesel hebt en plots minder gaat rijden, dan tikt de motorrijtuigenbelasting gewoon door. Maar wacht, ik begin te vertellen wat hierboven al allemaal is uitgelegd door collega Volvo vrienden.
Mijn raad is: kijk wat je bij moet betalen als je een diesel koopt en reken dan eens uit hoeveel kilometer je op benzine (t.o.v. diesel) kunt rijden voor dat bedrag. Als het verschil per kilometer tussen benzine en diesel bijvoorbeeld 8 cent is en je moet 4.000 euro bijbetalen, dan zul je toch eerst zo'n 50.000 kilometer moeten rijden voordat het voordeel van die 10 cent naar voren komt. En dat betekent in jouw geval dat je meer dan 2 jaar geen enkel voordeel hebt.
Reken je dan ook nog renteverlies op die 4.000 euro en het feit dat niemand in kan schatten wat een diesel of benzine over 2 jaar aan inruil oplevert, dan wordt het een lastige beslissing. Zeker omdat je nu al een volle 70 hebt en de laatste geschiedenis weet zou ik zeggen: bezint eer ge begint.
Maar er is natuurlijk ook nog zoiets als emotie. Dus als je het kunt missen: neem de auto die je het mooiste vindt! Zit je minder goed in de slappe was: lekker doorrijden in de wetenschap dat je 2 jaar lang toch geen voordeel hebt.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Deze draad staat vol zinnige informatie.
De topicstarter rijdt 1 op 9 op benzine. Als je langere jachthond-ritten gaat maken, dan kan dat wel naar 1 op 10. Scheelt niet veel zou je denken, maar in de rekensommen even meerekenen.
Ik rij ook een 2,5T. Eigenlijk kom ik nooit onder de 1 op 10. Nu bijna 310.000 op de teller. En geen piepje of rammeltje.
Wat ik wel weet, als je een diesel hebt en plots minder gaat rijden, dan tikt de motorrijtuigenbelasting gewoon door. Maar wacht, ik begin te vertellen wat hierboven al allemaal is uitgelegd door collega Volvo vrienden.
Mijn raad is: kijk wat je bij moet betalen als je een diesel koopt en reken dan eens uit hoeveel kilometer je op benzine (t.o.v. diesel) kunt rijden voor dat bedrag. Als het verschil per kilometer tussen benzine en diesel bijvoorbeeld 8 cent is en je moet 4.000 euro bijbetalen, dan zul je toch eerst zo'n 50.000 kilometer moeten rijden voordat het voordeel van die 10 cent naar voren komt. En dat betekent in jouw geval dat je meer dan 2 jaar geen enkel voordeel hebt.
Reken je dan ook nog renteverlies op die 4.000 euro en het feit dat niemand in kan schatten wat een diesel of benzine over 2 jaar aan inruil oplevert, dan wordt het een lastige beslissing. Zeker omdat je nu al een volle 70 hebt en de laatste geschiedenis weet zou ik zeggen: bezint eer ge begint.
Maar er is natuurlijk ook nog zoiets als emotie. Dus als je het kunt missen: neem de auto die je het mooiste vindt! Zit je minder goed in de slappe was: lekker doorrijden in de wetenschap dat je 2 jaar lang toch geen voordeel hebt.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.