wielschermrand 440
- Auk
- 6th Gear member
- Berichten: 3524
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
- Locatie: Randstad
Dit is geen afkeur, die keurmeester mag z'n cursus wel eens overnieuw volgen.
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

- redrooster
- 3rd Gear member
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 23.06.2009 - 02:13
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
Ik loop al 18 jaar bij plaatwerker Jan van de Hengel. http://www.janvdhengel.nl/ (Vanmorgen was ik bij hem vanwege het vastlassen van de veerschoteltjes)
En ik heb het hem eens gevraagd. (Ter attentie hij zit niet om deze klus te springen)
Als er een gehele rand geplaatst moet worden dan is dat toch heel wat werk. Hij komt het ook tegen dat mensen al bezig zijn geweest met kit of andere rotzooi. Daar heeft hij last van.
Hij verteld mij dat wanneer de hele kant vervangen moet worden, nieuw stuk of stuk uit andere wagen, je gauw moet denken aan 4 á 500 euro.
Voor andere klusjes is Jan een aanbeveling. Ik heb nooit een lascursus gedaan vanwege het gemak en de kosten bij Jan.
En ik heb het hem eens gevraagd. (Ter attentie hij zit niet om deze klus te springen)
Als er een gehele rand geplaatst moet worden dan is dat toch heel wat werk. Hij komt het ook tegen dat mensen al bezig zijn geweest met kit of andere rotzooi. Daar heeft hij last van.
Hij verteld mij dat wanneer de hele kant vervangen moet worden, nieuw stuk of stuk uit andere wagen, je gauw moet denken aan 4 á 500 euro.
Voor andere klusjes is Jan een aanbeveling. Ik heb nooit een lascursus gedaan vanwege het gemak en de kosten bij Jan.
De 460 GL carb van Frans
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 20.05.2010 - 13:54
dank voor de (aanvullende) reacties. de volvo is inmiddels in het buitenland en heeft daar een keurig ondergaan. is daar niet afgekeurd op de roest, maar ze hadden daar wel wat anders genoemd (lekkende remcylinders).
als het goed is heeft m'n vriend de afgelopen week de 440 daar laten herstellen; of hij de roest heeft aangepakt weet ik niet. jammer om te horen dat dat toch nog een paar 100 euro's kost. aan de andere kant wil ik dat best geloven als je kijkt hoeveel tijd er in dat soort van plaatwerk-reparatie gaat zitten als je gaat snijden en lassen (volgens de reportages die her en der op 't web te vinden zijn).
als het goed is heeft m'n vriend de afgelopen week de 440 daar laten herstellen; of hij de roest heeft aangepakt weet ik niet. jammer om te horen dat dat toch nog een paar 100 euro's kost. aan de andere kant wil ik dat best geloven als je kijkt hoeveel tijd er in dat soort van plaatwerk-reparatie gaat zitten als je gaat snijden en lassen (volgens de reportages die her en der op 't web te vinden zijn).
- Schilder
- 3rd Gear member
- Berichten: 404
- Lid geworden op: 14.09.2008 - 01:38
- Locatie: Omg. Arnhem
Ja Precies,
Verborgen of niet zichtbaar doorgeroest metaal, kun je gewoon erop lassen, maar een scherm inlassen kost veel tijd, ook de behandeling erna, het glad afwerken vergt tijd, vandaar de prijs hoog is.
Schilder
Verborgen of niet zichtbaar doorgeroest metaal, kun je gewoon erop lassen, maar een scherm inlassen kost veel tijd, ook de behandeling erna, het glad afwerken vergt tijd, vandaar de prijs hoog is.
Schilder
Liever niet dan wel sleutelen
Opel Kadett B
Volkswagen Kever 6 volt 1969
Opel Kadett D 1980
Mitsubishi Galant 1980
Opel Kadett E 1986 1,6 special
Volkswagen transporter 1980
Fiat Regata weekend
Ford Escort bestel 1989 1.6
Mazda 323F
Renault 460 B18U 1993
Opel Kadett B
Volkswagen Kever 6 volt 1969
Opel Kadett D 1980
Mitsubishi Galant 1980
Opel Kadett E 1986 1,6 special
Volkswagen transporter 1980
Fiat Regata weekend
Ford Escort bestel 1989 1.6
Mazda 323F
Renault 460 B18U 1993