S60 crashed bij test
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21288
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Er werd wel met een grap en grol op gereageerd.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- S80 Executive
- 5th Gear member
- Berichten: 1300
- Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53
Ik heb de indruk dat ie wel heel even remt en vervolgens de rem weer lost. Is dit 35km/h? Dat gaat nog best rap, de trailer schuift ook een aardig stukje op. Reken maar dat er een paar mensen bij Volvo hier goed ziek van zijn.
Inderdaad @945i, ik had ook wel een paar airbags verwacht.
S80 Executive
Inderdaad @945i, ik had ook wel een paar airbags verwacht.
S80 Executive
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 490
- Lid geworden op: 14.01.2006 - 01:51
Voortbordurend op mijn eerdere commentaar: terecht is Volvo een gerenommeerd automerk voor wat betreft veiligheid. B.v. de gordel, BLIS, etc. Maar dat alles gaat om het voorkomen van persoonlijke schade en/of blikschade. Nu is er een gadget bijgekomen dat voetgangers beschermt, lees goed: Volvo pretendeert een aanrijding met een voetganger te kunnen voorkomen (binnen de aangegeven condities) ondanks het "slapen" van de chauffeur. En hier hebben we dus de achillespees van het ontwerpteam. Briljant team, mooie auto maar niet genoeg gemanaged in hun drift naar de ultieme veilige auto die dus ook voor andere verkeersdeelnemers, voetgangers, veilig is. Dat is echt een stap te ver. Let op de claims die gaan komen. Als ik Volvo zou zijn: snel deze idioterie eruit halen.
- Live
- 4th Gear member
- Berichten: 603
- Lid geworden op: 22.07.2006 - 10:46
volvo schreef:Een net resultaat als van elke 381 voetgangers er één onder de auto komt :-xthe taxman schreef:gevalletje van 380/381 is erg netjes resultaat, maar die ene keer doet wel erg pijn
dennis
Dat is een slagingspercentage van slechts 99,7% Ik zou niet in een vliegtuig stappen als ik die zekerheid zou hebben dat ik veilig op de plaats van bestemming zou komen. Zelfs de software-industrie (en dat is een industrie waar de kwaliteit bepaald niet hoog in het vaandel staat) houdt een hoger zekerheidspercentage aan. Ik denk dat Volvo in deze race om zogenaamd nog veiliger auto's te maken een stap te ver is gegaan. Kan je je de claims voorstellen als er werkelijk iemand overlijdt door het falen, om wat voor reden dan ook, van deze voetgangers bescherming gedoe? Lekker als je in de States woont met z'n claim cultuur...... en het overkomt je met deze nieuwe S60?
:oops:
99,7% voor een functie die de rijveiligheid alleen maar verbeterd en verder geen afbreuk doet..Best nette score. Elke veiligheids voorziening die wordt toegevoegd en werkt is een verbetering. Al zou city safety maar in 10% van de gevallen werken het blijft een verbetering voor de veiligheid.
Daarnaast staan in alle instructie boekjes duidelijk aangewezen dat de bestuurder niet op City safety (en ik verwacht in de toekomst bij Ped. safety) mag en kan rekenen en het alleen dient als ondersteuning. De bestuurder is en blijft eind verantwoordelijk en moet in alle situaties zelf remmen. Dus verwacht geen claims
Volvo 940
Volvo 940
Volvo 940
Volvo V70 2.4T 200PK Ocean Race
Volvo V70 D5 185PK
Renault Twingo 1.2
Volvo XC60 D5 Polestar 225PK
Volvo C30 1.6 100PK
- Goelette
- 3rd Gear member
- Berichten: 411
- Lid geworden op: 21.12.2008 - 14:47
- Locatie: Zuid-Limburg
- Contacteer:
Ja, briljant idee hoor, een auto die (terwijl ik gewoon op zit te letten als bestuurder) een voetganger ziet lopen en dus maar tegen de dichtsbijzijnde vrachtwagen knalt. Voetganger gered, of mij om zeep geholpen en onnodige schade gemaakt? Zeg het maar.Live schreef:
99,7% voor een functie die de rijveiligheid alleen maar verbeterd en verder geen afbreuk doet..Best nette score. Elke veiligheids voorziening die wordt toegevoegd en werkt is een verbetering. Al zou city safety maar in 10% van de gevallen werken het blijft een verbetering voor de veiligheid.
