Pagina 2 van 2

Geplaatst: 28.08.2010 - 20:45
door martin arends
druk ventiel 3 schroefjes verwijderen dan de twee rubber ringetjes vervangen toen was het bij mij over deze tip kreeg ik van fasstech tuning uit haaksbergen kosten .39 cent ipv 146 ex van volvo

Geplaatst: 29.08.2010 - 00:20
door Musicus
Dag Italie,

Ik heb inmiddels ook nieuwe injectoren en daarmee is de motor wel beter gaan lopen. Nog niet zoals sommige D5's maar in ieder geval beter. Helaas wel een dure ingreep.

Martin Arends,

Heb je toevallig foto's gemaakt van deze operatie? Ik weet namelijk het drukventiel niet direct te vinden. En hoe kom je aan de nieuwe rubbers? Zijn die los te krijgen?
Ik krijg de indruk dat meer D5 motoren dit probleem kennen en als dit een oplossing is zou je veel mensen gelukkig maken!

Geplaatst: 30.08.2010 - 20:46
door martin arends
ik heb er geen foto van. deze drukregelaar zit als je voor de auto staat rechts op common rial met drie schroeven vast ,er zit op die regelaar een stekker die je er eerst even af moet halen.

Geplaatst: 30.08.2010 - 20:48
door martin arends
de rubbers kun je volgens mij bij volvo los krijgen , bestellen,
als je er niet uit komt mag je me wel bellen grtjs 0654741533

Geplaatst: 04.09.2010 - 17:47
door Musicus
Na vervanging van de injectoren blijft het probleem van het onregelmatig lopen. Je hoort nog steeds dat de motor kort meer gas geeft, vooral bij een warme motor.

Ik heb maandag een afspraak bij de Volvo specialist. Heb het probleem uitgelegd en zij dachten eerst aan de injectoren. Nu zijn die bij mij net nieuw, dus dat zal het denk ik niet zijn.
Het drukventiel was bij hen ook bekend dus maandag gaan ze de computer uitlezen en kijken of daar het probleem zit. Het drukventiel is op voorraad, dus dit kunnen ze uitproberen.

Ik houd jullie op de hoogte ook van de kosten (mocht het op prijs worden gesteld...)

Trouwens, ik was bij een motor-revisie bedrijf goedkoper uit voor het vervangen van de injectoren dan bij de specialist....
Voor wie er wat aan heeft.

Geplaatst: 04.09.2010 - 20:58
door italie
hoi Musicus

Ben benieuwd, wij hebben het zelfde probleem.
Ik ben dus zeeeeeeeeeeeeeeer nieuwsgierig.

Groeten vanuit een nog warm Italie ( 28 graden en geen regen)

Geplaatst: 06.09.2010 - 18:19
door Musicus
Vandaag de auto weggebracht. De garage heeft het brandstofsysteem uitgelezen en zag dat de druk erg fluctueerde. Als eerste hebben ze de sensor vervangen voor een 2e handse om het uit te proberen. Hierna gaf het systeem goede waardes aan.

Ik heb de auto opgehaald en ga er een weekje mee rijden. Afhankelijk van of het probleem dan is opgelost ga ik terug om te betalen of om verder te laten zoeken.

2 dingen die me nu al opvielen.

Ik moest heeeel lang starten voordat de motor aansloeg, maar wie weet komt dat omdat ze net bezig waren geweest met het brandstofsysteem.

De motor liep rustiger, zeker bij lage toerentallen. Ik had verleden week moeite om in een file 1300 toeren in z'n 3 te rijden.

Ik rijd pas donderdag weer een flink stuk, dus dan kan ik pas aangeven of er echt dingen zijn veranderd. Tot nu toe een goed gevoel.

Wordt vervolgd....

Geplaatst: 14.09.2010 - 21:59
door italie
Wordt vervolgd....

Heb je al nieuws ?????????????????

