Pagina 2 van 3

Geplaatst: 28.07.2010 - 19:46
door the taxman
ik ga zo'n 5 keer per jaar naar frankrijk, tank bij voorkeur bij de supermarkten, en heb echt nog nooit een probleem meegemaakt
ik denk toch echt dat het niet aan de diesel ligt

v40 1.9D 2003
v50 1.6D 2006
v50 1.6D 2009


dennis

Geplaatst: 28.07.2010 - 21:13
door Oceanracer
Peterke schreef:Dus als ik het goed begrijp moet ik in Frankrijk TOTAL mijden als de p*** en moet ik bij de witte pompen of de pompen van de supermarkten ook wegblijven. Maar bij voorkeur bij SHELL of ESSO tanken en dan de duurdere (V-Power en aanverwanten) versie nemen?
Ik ga hier geen merken ontraden, maar ook in NL tank ik bij voorkeur bekende merken als BP Ultimate of Shell V-Power. In NL is het wel zo dat de kwaliteit van de brandstof bij de witte pomp wisselt, maar hooguit een wat hoger verbruik geeft. In het buitenland rijd ik de onbekende pompen altijd voorbij.

Geplaatst: 28.07.2010 - 21:49
door the taxman
Oceanracer schreef:
Peterke schreef:Dus als ik het goed begrijp moet ik in Frankrijk TOTAL mijden als de p*** en moet ik bij de witte pompen of de pompen van de supermarkten ook wegblijven. Maar bij voorkeur bij SHELL of ESSO tanken en dan de duurdere (V-Power en aanverwanten) versie nemen?
Ik ga hier geen merken ontraden, maar ook in NL tank ik bij voorkeur bekende merken als BP Ultimate of Shell V-Power. In NL is het wel zo dat de kwaliteit van de brandstof bij de witte pomp wisselt, maar hooguit een wat hoger verbruik geeft. In het buitenland rijd ik de onbekende pompen altijd voorbij.

want?

Geplaatst: 28.07.2010 - 21:54
door Oceanracer
Beetje open deur, vind je niet? Maar omdat je dus van die onbekende meuk, die ze veelal bij de meest armetierige pomphouders proberen aan de man te brengen, maar moet afwachten hoe je motor er op reageert. En als je gedonder krijgt na het tanken heb je vervolgens geen poot om op te staan met je MAVO-frans.

Geplaatst: 28.07.2010 - 23:19
door the taxman
tuurlijk snap ik wel wat je bedoeld, en dan spreek ik niet eens mavo frans ;-)
maar , iedereen geeft hier zijn ervaringen, in het bijzonder met de zgn slechte diesel

jij hebt alleen ervaring met goede diesel, maar ik ook met de zgn slechte diesel
en ik geef aan dat ik met 3 verschillende auto's geen problemen heb gehad

jij geeft aan dat je altijd de premiummerken tankt, wat is je ervaring met de andere diesel
of beter, heb je een onafhankelijk onderzoek beschikbaar?
(wat overigens niets van mijn ervaring afhaalt) maar wel interessant is

mijn stelling is dat het niet aan de diesel maar aan andere omstandigheden ligt
teveel vragen van de motor in bijzondere omstandigheden, statistische gezien een normale waarschijnlijkheid, slecht onderhoud oid

ik sta open voor elk bewijs....

dennis

Geplaatst: 29.07.2010 - 07:25
door Peterke
Oceanracer schreef:In NL is het wel zo dat de kwaliteit van de brandstof bij de witte pomp wisselt, maar hooguit een wat hoger verbruik geeft.
Om maar een voorbeeld te geven: bij mij in de straat (in België) is er een witte pomp. Als daar de tanks gevuld worden (zowel benzine als diesel) staat er altijd een ander merk. De ene keer is het Shell, de andere keer BP, nog een andere keer Total, nog een andere keer Avia, ... Noem maar op. Ik heb er nog nooit klachten over gehoord. De pomp is dan ook de goedkoopste uit de hele streek en dus zeer druk bezocht.

Ik weet echt niet of er zoveel verschil zit tussen de merken. Ik weet ook niet of het in Frankrijk anders is.

Maar goed, als ik terug ben zal ik het in elk geval wel melden of ik al dan niet problemen gehad heb en waar (wel merk) ik getankt heb.

Geplaatst: 29.07.2010 - 12:59
door Oceanracer
Dennis, zolang het bij jou goed gaat zou ik mij geen zorgen maken. Ik heb zelf niet de onbeheersbare drang jou ergens van te overtuigen met bewijsmateriaal. Ik rijd zo'n 20 jaar auto en heb daarmee inmiddels voldoende ervaring opgedaan met diverse brandstoffen. Meer heb ik niet nodig.

Geplaatst: 29.07.2010 - 17:34
door the taxman
ok, ieder zijn mening
dennis

Geplaatst: 16.08.2010 - 12:59
door BlackSapphire
Gek, maar ik heb met verhalen over V-Power en Ultimate toch altijd nog het gevoel van: wij van wc-eend adviseren wc-eend.