Geef mij maar een auto die doet wat ik wil, ik moet geen auto met een eigen wil. Vertrouw mezelf meer dan de techniek.
Renault Goelette 4x4 1953; Renault Goelette 4x4 1954;Ford Sierra 1987; Citroen BX 1990; Honda CRX 1985; Honda CRX 1988; Honda CRX 1985; Renault Expresse 1990; Chrysler Voyager 1992; Honda CRX 1986; Honda Accord 1996; Unimog 404 1967; BMW K1100 LT 1998; Honda Accord 1991; Rover Tourer 1998 ; Rover 216 cabrio; Honda Civic 1978; Volvo V70 D5 2001 Volvo V40 1.8 1998;
- Goelette
- 3rd Gear member
- Berichten: 411
- Lid geworden op: 21.12.2008 - 14:47
- Locatie: Zuid-Limburg
- Contacteer:
Waar is de voetganger eigenlijk? Nogal wiedes dat hij dus niet remt, er is ook geen voetganger te ziencasper schreef:
Het spijtige van deze zaak is dat dit lang blijft nazinderen en zeer slecht is voor het imago van Volvo.
Het filmpje is jammer genoeg al de wereld rond aan het gaan...
Pijnlijk, pijnlijk,....

Renault Goelette 4x4 1953; Renault Goelette 4x4 1954;Ford Sierra 1987; Citroen BX 1990; Honda CRX 1985; Honda CRX 1988; Honda CRX 1985; Renault Expresse 1990; Chrysler Voyager 1992; Honda CRX 1986; Honda Accord 1996; Unimog 404 1967; BMW K1100 LT 1998; Honda Accord 1991; Rover Tourer 1998 ; Rover 216 cabrio; Honda Civic 1978; Volvo V70 D5 2001 Volvo V40 1.8 1998;
- FLA
- 3rd Gear member
- Berichten: 340
- Lid geworden op: 16.07.2006 - 20:12
Toen zo'n 30 jaar geleden de eerste Airbussen A310 werden voorgesteld met daarin een geavanceerd computersysteem en autopilot (was niet nieuw maar meer geavanceerd) schreeuwde ook iedereen moord en brand. Niet veilig genoeg, te veel vertrouwen op techniek en meer van dit soort opmerkingen. Inmiddels weten we niet beter en hebben Boeing en andere bouwers dit principe overgenomen. De luchtvaart is er alleen maar veiliger op geworden. M.a.w.: Over 10 jaar heeft iedereen dit systeem van Volvo gekopieerd.
Overigens: er schijnt nu een functie beschikbaar te zijn in Torslanda...
gezocht: Manager accu's verwisselen (m/v)
Overigens: er schijnt nu een functie beschikbaar te zijn in Torslanda...
gezocht: Manager accu's verwisselen (m/v)

- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33132
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
De reden is overigens dat er geen levend persoon maar een crashtestdummy achter het stuur zat. Het systeem had een waarschuwing gegenereerd dat het niet actief was, maar de dummy reageerde daar niet op.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- D-Funk
- 3rd Gear member
- Berichten: 362
- Lid geworden op: 18.02.2008 - 15:59
- Locatie: Emmeloord
Das lullig als dat tijdens de demo gebeurd.. Wel slim bedacht, ze zullen vast gedacht hebben "wat zullen we eens zeggen?"Paul schreef:De reden is overigens dat er geen levend persoon maar een crashtestdummy achter het stuur zat. Het systeem had een waarschuwing gegenereerd dat het niet actief was, maar de dummy reageerde daar niet op.

Facelift C30 Summum, Ice White, 18"; Midir, Verlaagd sportonderstel, Xenon, Verwarmde stoelen, RTI, Telefoon, Cranberry leder, Dynaudio, Onderpanelen Ice White gespoten etc..
