Pagina 2 van 3
Geplaatst: 12.05.2010 - 11:45
door hans98
Het blijft natuurlijk een gok, maar voor het prijsverschil tussen zonder garantie / met garantie kan je in geval van een probleem binnen de garantieperiode (6 maanden naar ik aanneem?) bij een vakgarage aardig wat laten repareren.
Geplaatst: 12.05.2010 - 11:46
door hans98
(zie nu pas dat ik hetzelfde zeg als degene boven mij...)
Geplaatst: 12.05.2010 - 11:49
door Walter
CJF schreef:Goed nu ik toch weer overweeg om tot het Volvo kamp toe te treden, heb ik weer het volgende dilemma: gezien mijn budget (en gebruik) kom ik uit op een V70 benzine uit 2005-06 zonder garantie. Of eentje uit 2004-05 met garantie. Gezien alle potentiële problemen lijkt me het laatste het verstandigst.
Heb je een specifieke reden om voor een 2005-06 te gaan, boven de 04-05? Ik denk dat het het totaalplaatje moet zijn. Liever een nette 2004 zonder garantie dan een 2006 die volledig afgedraaid is. Vertrouw op je verstand, dat is eigenlijk het enige advies dat ik kan geven
Geplaatst: 12.05.2010 - 12:04
door eirikur
Ik ben ervaringsdeskundige in deze discussie (in alle bescheidenheid) want ik ben van een Laguna Gand tour in een V70 gestapt na ca 20.000 km in de V70 hoef ik niet meer terug, heb met de Laguna op de versnellingsbak en wat eeuwig brandende controlelampjes na nooit noemenswaardige problemen gehad, toch 180k in gestuurd, met de volvo (140k op de teller) eveneens geen schokkende zaken, blijft alleen het verschil in rijden en beleving over.......en dat is een wereld van verschil die toch echt in het voordeel van de (gekantelde telefooncel hoorde ik Yourie Mulder gisteren een Volvo noemen) V70 uitvalt, ik wens je wijsheid in je beslissing. :hotsun: :hotsun:
Geplaatst: 12.05.2010 - 12:24
door volvov70r
Behalve bouwjaar heb je natuurlijk ook nog kilometerstand.
Persoonlijk heb ik liever een van 2004 met 80.000 km dan een van 2006 met 150.000 km
Maar misschien denken anderen daar anders over.
Geplaatst: 12.05.2010 - 13:02
door Walter
volvov70r schreef:Behalve bouwjaar heb je natuurlijk ook nog kilometerstand.
Persoonlijk heb ik liever een van 2004 met 80.000 km dan een van 2006 met 150.000 km
Maar misschien denken anderen daar anders over.
hangt er weer vanaf... Liever een nette met 150000 dan een afgetrapte met 80000...
Geplaatst: 12.05.2010 - 13:31
door Quota
VolvoMafia schreef:volvov70r schreef:Behalve bouwjaar heb je natuurlijk ook nog kilometerstand.
Persoonlijk heb ik liever een van 2004 met 80.000 km dan een van 2006 met 150.000 km
Maar misschien denken anderen daar anders over.
hangt er weer vanaf... Liever een nette met 150000 dan een afgetrapte met 80000...
Neee, want met 150K km zit verdraaid dicht in de buurt van een riemwissel, en dan kun je weer beter een 80K km exemplaar kopen..

Geplaatst: 12.05.2010 - 13:59
door piotrV70
Je hebt een Laguna, dan heb je het ergste al gehad.
Geplaatst: 12.05.2010 - 14:46
door jpwg001
hans98 schreef:(zie nu pas dat ik hetzelfde zeg als degene boven mij...)
Dat noemen ze de taal der verstandige mensen... hahaha
Geplaatst: 12.05.2010 - 15:36
door eXite
Quota schreef:VolvoMafia schreef:volvov70r schreef:Behalve bouwjaar heb je natuurlijk ook nog kilometerstand.
Persoonlijk heb ik liever een van 2004 met 80.000 km dan een van 2006 met 150.000 km
Maar misschien denken anderen daar anders over.
hangt er weer vanaf... Liever een nette met 150000 dan een afgetrapte met 80000...
Neee, want met 150K km zit verdraaid dicht in de buurt van een riemwissel, en dan kun je weer beter een 80K km exemplaar kopen..

