Pagina 2 van 6
Geplaatst: 20.05.2010 - 09:40
door Johann
Mooi verslag Paul.
Zat even naar het filmpje op AW te kijken en het viel mij op dat het interieur zo klein lijkt.
Ik weet niet hoe groot/stevig/lang de beste AW man is maar de rugleuning leek tot de oksles te komen en de whips steun tot de nek. Is het echt zo klein allemaal?
Geplaatst: 20.05.2010 - 09:42
door Paul
Hier nog wat foto's
Geplaatst: 20.05.2010 - 09:50
door Paul
Johann schreef:Mooi verslag Paul.
Zat even naar het filmpje op AW te kijken en het viel mij op dat het interieur zo klein lijkt.
Ik weet niet hoe groot/stevig/lang de beste AW man is maar de rugleuning leek tot de oksles te komen en de whips steun tot de nek. Is het echt zo klein allemaal?
Is niet iets wat me nu zo opgevallen is, wat me wel opviel is dat je nu de gordelhoogte kan instellen. Maar qua stoelen en interieur is me dit niet zo opgevallen. Ik denk dat je hem het beste kan vergelijken met de XC60 van binnen.
Geplaatst: 20.05.2010 - 09:54
door Bart
Nice Paul!
Geplaatst: 20.05.2010 - 10:23
door Paul
Kwam ook een bekende XC90 tegen, deze ken ik uit Lapland (Kiruna).
Dit was in 2006 en nu in 2010 met de nieuwe achterlichten en zijn velgen met spikebanden zijn verwisseld voor zomerbanden!
Geplaatst: 20.05.2010 - 10:24
door Summum
Mooi (enigszins met roze bril) opgeschreven verhaal Paul! En de foto's zijn ook fraai. In het zwart mag die S60 er zeker zijn.
Maar mag ik vragen hoe je nu zo verzeild raakt in zo'n testsessie?
Geplaatst: 20.05.2010 - 10:31
door S60 170pk Lpi
Johann schreef:Mooi verslag Paul.
Zat even naar het filmpje op AW te kijken en het viel mij op dat het interieur zo klein lijkt.
Ik weet niet hoe groot/stevig/lang de beste AW man is maar de rugleuning leek tot de oksles te komen en de whips steun tot de nek. Is het echt zo klein allemaal?
@ Johann, Die gozer van Autoweek is echt een "reus". Hij is rond de 2 mtr lang en ik weet niet hoe zwaar.
Kijk maar eens goed als hij naast de auto staat. De Volvo lijkt dan wel zo laag als een Mazda MX-5 ofzo.
@ Paul, Mooi verslag met schitterende foto's!
Misschien heb ik iets gemist maar hoe kwam jij daar zo terecht?
Geplaatst: 20.05.2010 - 10:41
door Volvodrive
Hoi andere Paul,
Je hebt al goed je best gedaan en een goed gedocumenteerd verhaal geschreven. Ook de foto's zijn prachtig! Ik moet het hele verhaal nog uit mijn digitale pen laten komen, maar daar heb ik het weekend voor uitgetrokken. Ondanks het feit dat sommige andere journalisten de prestaties van de auto niet helemaal kunnen waarderen - en dan met name de stuurmanskwaliteiten - vond ik de auto inderdaad de meest lekker rijdende Volvo ooit. Jammer dat er boven Portugal geen aswolkje waarneembaar was. Hadden we toch nog even kunnen blijven, want afgezien van de vele mooie S60's was het op de bewuste locatie niet vervelend. Bedankt voor je prettige gezelschap, groeten de andere Paul
Geplaatst: 20.05.2010 - 11:12
door 945i
Vind het wel heel goed dat een afgezant van het Volvoforum de mogelijkheid krijgt om als een van de eersten de auto te rijden! Weet niet wie hier verantwoordelijk voor is (importeur..?), maar hulde aan diegene.

Geplaatst: 20.05.2010 - 11:25
door Johan
Mooie foto's Paul.
Wat vond jij van de wegligging/besturing?
