onregelmatig constant toerental
-
- 1st Gear member
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 08.09.2006 - 13:25
- Locatie: Enschede
druk ventiel 3 schroefjes verwijderen dan de twee rubber ringetjes vervangen toen was het bij mij over deze tip kreeg ik van fasstech tuning uit haaksbergen kosten .39 cent ipv 146 ex van volvo
volvo liefhebber XC 90 D 5 AWD aut,
- Musicus
- 4th Gear member
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
- Locatie: Ulvenhout
Dag Italie,
Ik heb inmiddels ook nieuwe injectoren en daarmee is de motor wel beter gaan lopen. Nog niet zoals sommige D5's maar in ieder geval beter. Helaas wel een dure ingreep.
Martin Arends,
Heb je toevallig foto's gemaakt van deze operatie? Ik weet namelijk het drukventiel niet direct te vinden. En hoe kom je aan de nieuwe rubbers? Zijn die los te krijgen?
Ik krijg de indruk dat meer D5 motoren dit probleem kennen en als dit een oplossing is zou je veel mensen gelukkig maken!
Ik heb inmiddels ook nieuwe injectoren en daarmee is de motor wel beter gaan lopen. Nog niet zoals sommige D5's maar in ieder geval beter. Helaas wel een dure ingreep.
Martin Arends,
Heb je toevallig foto's gemaakt van deze operatie? Ik weet namelijk het drukventiel niet direct te vinden. En hoe kom je aan de nieuwe rubbers? Zijn die los te krijgen?
Ik krijg de indruk dat meer D5 motoren dit probleem kennen en als dit een oplossing is zou je veel mensen gelukkig maken!
S60 D5 2002, 850.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
-
- 1st Gear member
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 08.09.2006 - 13:25
- Locatie: Enschede
ik heb er geen foto van. deze drukregelaar zit als je voor de auto staat rechts op common rial met drie schroeven vast ,er zit op die regelaar een stekker die je er eerst even af moet halen.
volvo liefhebber XC 90 D 5 AWD aut,
-
- 1st Gear member
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 08.09.2006 - 13:25
- Locatie: Enschede
de rubbers kun je volgens mij bij volvo los krijgen , bestellen,
als je er niet uit komt mag je me wel bellen grtjs 0654741533
als je er niet uit komt mag je me wel bellen grtjs 0654741533
volvo liefhebber XC 90 D 5 AWD aut,
- Musicus
- 4th Gear member
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
- Locatie: Ulvenhout
Na vervanging van de injectoren blijft het probleem van het onregelmatig lopen. Je hoort nog steeds dat de motor kort meer gas geeft, vooral bij een warme motor.
Ik heb maandag een afspraak bij de Volvo specialist. Heb het probleem uitgelegd en zij dachten eerst aan de injectoren. Nu zijn die bij mij net nieuw, dus dat zal het denk ik niet zijn.
Het drukventiel was bij hen ook bekend dus maandag gaan ze de computer uitlezen en kijken of daar het probleem zit. Het drukventiel is op voorraad, dus dit kunnen ze uitproberen.
Ik houd jullie op de hoogte ook van de kosten (mocht het op prijs worden gesteld...)
Trouwens, ik was bij een motor-revisie bedrijf goedkoper uit voor het vervangen van de injectoren dan bij de specialist....
Voor wie er wat aan heeft.
Ik heb maandag een afspraak bij de Volvo specialist. Heb het probleem uitgelegd en zij dachten eerst aan de injectoren. Nu zijn die bij mij net nieuw, dus dat zal het denk ik niet zijn.
Het drukventiel was bij hen ook bekend dus maandag gaan ze de computer uitlezen en kijken of daar het probleem zit. Het drukventiel is op voorraad, dus dit kunnen ze uitproberen.
Ik houd jullie op de hoogte ook van de kosten (mocht het op prijs worden gesteld...)
Trouwens, ik was bij een motor-revisie bedrijf goedkoper uit voor het vervangen van de injectoren dan bij de specialist....
Voor wie er wat aan heeft.
- Musicus
- 4th Gear member
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
- Locatie: Ulvenhout
Vandaag de auto weggebracht. De garage heeft het brandstofsysteem uitgelezen en zag dat de druk erg fluctueerde. Als eerste hebben ze de sensor vervangen voor een 2e handse om het uit te proberen. Hierna gaf het systeem goede waardes aan.