- Driving_Volvo
- 2nd Gear member
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 22:35
Dingen gebeuren, ook de duitsers hebben daar last van gehad ( MB ). Maar de S60 ziet wel goed uit na die crash, airbags lijken niet echt nodig geweest te zijn 

Volvo 480 Turbo Collection 074/480
Volvo V60 D5 R-Design
Volvo 850 Turbo Estate R.I.P Volvo V70 II 2.4
Volvo 480 ES Volvo480 ES Two Tone
Volvo 480 Two Tone Turbo Volvo 480 Turbo AT
Volvo V60 D5 R-Design
Volvo 850 Turbo Estate R.I.P Volvo V70 II 2.4
Volvo 480 ES Volvo480 ES Two Tone
Volvo 480 Two Tone Turbo Volvo 480 Turbo AT
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Zeker, ziet er goed uit... Ik schat zo'n 10-12 mille schade. :roll:
Vind het wel een grappige uitleg om de dummy de schuld te geven van het niet reageren op het falende systeem.
Vind het wel een grappige uitleg om de dummy de schuld te geven van het niet reageren op het falende systeem.

Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- Driving_Volvo
- 2nd Gear member
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 22:35
Met een oudere wagen was je kop eraf geweest, dus ja, het ziet er goed uit :roll:
Volvo 480 Turbo Collection 074/480
Volvo V60 D5 R-Design
Volvo 850 Turbo Estate R.I.P Volvo V70 II 2.4
Volvo 480 ES Volvo480 ES Two Tone
Volvo 480 Two Tone Turbo Volvo 480 Turbo AT
Volvo V60 D5 R-Design
Volvo 850 Turbo Estate R.I.P Volvo V70 II 2.4
Volvo 480 ES Volvo480 ES Two Tone
Volvo 480 Two Tone Turbo Volvo 480 Turbo AT
- Live
- 4th Gear member
- Berichten: 603
- Lid geworden op: 22.07.2006 - 10:46
Ehm.. Nee, ten eerste merk je terecht op: waar is de voetganger, dus hoe je dan tot de conlusie kan komen dat de auto maar 'tegen de dichtsbijzijnde vrachtwagen knalt als die een voetganger ziet' ? Tevens als de bestuurder oplet doet de auto ook niks, echter als de aandacht verslapt en er niet opgelet wordt DAN doet de auto wat jij wilt ( '' ... geef mij maar liever auto die doet wat jij wilt.. dat doet die dus ook) , nl niet ergens tegen op rijden of de kans (381/380% ^^) verminderen.Goelette schreef:Ja, briljant idee hoor, een auto die (terwijl ik gewoon op zit te letten als bestuurder) een voetganger ziet lopen en dus maar tegen de dichtsbijzijnde vrachtwagen knalt. Voetganger gered, of mij om zeep geholpen en onnodige schade gemaakt? Zeg het maar.Live schreef:
99,7% voor een functie die de rijveiligheid alleen maar verbeterd en verder geen afbreuk doet..Best nette score. Elke veiligheids voorziening die wordt toegevoegd en werkt is een verbetering. Al zou city safety maar in 10% van de gevallen werken het blijft een verbetering voor de veiligheid.
Geef bij maar een auto die doet wat ik wil, ik moet geen auto met een eigen wil. Vertrouw mezelf meer dan de techniek.
Tevens bij city safety is het geval dat als de bestuurder op wat voor manier dan ook reageert (beetje remmen, stuur uitslag, extra gas..) het city systeem door heeft dat de bestuurder alert is en dus niet remt.
Dus ook hier, blijft de bestuurder 100% in control. Snap je argument dus niet helemaal.
Volvo 940
Volvo 940
Volvo 940
Volvo V70 2.4T 200PK Ocean Race
Volvo V70 D5 185PK
Renault Twingo 1.2
Volvo XC60 D5 Polestar 225PK
Volvo C30 1.6 100PK
- Live
- 4th Gear member
- Berichten: 603
- Lid geworden op: 22.07.2006 - 10:46
Precies.. En piloten die de verantwoordelijkheid hebben over meestal meerdere passagiers vertrouwen wel op die techniek. Met slecht weer wordt er juist op de automatische piloot gevlogen. Wel is het belangrijk dat de piloten checken of alles goed gaat, ze zijn eind verantwoordelijk. Nou vind ik automatische piloot voor een auto beetje ver gaan nog, maar de middelen die er nu zijn er komen vind ik zéér goed. En waarschijnlijk de meerderheid aangezien ze bij de Duitse fabrikanten dit soort technieken ook maximaal aan het ontwikkelen zijn. Blijkbaar gaat er wat goed.FLA schreef:Toen zo'n 30 jaar geleden de eerste Airbussen A310 werden voorgesteld met daarin een geavanceerd computersysteem en autopilot (was niet nieuw maar meer geavanceerd) schreeuwde ook iedereen moord en brand. Niet veilig genoeg, te veel vertrouwen op techniek en meer van dit soort opmerkingen. Inmiddels weten we niet beter en hebben Boeing en andere bouwers dit principe overgenomen. De luchtvaart is er alleen maar veiliger op geworden. M.a.w.: Over 10 jaar heeft iedereen dit systeem van Volvo gekopieerd.