Geplaatst: 20.05.2010 - 11:42
door Paul
Volvo Nederland vindt het Volvo Forum erg belangrijk en heeft mij toen gevraagd deel te nemen aan de internationale persreis. Vervolgens deel ik mijn ervaringen op persoonlijke titel met jullie. Het is zeker niet zo dat ik geen kritische noot zou kunnen laten horen als ik dat wil - dat doen de door Volvo uitgenodigde autojournalisten immers ook
We hebben een erg goede band met Beesd en ze vinden het erg leuk dat we een medium hebben in Nederland waar veel reacties zijn op modellen en het gebruik ervan, op deze manier komen ook de nieuwste verhalen en foto’s op het forum zonder dat die van een persbureau komen.
Geplaatst: 20.05.2010 - 11:48
door Paul
Johan schreef:Mooie foto's Paul.
Wat vond jij van de wegligging/besturing?
Dit is in te stellen in het menu, je kan hem op heel zwaar zetten (wat ik bij stadsgebruik niet echt gewend ben) op heel licht en natuurlijk op Medium.
Medium komt gewoon overeen met wat je gewend bent van Volvo. Maar de zware instelling is zeker de moeite waard bij het wat sportievere rijden.
Ik heb met de D3 even volgas gegeven de snelweg op, ik zat zo op de 180-190km/u met een T6 AWD in mijn achteruitkijkspiegel.
Ik kende verder de weg niet en de snelweg ging in een redelijke scherpe bocht (die ook nog eens berg af ging). Hier merkte je wel dat de achterkant beetje uitbrak, maar met remmen en corrigeren alles onder controle. En de persoon naast me kreeg geen paars/groen gezicht dus volgens mij ging alles goed
Verder stuurt de 2.0T veel lichter dan de diesels ook al heb je dat anders ingesteld. Dit ligt aan een nieuw systeem wat in die diesels zit (even de naam kwijt).
Verder hele directe auto en als je van heel sportief houdt, ga even rijden met een auto met het Sport/Advanced en comfort systeem.
Ik heb dat op de een of andere manier even gemist, maar heb hier goede verhalen over gehoord.
Geplaatst: 20.05.2010 - 12:00
door rsnhakan
De D3 is dus snel zat? Is er veel verschil t.o.v. de huidige 2.0D met 136 PK?
Geplaatst: 20.05.2010 - 13:06
door Johan
Ik las dat de diesels nog de gewone hydraulische stuurbekrachtiging hebben wat minder nauwkeurig instelbaar schijnt te zijn en de benzine varianten de door Ford ontwikkelde en beter instelbare hydraulisch/elektrische bekrachting.
Geplaatst: 21.05.2010 - 07:21
door Paul
Volgens mij is dat precies andersom.
De D5 en de D3 hebben bijvoorbeeld geen mistlampen omdat daar dat ding van die stuurbekrachtiging zit.
Geplaatst: 21.05.2010 - 08:17
door Walter
Volgens mij heeft geen enkele S60 mistlampen Paul
Geplaatst: 21.05.2010 - 08:26
door Paul
Maar dat had toch juist te maken met die stuurbekrachtiging. Daarom is het in een MY11 XC60 D5 ook niet meer mogelijk.
Geplaatst: 21.05.2010 - 13:46
door Max
Mooie auto en leuk verslag Paul.
Misschien toch de moeite waard om een keer nader te bekijken.
Geplaatst: 21.05.2010 - 14:14
door rsnhakan
Paul schreef:Maar dat had toch juist te maken met die stuurbekrachtiging. Daarom is het in een MY11 XC60 D5 ook niet meer mogelijk.
In Beesd werd ons, tenminste mij verteld dat het door de Xenon koplampen was. Deze belichte de weg goed genoeg.
Geplaatst: 21.05.2010 - 14:26
door Walter
rsnhakan schreef:Paul schreef:Maar dat had toch juist te maken met die stuurbekrachtiging. Daarom is het in een MY11 XC60 D5 ook niet meer mogelijk.
In Beesd werd ons, tenminste mij verteld dat het door de Xenon koplampen was. Deze belichte de weg goed genoeg.
Dat is de versie die ook aan de dealers is verteld