Ik heb de auto opgehaald en ga er een weekje mee rijden. Afhankelijk van of het probleem dan is opgelost ga ik terug om te betalen of om verder te laten zoeken.
2 dingen die me nu al opvielen.
Ik moest heeeel lang starten voordat de motor aansloeg, maar wie weet komt dat omdat ze net bezig waren geweest met het brandstofsysteem.
De motor liep rustiger, zeker bij lage toerentallen. Ik had verleden week moeite om in een file 1300 toeren in z'n 3 te rijden.
Ik rijd pas donderdag weer een flink stuk, dus dan kan ik pas aangeven of er echt dingen zijn veranderd. Tot nu toe een goed gevoel.
Wordt vervolgd....
Ik heb de auto opgehaald en ga er een weekje mee rijden. Afhankelijk van of het probleem dan is opgelost ga ik terug om te betalen of om verder te laten zoeken.
2 dingen die me nu al opvielen.
Ik moest heeeel lang starten voordat de motor aansloeg, maar wie weet komt dat omdat ze net bezig waren geweest met het brandstofsysteem.
De motor liep rustiger, zeker bij lage toerentallen. Ik had verleden week moeite om in een file 1300 toeren in z'n 3 te rijden.
Ik rijd pas donderdag weer een flink stuk, dus dan kan ik pas aangeven of er echt dingen zijn veranderd. Tot nu toe een goed gevoel.
Wordt vervolgd....
- Musicus
- 4th Gear member
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
- Locatie: Ulvenhout
Nou,
het probleem met het onregelmatig lopen is inderdaad opgelost. Op de cruise rijdt de auto soepel en stationair hoor je niet meer dat de motor zelf gas gaat geven. Voor zover ben ik dus tevreden.
Wat nog niet is opgelost is het af en toe slecht starten. De Volvo-specialist denkt toch aan de injectoren, hoewel deze vorige maand (bij een ander bedrijf) zijn vervangen. Ik ga daar nog achteraan.
Wat nu wel opvalt is dat de motor trilt als deze 1300 toeren maakt. Je voelt de hele auto schudden. Bij gas geven is het weg, bij ontkoppelen ook. Net of de motor stottert door te weinig brandstof of misschien is het een motorsteun? Maar goed dat lijkt me een mooi onderwerp voor een nieuw topic.
Samengevat, bij mij was het de sensor van het common-rail systeem. Deze vervangen (zeer makkelijk te doen) en het is over.
Hopelijk helpt het jou ook.
Jeroen
het probleem met het onregelmatig lopen is inderdaad opgelost. Op de cruise rijdt de auto soepel en stationair hoor je niet meer dat de motor zelf gas gaat geven. Voor zover ben ik dus tevreden.
Wat nog niet is opgelost is het af en toe slecht starten. De Volvo-specialist denkt toch aan de injectoren, hoewel deze vorige maand (bij een ander bedrijf) zijn vervangen. Ik ga daar nog achteraan.
Wat nu wel opvalt is dat de motor trilt als deze 1300 toeren maakt. Je voelt de hele auto schudden. Bij gas geven is het weg, bij ontkoppelen ook. Net of de motor stottert door te weinig brandstof of misschien is het een motorsteun? Maar goed dat lijkt me een mooi onderwerp voor een nieuw topic.
Samengevat, bij mij was het de sensor van het common-rail systeem. Deze vervangen (zeer makkelijk te doen) en het is over.
Hopelijk helpt het jou ook.
Jeroen
- Musicus
- 4th Gear member
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
- Locatie: Ulvenhout
Kosten weet ik niet precies, heb namelijk nog niets betaald. Maar met onderzoekskosten zat ik nu dacht ik rond de €200 excl BTW.
Ik heb zelf niets vervangen maar hoorde van de chef dat het makkelijk te vervangen is omdat de sensor met een schroefdraad vast zit. Ik kan kijken of ik een plaatje uit Vadis kan halen. Hopelijk kan je daar dan wat mee.
Dat wordt vrees ik pas dit weekend, want ik heb een druk weekje.
Maar je hoort van me.
Ik heb zelf niets vervangen maar hoorde van de chef dat het makkelijk te vervangen is omdat de sensor met een schroefdraad vast zit. Ik kan kijken of ik een plaatje uit Vadis kan halen. Hopelijk kan je daar dan wat mee.