Geplaatst: 25.08.2010 - 15:56
door kmser
Ik heb dat probleem ook eens gehad, die symptomen toch. Gekoppeld aan een grote stankproductie.

Toen is de EGR en de ECU vervangen onder garantie. Was met mijn V50 uit 2005.

Geplaatst: 26.08.2010 - 14:05
door V70/2.4D/2003
Na dit topic weer eens aandachtig te hebben doorgelezen en kennis genomen hebbende van overige topics waarin van alles en nog wat aan vakantie ellende voorbij komt zeilen het volgende:

Volgend jaar gaan wij naar Belves in de Dordogne. De combi is een V70 2.4 D5 (130 pk) en een aangekoppelde Hobby 495 UK met een totaal gewicht van 1500 kg. Alvorens we op vakantie gaan ben ik voornemens de V70 naar de dealer te brengen voor een beurt en het bijkomende verzoek om de "ademwegen" van de motor na te zien en zonodig schoon te maken opdat hij in elk geval zuurstof genoeg zal krijgen om de toegediende dieselolie te verbranden.

Voorzover ik het weet en er verstand van heb heeft mijn V70 geen roetfilter.

Wat zijn nu de DO's en DONT's ten aanzien van de franse dieselolie?

Wat kan ik verder nog ondernemen om te voorkomen dat ik ergens onderweg stil kom te staan met problemen zoals in dit topic vermeld?

Ik ben één en al oor/oog voor de antwoorden.

Geplaatst: 26.08.2010 - 14:31
door 945i
De meeste zekerheid heb je als je een paar van deze jongens afgevuld meeneemt. ;)

Afbeelding

Zonder dollen, gewoon een goed merken type brandstof tanken.

Geplaatst: 26.08.2010 - 14:49
door BlackSapphire
En niet al te achteraf tankstationnetjes... Geen idee of het er werkelijk toe doet, maar dat is één van de regels waar ik mezelf aan houd. Heb een tijdje rondgereisd in Oost-Europa en daar waren dat soort stations een garantie voor vuile diesel.

Geplaatst: 31.08.2010 - 07:49
door the taxman
tis frankrijk, geen rimboe

dennis

Geplaatst: 31.08.2010 - 08:21
door Paul
945i schreef:De meeste zekerheid heb je als je een paar van deze jongens afgevuld meeneemt. ;)
Ik was hier bij de Shell in Amstelveen (RAI) aan het tanken voor de echte grote vakantie en ik wist niet wat ik zag. Allemaal mensen die dit inderdaad deden (op de shell pas...).

Geplaatst: 31.08.2010 - 08:51
door V70/2.4D/2003
945i, Van hier naar daar is 1400 km/enkele reis =>
1400 km x 2 = 2800 =>
2800 km + 1000 (recreatief touren in de omgeving) = 3800 km

3800 : verbruik (1:10) = 380 ltr diesel
380 ltr diesel = 19 jerrycans a 20 ltr = grofweg 400 kilo.

400 kilo is gelijk aan het laadvermogen van de caravan ::?

Nee, zelf meenemen gaat niet lukken dus ga ik maar voor optie 1 (goed onderhoud vooraf)
Wel bedankt voor de tip :wink:

Geplaatst: 31.08.2010 - 08:56
door 945i
Graag gedaan! ;)

Geplaatst: 31.08.2010 - 18:29
door stoffel
ben net terug van italie en frankrijk , heb geen problemen ondervonden van de diesel hoor

Geplaatst: 08.02.2012 - 12:50
door Peterke
Nu moet ik eerlijk toegeven dat ik wat dat betreft ondertussen nog geen problemen gehad heb in Frankrijk.
Ondertussen heb ik de wagen al net iets meer dan anderhalf jaar en ben er al meerdere keren mee naar Frankrijk gereden. Ik heb dus in Frankrijk ook niet echt uitgekeken naar bepaalde merken van brandstoffen (zowel de gewone merken als de huismerken van de supermarkten) en heb nog geen problemen gehad. Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik nooit zal rijden tot de reservelamp gaat branden, maar altijd ruim voordien al tank. Of het iets scheelt weet ik niet, maar ik heb er een beter gevoel bij.

Greetz, Peter

Geplaatst: 08.02.2012 - 13:02
door V480-S60
Ik snap niet waar die horrorverhalen over slechte diesel in Frankrijk vandaan komen. Dat land is een dieselland bij uitstek. En echt met geen enkele Volvo daar problemen met de diesel gehad.

Niemand kan het zich veroorloven slechte diesel te leveren. En al zeker niet de "grote jongens"

Mijn ervaring is daarnaast dat je juist bij ''achteraf' tankstationnetjes duurder uit bent dan bij de goedlopende tankstations bij de Hypermarché en dergelijke.

Overigens is dit wel een heel oud topic naar boven gehaald. Maar vooruit.