Riemen op een diesel pas bij 240.000km zag ik laatst. Benzine 180.000km, dus dat valt alleszins mee.
Geplaatst: 12.05.2010 - 15:53
door Walter
riem verschilt, zou bij mij bij 160 moeten maar heb 'm bij 150 al vervangen ivm de leeftijd.
Geplaatst: 12.05.2010 - 15:54
door V70 T5 assen
eXite schreef:Quota schreef:VolvoMafia schreef:
hangt er weer vanaf... Liever een nette met 150000 dan een afgetrapte met 80000...
Neee, want met 150K km zit verdraaid dicht in de buurt van een riemwissel, en dan kun je weer beter een 80K km exemplaar kopen..

Riemen op een diesel pas bij 240.000km zag ik laatst. Benzine 180.000km, dus dat valt alleszins mee.
Dan ben jij verkeerd ingelicht rond de 160000 voor de tdi was het anders maar iig geen 240000.
On topic maar weer.
Geplaatst: 12.05.2010 - 17:07
door Oldfield
Mijn ervaringen tot nu toe met een V70 zijn helaas minder positief dan bovenstaande forummers.
mijn V70 2.4D MY 2006 vorig jaar gekocht met 200.000km. reparaties buiten de normale slijtage (banden, remmen ed.) om:
-thermostaat
-lekkende klepdekselpakking
-startmotor
-wiellager linksvoor
In totaal ongeveer 1500 euro aan extra kosten binnen 1 jaar en met slechts 14.000 km gereden. Dat is fors vind ik maar misschien heb ik gewoon pech. Auto is overigens altijd dealer onderhouden geweest. Met mijn vorige auto (vw passat tdi) had ik veel minder reparaties. Verder is de V70 een prima auto maar ik hoop binnenkort toch wat langer door te kunnen rijden met gewoon regulier onderhoud en de garage minder vaak te bezoeken. Als je de v70 wilt aanschaffen met het oog op goedkoop rijden zonder kosten, zou ik verder kijken, aan de andere kant, bij elke gebruikte auto kan je kosten krijgen en je moet ook een beetje geluk hebben denk ik. Succes met je keuze!
Geplaatst: 12.05.2010 - 17:35
door Rippie V70
Hallo CJF,
Ik denk dat je met een V70 ook gewoon geluk moet hebben, net als met elke andere auto. Mijn V70 (2005, nu 195dkm) was de afgelopen 30dkm buiten het reguliere toe aan twee nieuwe stuurbekrachtigingsleidingen en een nieuw wiellager. Totaal 350 euro aan 'extra' onkosten. Dat valt dan dus weer mee. Ik had hem voor aanschaf helemaal nagelopen, en ook alle dealers gebeld waar hij onderhouden was.
Is natuurlijk geen garantie, maar geeft wél een beeld.
Daarnaast geldt ook : V70 rijden is V70 betalen....
Het is tenslotte geen Panda
Maar als het je droom is (net als bij mij) dan hou je bij elke andere auto altijd spijt. Ik rij nu elke dag met een enorme smile op m'n toeter rond! (zo erg dat m'n vrouw er soms genoeg van krijgt) :mrgreen:
Geplaatst: 13.05.2010 - 11:02
door atbob
Hoi CJF,
Ik heb meer dan 10 jaar Laguna gereden, diesel en gas. Zonder problemen. En ik denk dat daar ook het nodige geluk bij kwam kijken (gelet op ervaring van andere laguna rijders). Dus die factor geluk: die houd je altijd.
In een forum als dit zal je inderdaad over ongeveer ieder mogelijk probleem wel iets kunnen vinden, en dat is ook de waarde van dit forum denk ik.
De aanschafprijs is sterk afhankelijk van hoeveel waarde er nog in een auto zit, maw hoe lang zou je er nog mee kunnen rijden? Kijkend naar de prijs van Volvo's met 300 dkm op de teller zou dat dus nog best veel kunnen zijn. En een ander opvallend punt: een Renault (of de meeste andere merken) met zo'n km stand is haast niet te vinden.
En tot slot: ik zou het niet teveel proberen te rationaliseren. Als je toch moet autorijden, dan liever met een dikke glimlach. En krijg je dat van een mooie V70 dan is dat een hele goede reden om er 1 aan te schaffen.
(Volgens mij zijn we het aardig eens in deze thread