Dat wordt vrees ik pas dit weekend, want ik heb een druk weekje.
Maar je hoort van me.
S60 D5 2002, 850.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
- Musicus
- 4th Gear member
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
- Locatie: Ulvenhout
Hierbij een tweetal plaatjes.
Het onderdelen nummer kan ik zo snel niet terugvinden, maar misschien heb je hier al wat aan?
Het onderdelen nummer kan ik zo snel niet terugvinden, maar misschien heb je hier al wat aan?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
We gaan het proberen..
Wat waren de kosten??
Wat waren de kosten??
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 20.06.2006 - 16:51
Dag,
Ik ben nieuw op het forum, zal me later nog voorstellen.
Het geschetste probleem herken ik. Mijn v70 d5 bj 2002 heeft exact het zelfde probleem. Rijdt verder goed maar ik kan het bij lagere snelheden idd merken en bij stationair hoor je het heel goed. Verstuivers etc. allemaal goed.
Vraag: welke sensor betreft het? Die op de rail zit of die op de pomp zit?
BTW. Ik krijg het plaatje van musicus niet op het scherm te zien.
Ik ben nieuw op het forum, zal me later nog voorstellen.
Het geschetste probleem herken ik. Mijn v70 d5 bj 2002 heeft exact het zelfde probleem. Rijdt verder goed maar ik kan het bij lagere snelheden idd merken en bij stationair hoor je het heel goed. Verstuivers etc. allemaal goed.
Vraag: welke sensor betreft het? Die op de rail zit of die op de pomp zit?
BTW. Ik krijg het plaatje van musicus niet op het scherm te zien.
- Musicus
- 4th Gear member
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
- Locatie: Ulvenhout
Volgens mij is het de sensor op de rail. Je ziet alleen plaatjes als je bent ingelogd.
Ik weet het niet zeker, heb het laten vervangen in de garage, heb het niet zelf gedaan. Maar een Volvo specialist zou het probleem moeten kennen.
Ik weet het niet zeker, heb het laten vervangen in de garage, heb het niet zelf gedaan. Maar een Volvo specialist zou het probleem moeten kennen.
S60 D5 2002, 850.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
- abbabak1
- 4th Gear member
- Berichten: 511
- Lid geworden op: 02.05.2010 - 18:36
- Locatie: bergneustadt
Dank jullie voor de informatie !!! 
injectoren zijn inderdaad duur.
Ik heb een nieuwe via Ebay gekocht en ben vervolgens na lang zoeken hier naar de Bosch Dieselspecialist gegaan.
Ik had geen werkelijke problemen....en toch:
- 1 x geen stationair.
- 1 x geen vollast
- 3 injectoren vastgekoekt
- Alle, ook de nieuwe !, injectoren getest op werking
Met het juiste gereedschap alles verwijderd en de monteur heeft er 1 vervangen en van de andere 2 1 gemaakt.
Voor de prijs van 1 injector (€325) was ik klaar....
Dat met die drukregelaar is sowieso goed om te doen...

injectoren zijn inderdaad duur.
Ik heb een nieuwe via Ebay gekocht en ben vervolgens na lang zoeken hier naar de Bosch Dieselspecialist gegaan.
Ik had geen werkelijke problemen....en toch:
- 1 x geen stationair.
- 1 x geen vollast
- 3 injectoren vastgekoekt
- Alle, ook de nieuwe !, injectoren getest op werking
Met het juiste gereedschap alles verwijderd en de monteur heeft er 1 vervangen en van de andere 2 1 gemaakt.
Voor de prijs van 1 injector (€325) was ik klaar....
Dat met die drukregelaar is sowieso goed om te doen...
soon: Scheafler Bio Hybrid
KTM Macina Sport 9
Smart cabrio 451 ed, 2012 battery owned
V60 d6, 2015, summum, glasdak, trekhaak
BMW F800GS te koop
https://photos.app.goo.gl/KWgEiAxusqSjd3zG9
KTM Macina Sport 9
Smart cabrio 451 ed, 2012 battery owned
V60 d6, 2015, summum, glasdak, trekhaak
BMW F800GS te koop
https://photos.app.goo.gl/KWgEiAxusqSjd3zG9