Pagina 2 van 2
Geplaatst: 30.05.2010 - 10:09
door Auk
Dit is geen afkeur, die keurmeester mag z'n cursus wel eens overnieuw volgen.
Geplaatst: 04.06.2010 - 11:04
door redrooster
Ik loop al 18 jaar bij plaatwerker Jan van de Hengel.
http://www.janvdhengel.nl/ (Vanmorgen was ik bij hem vanwege het vastlassen van de veerschoteltjes)
En ik heb het hem eens gevraagd. (Ter attentie hij zit niet om deze klus te springen)
Als er een gehele rand geplaatst moet worden dan is dat toch heel wat werk. Hij komt het ook tegen dat mensen al bezig zijn geweest met kit of andere rotzooi. Daar heeft hij last van.
Hij verteld mij dat wanneer de hele kant vervangen moet worden, nieuw stuk of stuk uit andere wagen, je gauw moet denken aan 4 รก 500 euro.
Voor andere klusjes is Jan een aanbeveling. Ik heb nooit een lascursus gedaan vanwege het gemak en de kosten bij Jan.
Geplaatst: 04.06.2010 - 16:41
door ignas
dank voor de (aanvullende) reacties. de volvo is inmiddels in het buitenland en heeft daar een keurig ondergaan. is daar niet afgekeurd op de roest, maar ze hadden daar wel wat anders genoemd (lekkende remcylinders).
als het goed is heeft m'n vriend de afgelopen week de 440 daar laten herstellen; of hij de roest heeft aangepakt weet ik niet. jammer om te horen dat dat toch nog een paar 100 euro's kost. aan de andere kant wil ik dat best geloven als je kijkt hoeveel tijd er in dat soort van plaatwerk-reparatie gaat zitten als je gaat snijden en lassen (volgens de reportages die her en der op 't web te vinden zijn).
Geplaatst: 07.06.2010 - 12:11
door Schilder
Ja Precies,
Verborgen of niet zichtbaar doorgeroest metaal, kun je gewoon erop lassen, maar een scherm inlassen kost veel tijd, ook de behandeling erna, het glad afwerken vergt tijd, vandaar de prijs hoog is.
Schilder