)
Geplaatst: 13.05.2010 - 14:18
door Rob2u
Ik ben ook lang een Renault-rijder geweest en was tevreden totdat in 2001 die Laguna kwam met al die electronische "nieuwigheden".... Had er een uit de lease van nog geen jaar oud maar het jaar dat ik hem had een en al ellende zowel mechanisch als electrisch. Het ergste was wat mij betreft die onzekerheid dat als je weg wilde rijden en op de startknop (wie dat heeft uitgevonden?????) drukte je nooit 100% zeker wist of hij het wel zou doen

Ik heb wel veel Franse garages van binnen leren kennen en ben daar overigens altijd prettig geholpen.
Met de V70 heb ik dat gevoel nooit meer teruggehad; starten en lopen en dat is wat mij betreft heel veel waard naast natuurlijk het "Volvo-gevoel", de uitstraling en de kwaliteit.
Dus voor mij: "Volvo for live"

Geplaatst: 13.05.2010 - 17:54
door nikske
Ik heb nu m'n derde V70... zegt dit genoeg ?

M'n V70 classic (2.5D) kocht ik als tweede wagen met 258 000 km op de klok. Er een goede 10 000 bij gezet en particulier kunnen verkopen voor een mooie prijs.
M'n V70 II 2.5D heb ik zopas ingewisseld voor een V70 II D5.
Die 2.5D had bijna 300 000 km en liep nog mooi zoals ik hem kocht aan 150 000 km. Het enige wat er op die 150 000 km vervangen werd, was de airco. Die kostte aardig wat centen, maar je hebt er wel een systeempje voor in de plaats dat weinigen monteren in hun wagens.
Dat was dan ook het enige!
De D5 heb ik nu gekocht aan 90 000 met als doel er toch binnen een vijftal jaar tot aan de 400 000 km mee te geraken
En ja, inderdaad, een V70 is niet zo een goedkope wagen, maar de glimlach is zo veel meer waard.
Er is maar 1 iets waar ik moet van stoppen met glimlachen bij de V70: als de rit gedaan is :razz:
volvov70r schreef:Behalve bouwjaar heb je natuurlijk ook nog kilometerstand.
Persoonlijk heb ik liever een van 2004 met 80.000 km dan een van 2006 met 150.000 km
Maar misschien denken anderen daar anders over.
Ik heb liever de laatste, die heeft minder 'koude' dus slijtige kilometers gelopen. Autosnelwegkilometers slijten amper: continu rijden zonder stoppen of starten = veel minder slijtage op alles wat beweegt en draait.
Geplaatst: 13.05.2010 - 18:56
door vrolijkje
Mocht je voor de 'zonder garantie' optie gaan:
Koop een VOLVO van een particulier! De meeste volvo rijders zijn erg enthousiast over hun auto en merk en houden de boekjes etc. keurig bij. Als je dan toch zonder garantie koopt is dat een manier om een boel geld te besparen en het zal niet de eerste keer zijn dat alle garagerekeningen (onderhoud) in een keurige map meekomen..
Ik heb overigens een 5 jaar oude v70 met 365.000+ op de teller gekocht zonder garantie en nu ruim 60.000 zeer tevreden kilometers verder uitsluitend met regulier onderhoud.
Geplaatst: 13.05.2010 - 19:07
door Walter
je kan in dat geval de auto evt door een Volvo dealer laten nakijken, is een vast tarief voor, volgens mij een euro of 90
Geplaatst: 13.05.2010 - 19:11
door Gast
volvov70r schreef:Behalve bouwjaar heb je natuurlijk ook nog kilometerstand.
Persoonlijk heb ik liever een van 2004 met 80.000 km dan een van 2006 met 150.000 km
Maar misschien denken anderen daar anders over.
Ja, daar denk ik zeker anders over.
Uiteindelijk betaal je voor het bouwjaar en daarna km-stand. Mijn mening:
Kijk uit naar een leasebak, waarin iemand in 2 à 3 jaar er 150.000 km op heeft "getrapt". Diesel dus.
Dan weet je één ding zeker, hij bijna niet koud geweest en alle het onderhoud is gedaan.
Wil je nog goedkoper zoek er dan één met meer dan 160.000 km waarbij de distributie en remmen (schijven)
ook al eens goed onderhoud hebben gehad.
Dan kan jij de eerste 100.000 goed vooruit. Voor de meeste mensen is dit toch ± 4 jaar.
Zet hier maar eens wat linken naar advertenties wat je zoekt, wij reageren wel.