Volvo 940
Volvo 940
Volvo 940
Volvo V70 2.4T 200PK Ocean Race
Volvo V70 D5 185PK
Renault Twingo 1.2
Volvo XC60 D5 Polestar 225PK
Volvo C30 1.6 100PK
- Goelette
- 3rd Gear member
- Berichten: 411
- Lid geworden op: 21.12.2008 - 14:47
- Locatie: Zuid-Limburg
- Contacteer:
Wat was precies de bedoeling bij deze test dan? Dat hij zou remmen voor de vrachtwagen? Dat zit toch al leverbaar op de xc60? Iedereen heeft het hier over een voetgangersbeschermingssysteem, leg me dan maar eens uit wat dit systeem nou precies doet.Live schreef:Ehm.. Nee, ten eerste merk je terecht op: waar is de voetganger, dus hoe je dan tot de conlusie kan komen dat de auto maar 'tegen de dichtsbijzijnde vrachtwagen knalt als die een voetganger ziet' ? Tevens als de bestuurder oplet doet de auto ook niks, echter als de aandacht verslapt en er niet opgelet wordt DAN doet de auto wat jij wilt ( '' ... geef mij maar liever auto die doet wat jij wilt.. dat doet die dus ook) , nl niet ergens tegen op rijden of de kans (381/380% ^^) verminderen.
Tevens bij city safety is het geval dat als de bestuurder op wat voor manier dan ook reageert (beetje remmen, stuur uitslag, extra gas..) het city systeem door heeft dat de bestuurder alert is en dus niet remt.
Dus ook hier, blijft de bestuurder 100% in control. Snap je argument dus niet helemaal.
Als het systeem zichzelf al uitschakelt bij enige reactie van de bestuurder, lijkt het systeem me volkomen overbodig, zelfs als je ligt te pitten beweeg je nog wel wat. En ik kan me niet voorstellen dat een automobilist ergens in een stad in slaap valt, waar voetgangers zijn, In slaap vallen doe je op de autoweg of provinciale weg. Daar zijn geen voetgangers.
Dus ben benieuwd wat nou precies de bedoeling en werking van het systeem is. Iemand precies van op de hoogte?
Renault Goelette 4x4 1953; Renault Goelette 4x4 1954;Ford Sierra 1987; Citroen BX 1990; Honda CRX 1985; Honda CRX 1988; Honda CRX 1985; Renault Expresse 1990; Chrysler Voyager 1992; Honda CRX 1986; Honda Accord 1996; Unimog 404 1967; BMW K1100 LT 1998; Honda Accord 1991; Rover Tourer 1998 ; Rover 216 cabrio; Honda Civic 1978; Volvo V70 D5 2001 Volvo V40 1.8 1998;
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33132
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Dat zit inderdaad al op de XC60 .
Punt is die accu is leeggelopen op een of andere manier. Vervolgens is die op een manier opgeladen en hebben ze de auto niet opnieuw gestart.
Al die systemen worden bij lage accu spanning uitgeschakeld, niemand heeft het toen denk ik gereset (lees de auto opnieuw gestart). En zo denk ik dat het is gebeurd.
Punt is die accu is leeggelopen op een of andere manier. Vervolgens is die op een manier opgeladen en hebben ze de auto niet opnieuw gestart.
Al die systemen worden bij lage accu spanning uitgeschakeld, niemand heeft het toen denk ik gereset (lees de auto opnieuw gestart). En zo denk ik dat het is gebeurd.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Jah, en toen hebben ze hem een zetje gegeven tot 35 km/h, denk ik..Paul schreef:Dat zit inderdaad al op de XC60 .
Punt is die accu is leeggelopen op een of andere manier. Vervolgens is die op een manier opgeladen en hebben ze de auto niet opnieuw gestart.
