Pagina 2 van 2

Geplaatst: 20.06.2010 - 20:39
door bartv70
Vanaf nu over een koppelingspedaalsensor

Geplaatst: 21.06.2010 - 08:55
door Noof
Remco.Smit schreef:Ik heb inderdaad de 215/55 R16, dus gelukkig niet veel te veel betaald dan..

Heb je met of zonder stoeprandbeschermer?
En voor welke snelheid?

Geplaatst: 22.06.2010 - 20:40
door BlackcurrantV70
stoeprandbeschermer ? verklaar, nog nooit van gehoord

Geplaatst: 22.06.2010 - 21:02
door Noof
O ja nee het heet velgbescherming. Maar het helpt tegen stoeprandschade op je velgen.

Geplaatst: 18.06.2011 - 10:29
door Voorn
Ja mijn auto trilt ook. Inderdaad uitlijnen en wielen balanceren. Maakt allemaal niets uit. Het gekke is dat bij warm weer de auto niet trilt. Banden zijn Dunlop Fast Response. Met de winterbanden van Vredestein heb ik nergens last van. Vanaf 1 april (zijn de Dunlops gemonteerd) heb ik nu 15.000 km gereden. Trillen wordt niet meer en ook niet minder.
Wat zegt de garage nu. Dat de Dunlop banden wat stugger rubber hebben en bij warmer weer wat soepeler worden.
Ik denk dat ik ze maar gewoon op rij. En dan komen er Michelin EnergySavers onder. Zachter rubber en geen trillen. Mijn banden voor de Dunlops waren ook van Michelin.

Geplaatst: 18.06.2011 - 12:47
door Iroll
Dunlop en Uniroyal heb ik slechte ervaringen mee, die komen er nooit oftenimmer meer onder. Met allebei last gehad van trillen en cuppen, vooral de Uniroyals cupten als een gek na 10dkm. Met Michelins (niet de energysafers) daarentegen nooit problemen gehad.
De oude M energysafers vond ik trouwens goed waardeloos wat grip en afrol lawaai betreft maar dat schijnt tegenwoordig beter te zijn. Die had mijn broer onder zijn Mazda zitten, dus niet zelf onder mijn auto's gehad. En de energysafers hebben juist een hardere compount om de rolweerstand te verlagen, hoe harder de compount hoe lager de rolweerstand. Het lijkt me daarom sterk dat ze zachter zijn als de dunlops.

Geplaatst: 18.06.2011 - 13:06
door Oceanracer
Gezien je omschrijving ligt het inderdaad aan je Dunlop's.

band niet goed

Geplaatst: 18.06.2011 - 16:49
door Ab S
Heb nu twee keer probleem met trillende wagen gehad waarbij het niet weg te krijgen was met balanceren.

Oplossing: Bandenspecialsist die ook de radiële krachten op de band kan meten (met aandrukrol op de band). Daaruit bleek beide keren dat een band niet goed was. De eerste keer Continental SportContact-2, de tweede keer Michelin Premacy HP.
In beide gevallen is de band gratis vervangen (via dealer) en het probleem was weg.

band niet goed

Geplaatst: 18.06.2011 - 16:50
door Ab S
Heb nu twee keer probleem met trillende wagen gehad waarbij het niet weg te krijgen was met balanceren.

Oplossing: Bandenspecialsist die ook de radiële krachten op de band kan meten (met aandrukrol op de band). Daaruit bleek beide keren dat een band niet goed was. De eerste keer Continental SportContact-2, de tweede keer Michelin Premacy HP.
In beide gevallen is de band gratis vervangen (via dealer) en het probleem was weg.

Geplaatst: 18.06.2011 - 20:03
door MadMax
[off-topic] Dubbel post van Ab S?

Ook ik had last van trillingen door de hele auto. Afgelopen maand 4 nieuwe ContiPremiumContact 2 banden onder mijn V70 laten zetten en de auto laten uitlijnen. Trillingen in de auto zijn zo goed als over behalve dan nog een vervelende resonantie in mijn stuur :(

Re: band niet goed

Geplaatst: 02.07.2011 - 23:20
door Voorn
Ab S schreef:Heb nu twee keer probleem met trillende wagen gehad waarbij het niet weg te krijgen was met balanceren.

Oplossing: Bandenspecialsist die ook de radiële krachten op de band kan meten (met aandrukrol op de band). Daaruit bleek beide keren dat een band niet goed was. De eerste keer Continental SportContact-2, de tweede keer Michelin Premacy HP.
In beide gevallen is de band gratis vervangen (via dealer) en het probleem was weg.
Dat hebben zij ook gedaan maar geen onregelmatigheid gevonden.

Geplaatst: 02.07.2011 - 23:21
door Voorn
Iroll schreef:Dunlop en Uniroyal heb ik slechte ervaringen mee, die komen er nooit oftenimmer meer onder. Met allebei last gehad van trillen en cuppen, vooral de Uniroyals cupten als een gek na 10dkm. Met Michelins (niet de energysafers) daarentegen nooit problemen gehad.
De oude M energysafers vond ik trouwens goed waardeloos wat grip en afrol lawaai betreft maar dat schijnt tegenwoordig beter te zijn. Die had mijn broer onder zijn Mazda zitten, dus niet zelf onder mijn auto's gehad. En de energysafers hebben juist een hardere compount om de rolweerstand te verlagen, hoe harder de compount hoe lager de rolweerstand. Het lijkt me daarom sterk dat ze zachter zijn als de dunlops.
Ik begrijp uit jouw verhaal dat jij dus wel Michelin onder je auto hebt liggen. Maar welke type heb jij dan, waar je zo tevreden over bent :P

Geplaatst: 03.07.2011 - 12:05
door ...
...

banden

Geplaatst: 03.07.2011 - 13:13
door Ab S
Nadat de eerste keer alle vier de conti's Sportcontact-2 waren vervangen (en een velg!) was de wagen 60d km prima. Hetzelfde tot nu toe met de Michelins Premacy HP: een band bleek niet goed.

Essentieel is de meting met de aandrukrol b.v. een Hunter GSP9700 Krachtvariatie meting - waarbij de radiële krachten van de velg-band combinatie wordt bepaald. Dat gaat niet met een standaard balanceer apparaat.

Re: banden

Geplaatst: 29.04.2013 - 09:59
door Lex
Ab S schreef: Essentieel is de meting met de aandrukrol b.v. een Hunter GSP9700 Krachtvariatie meting - waarbij de radiële krachten van de velg-band combinatie wordt bepaald. Dat gaat niet met een standaard balanceer apparaat.
Ik ben op zoek naar een adres in (de kop van ) Noord Holland dat een dergelijk apparaat heeft staan. Iemand enig idee?

Geplaatst: 29.04.2013 - 10:40
door NJ8

Geplaatst: 29.04.2013 - 15:46
door Lex
Nick, heel hartelijk dank voor deze nuttige tip! Vanmiddag direct een afspraak gemaakt.