Geplaatst: 07.05.2010 - 17:01
Er werd wel met een grap en grol op gereageerd.
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
volvo schreef:Een net resultaat als van elke 381 voetgangers er één onder de auto komt :-xthe taxman schreef:gevalletje van 380/381 is erg netjes resultaat, maar die ene keer doet wel erg pijn
dennis
Dat is een slagingspercentage van slechts 99,7% Ik zou niet in een vliegtuig stappen als ik die zekerheid zou hebben dat ik veilig op de plaats van bestemming zou komen. Zelfs de software-industrie (en dat is een industrie waar de kwaliteit bepaald niet hoog in het vaandel staat) houdt een hoger zekerheidspercentage aan. Ik denk dat Volvo in deze race om zogenaamd nog veiliger auto's te maken een stap te ver is gegaan. Kan je je de claims voorstellen als er werkelijk iemand overlijdt door het falen, om wat voor reden dan ook, van deze voetgangers bescherming gedoe? Lekker als je in de States woont met z'n claim cultuur...... en het overkomt je met deze nieuwe S60?
:oops:
Ja, briljant idee hoor, een auto die (terwijl ik gewoon op zit te letten als bestuurder) een voetganger ziet lopen en dus maar tegen de dichtsbijzijnde vrachtwagen knalt. Voetganger gered, of mij om zeep geholpen en onnodige schade gemaakt? Zeg het maar.Live schreef:
99,7% voor een functie die de rijveiligheid alleen maar verbeterd en verder geen afbreuk doet..Best nette score. Elke veiligheids voorziening die wordt toegevoegd en werkt is een verbetering. Al zou city safety maar in 10% van de gevallen werken het blijft een verbetering voor de veiligheid.
Waar is de voetganger eigenlijk? Nogal wiedes dat hij dus niet remt, er is ook geen voetganger te ziencasper schreef:
Het spijtige van deze zaak is dat dit lang blijft nazinderen en zeer slecht is voor het imago van Volvo.
Het filmpje is jammer genoeg al de wereld rond aan het gaan...
Pijnlijk, pijnlijk,....
Das lullig als dat tijdens de demo gebeurd.. Wel slim bedacht, ze zullen vast gedacht hebben "wat zullen we eens zeggen?"Paul schreef:De reden is overigens dat er geen levend persoon maar een crashtestdummy achter het stuur zat. Het systeem had een waarschuwing gegenereerd dat het niet actief was, maar de dummy reageerde daar niet op.
Ehm.. Nee, ten eerste merk je terecht op: waar is de voetganger, dus hoe je dan tot de conlusie kan komen dat de auto maar 'tegen de dichtsbijzijnde vrachtwagen knalt als die een voetganger ziet' ? Tevens als de bestuurder oplet doet de auto ook niks, echter als de aandacht verslapt en er niet opgelet wordt DAN doet de auto wat jij wilt ( '' ... geef mij maar liever auto die doet wat jij wilt.. dat doet die dus ook) , nl niet ergens tegen op rijden of de kans (381/380% ^^) verminderen.Goelette schreef:Ja, briljant idee hoor, een auto die (terwijl ik gewoon op zit te letten als bestuurder) een voetganger ziet lopen en dus maar tegen de dichtsbijzijnde vrachtwagen knalt. Voetganger gered, of mij om zeep geholpen en onnodige schade gemaakt? Zeg het maar.Live schreef:
99,7% voor een functie die de rijveiligheid alleen maar verbeterd en verder geen afbreuk doet..Best nette score. Elke veiligheids voorziening die wordt toegevoegd en werkt is een verbetering. Al zou city safety maar in 10% van de gevallen werken het blijft een verbetering voor de veiligheid.
Geef bij maar een auto die doet wat ik wil, ik moet geen auto met een eigen wil. Vertrouw mezelf meer dan de techniek.
Precies.. En piloten die de verantwoordelijkheid hebben over meestal meerdere passagiers vertrouwen wel op die techniek. Met slecht weer wordt er juist op de automatische piloot gevlogen. Wel is het belangrijk dat de piloten checken of alles goed gaat, ze zijn eind verantwoordelijk. Nou vind ik automatische piloot voor een auto beetje ver gaan nog, maar de middelen die er nu zijn er komen vind ik zéér goed. En waarschijnlijk de meerderheid aangezien ze bij de Duitse fabrikanten dit soort technieken ook maximaal aan het ontwikkelen zijn. Blijkbaar gaat er wat goed.FLA schreef:Toen zo'n 30 jaar geleden de eerste Airbussen A310 werden voorgesteld met daarin een geavanceerd computersysteem en autopilot (was niet nieuw maar meer geavanceerd) schreeuwde ook iedereen moord en brand. Niet veilig genoeg, te veel vertrouwen op techniek en meer van dit soort opmerkingen. Inmiddels weten we niet beter en hebben Boeing en andere bouwers dit principe overgenomen. De luchtvaart is er alleen maar veiliger op geworden. M.a.w.: Over 10 jaar heeft iedereen dit systeem van Volvo gekopieerd.