Zou fijn zijn als jou probleem is opgelost

Groet Bart

Geplaatst: 15.09.2010 - 17:09
door Musicus
Nou,

het probleem met het onregelmatig lopen is inderdaad opgelost. Op de cruise rijdt de auto soepel en stationair hoor je niet meer dat de motor zelf gas gaat geven. Voor zover ben ik dus tevreden.

Wat nog niet is opgelost is het af en toe slecht starten. De Volvo-specialist denkt toch aan de injectoren, hoewel deze vorige maand (bij een ander bedrijf) zijn vervangen. Ik ga daar nog achteraan.

Wat nu wel opvalt is dat de motor trilt als deze 1300 toeren maakt. Je voelt de hele auto schudden. Bij gas geven is het weg, bij ontkoppelen ook. Net of de motor stottert door te weinig brandstof of misschien is het een motorsteun? Maar goed dat lijkt me een mooi onderwerp voor een nieuw topic.

Samengevat, bij mij was het de sensor van het common-rail systeem. Deze vervangen (zeer makkelijk te doen) en het is over.
Hopelijk helpt het jou ook.

Jeroen

Geplaatst: 15.09.2010 - 20:32
door italie
Hallo Jeroen

Kun jij mij precies evt. met foto vertellen waar die sensor zit + zijn volvo onderdelen nr. met het daarbij horende kostenplaatje.

Groet Bart

Geplaatst: 15.09.2010 - 21:39
door Musicus
Kosten weet ik niet precies, heb namelijk nog niets betaald. Maar met onderzoekskosten zat ik nu dacht ik rond de €200 excl BTW.

Ik heb zelf niets vervangen maar hoorde van de chef dat het makkelijk te vervangen is omdat de sensor met een schroefdraad vast zit. Ik kan kijken of ik een plaatje uit Vadis kan halen. Hopelijk kan je daar dan wat mee.

Dat wordt vrees ik pas dit weekend, want ik heb een druk weekje.

Maar je hoort van me.

Geplaatst: 18.09.2010 - 14:59
door Musicus
Hierbij een tweetal plaatjes.

Het onderdelen nummer kan ik zo snel niet terugvinden, maar misschien heb je hier al wat aan?

Geplaatst: 18.09.2010 - 19:26
door italie
hoi Musicus

Mijn dank is Groot

Groeten Bart

Geplaatst: 19.09.2010 - 14:18
door Rippie V70
We gaan het proberen..

Wat waren de kosten??

Geplaatst: 30.01.2011 - 21:52
door atvolvo850
Dag,

Ik ben nieuw op het forum, zal me later nog voorstellen.
Het geschetste probleem herken ik. Mijn v70 d5 bj 2002 heeft exact het zelfde probleem. Rijdt verder goed maar ik kan het bij lagere snelheden idd merken en bij stationair hoor je het heel goed. Verstuivers etc. allemaal goed.
Vraag: welke sensor betreft het? Die op de rail zit of die op de pomp zit?

BTW. Ik krijg het plaatje van musicus niet op het scherm te zien.

Geplaatst: 30.01.2011 - 22:06
door Musicus
Volgens mij is het de sensor op de rail. Je ziet alleen plaatjes als je bent ingelogd.
Ik weet het niet zeker, heb het laten vervangen in de garage, heb het niet zelf gedaan. Maar een Volvo specialist zou het probleem moeten kennen.

Geplaatst: 31.01.2011 - 08:57
door abbabak1
Dank jullie voor de informatie !!! :)

injectoren zijn inderdaad duur.

Ik heb een nieuwe via Ebay gekocht en ben vervolgens na lang zoeken hier naar de Bosch Dieselspecialist gegaan.

Ik had geen werkelijke problemen....en toch:
- 1 x geen stationair.
- 1 x geen vollast
- 3 injectoren vastgekoekt
- Alle, ook de nieuwe !, injectoren getest op werking

Met het juiste gereedschap alles verwijderd en de monteur heeft er 1 vervangen en van de andere 2 1 gemaakt.
Voor de prijs van 1 injector (€325) was ik klaar....

Dat met die drukregelaar is sowieso goed om te doen...