Al die systemen worden bij lage accu spanning uitgeschakeld, niemand heeft het toen denk ik gereset (lees de auto opnieuw gestart). En zo denk ik dat het is gebeurd.

Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33132
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- gsx750r
- 6th Gear member
- Berichten: 2549
- Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
- Locatie: Bij Christina
- Contacteer:
Misschien wordt het door dit te lezen duidelijker.Goelette schreef:Wat was precies de bedoeling bij deze test dan? Dat hij zou remmen voor de vrachtwagen? Dat zit toch al leverbaar op de xc60? Iedereen heeft het hier over een voetgangersbeschermingssysteem, leg me dan maar eens uit wat dit systeem nou precies doet.Live schreef:Ehm.. Nee, ten eerste merk je terecht op: waar is de voetganger, dus hoe je dan tot de conlusie kan komen dat de auto maar 'tegen de dichtsbijzijnde vrachtwagen knalt als die een voetganger ziet' ? Tevens als de bestuurder oplet doet de auto ook niks, echter als de aandacht verslapt en er niet opgelet wordt DAN doet de auto wat jij wilt ( '' ... geef mij maar liever auto die doet wat jij wilt.. dat doet die dus ook) , nl niet ergens tegen op rijden of de kans (381/380% ^^) verminderen.
Tevens bij city safety is het geval dat als de bestuurder op wat voor manier dan ook reageert (beetje remmen, stuur uitslag, extra gas..) het city systeem door heeft dat de bestuurder alert is en dus niet remt.
Dus ook hier, blijft de bestuurder 100% in control. Snap je argument dus niet helemaal.
Als het systeem zichzelf al uitschakelt bij enige reactie van de bestuurder, lijkt het systeem me volkomen overbodig, zelfs als je ligt te pitten beweeg je nog wel wat. En ik kan me niet voorstellen dat een automobilist ergens in een stad in slaap valt, waar voetgangers zijn, In slaap vallen doe je op de autoweg of provinciale weg. Daar zijn geen voetgangers.
Dus ben benieuwd wat nou precies de bedoeling en werking van het systeem is. Iemand precies van op de hoogte?
Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
- gsx750r
- 6th Gear member
- Berichten: 2549
- Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
- Locatie: Bij Christina
- Contacteer:
En daar schuilt nu juist het gevaar.volvo schreef:Daarnaast staat in alle instructie boekjes duidelijk aangewezen dat de bestuurder niet op City safety (en ik verwacht in de toekomst bij Ped. safety) mag en kan rekenen en het alleen dient als ondersteuning. De bestuurder is en blijft eind verantwoordelijk en moet in alle situaties zelf remmen. Dus verwacht geen claims
Heel veel mensen lezen het instructieboekje helemaal niet of in ieder geval erg slecht. Er wordt vaak pas in gekeken indien zich er een probleem voordoet. Hoe ik dat weet ? Kijk maar eens naar de 'vragen naar de bekende weg' op dit forum !
Ik onderschrijf zonder meer dat elke passieve/actieve veiligheidsvoorziening die wordt toegevoegd de kans op een ongeval zou kunnen verkleinen maar .............. helaas gaan veel automobilisten de fysieke grenzen verleggen !
"Oh, ik kan bij best wat harder rijden bij slechte weersomstandigheden want ik heb ABS enz.
"Sneeuw of ijzel ? Oh maar daar heb ik geen last van want ik heb winterbanden !" enz. enz.
En v.w.b. claims ? Vergeet niet dat verzekeringsmaatschappijen een 'leger' van juristen in dienst hebben met als enige opdracht: "Probeer onder de uitkering van een schadevergoeding uit te komen !"
Getuige alle terugroepacties zijn autofabrikanten zich daar terdege van bewust !
En betrek het nu eens op jezelf. Jij bent een voorbeeldig chauffeur en je bent met je XC60 onderweg. Door wat voor reden dan ook let je even niet op maar, helaas laat het systeem van jouw XC60 het afweten en ...... boem !
Nu denk jij natuurlijk 'ach dat kan gebeuren, gewoon pech gehad' ? Wedden dat jouw verzekeringsmaatschappij daar anders over denkt.
Een claim dus !
Nogmaals, veiligheidssysteem prima, maar je kunt er nooit blindelings op vertrouwen en je zult je altijd bewust moeten zijn van de fysieke grenzen.........van jezelf én de auto !
Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.