Wat was precies de bedoeling bij deze test dan? Dat hij zou remmen voor de vrachtwagen? Dat zit toch al leverbaar op de xc60? Iedereen heeft het hier over een voetgangersbeschermingssysteem, leg me dan maar eens uit wat dit systeem nou precies doet.Live schreef:Ehm.. Nee, ten eerste merk je terecht op: waar is de voetganger, dus hoe je dan tot de conlusie kan komen dat de auto maar 'tegen de dichtsbijzijnde vrachtwagen knalt als die een voetganger ziet' ? Tevens als de bestuurder oplet doet de auto ook niks, echter als de aandacht verslapt en er niet opgelet wordt DAN doet de auto wat jij wilt ( '' ... geef mij maar liever auto die doet wat jij wilt.. dat doet die dus ook) , nl niet ergens tegen op rijden of de kans (381/380% ^^) verminderen.
Tevens bij city safety is het geval dat als de bestuurder op wat voor manier dan ook reageert (beetje remmen, stuur uitslag, extra gas..) het city systeem door heeft dat de bestuurder alert is en dus niet remt.
Dus ook hier, blijft de bestuurder 100% in control. Snap je argument dus niet helemaal.
Jah, en toen hebben ze hem een zetje gegeven tot 35 km/h, denk ik..Paul schreef:Dat zit inderdaad al op de XC60 .
Punt is die accu is leeggelopen op een of andere manier. Vervolgens is die op een manier opgeladen en hebben ze de auto niet opnieuw gestart.
Al die systemen worden bij lage accu spanning uitgeschakeld, niemand heeft het toen denk ik gereset (lees de auto opnieuw gestart). En zo denk ik dat het is gebeurd.
Misschien wordt het door dit te lezen duidelijker.Goelette schreef:Wat was precies de bedoeling bij deze test dan? Dat hij zou remmen voor de vrachtwagen? Dat zit toch al leverbaar op de xc60? Iedereen heeft het hier over een voetgangersbeschermingssysteem, leg me dan maar eens uit wat dit systeem nou precies doet.Live schreef:Ehm.. Nee, ten eerste merk je terecht op: waar is de voetganger, dus hoe je dan tot de conlusie kan komen dat de auto maar 'tegen de dichtsbijzijnde vrachtwagen knalt als die een voetganger ziet' ? Tevens als de bestuurder oplet doet de auto ook niks, echter als de aandacht verslapt en er niet opgelet wordt DAN doet de auto wat jij wilt ( '' ... geef mij maar liever auto die doet wat jij wilt.. dat doet die dus ook) , nl niet ergens tegen op rijden of de kans (381/380% ^^) verminderen.
Tevens bij city safety is het geval dat als de bestuurder op wat voor manier dan ook reageert (beetje remmen, stuur uitslag, extra gas..) het city systeem door heeft dat de bestuurder alert is en dus niet remt.
Dus ook hier, blijft de bestuurder 100% in control. Snap je argument dus niet helemaal.
Als het systeem zichzelf al uitschakelt bij enige reactie van de bestuurder, lijkt het systeem me volkomen overbodig, zelfs als je ligt te pitten beweeg je nog wel wat. En ik kan me niet voorstellen dat een automobilist ergens in een stad in slaap valt, waar voetgangers zijn, In slaap vallen doe je op de autoweg of provinciale weg. Daar zijn geen voetgangers.
Dus ben benieuwd wat nou precies de bedoeling en werking van het systeem is. Iemand precies van op de hoogte?
En daar schuilt nu juist het gevaar.volvo schreef:Daarnaast staat in alle instructie boekjes duidelijk aangewezen dat de bestuurder niet op City safety (en ik verwacht in de toekomst bij Ped. safety) mag en kan rekenen en het alleen dient als ondersteuning. De bestuurder is en blijft eind verantwoordelijk en moet in alle situaties zelf remmen. Dus verwacht geen claims