Automaat stand '3/4' gebruiken i.p.v. 'D' ?
- Mr. Ed
- 4th Gear member
- Berichten: 576
- Lid geworden op: 24.10.2008 - 09:55
- Locatie: Drenthe
Heb zelf even geprobeerd, maar ik kan niet zeggen dat het beter rijdt. Misschien de beste man overschat ja. Ben benieuwd naar jouw proef Niels. Voorlopig houd ik hem gewoon in z'n D-verzet. Tot zover iedereen bedankt voor het meedenken. Zodra ik de chef weer gesproken heb, geef ik nog even een duw aan dit draadje.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 09.05.2010 - 16:23
- Locatie: Boven de rivieren
Vandaag heb ik de bak een paar keer in 4 gezet op een traject wat ook in D was afgelegd. Het enige wat anders was (en dat is logisch) is dat de auto tot lagere snelheid op de motor afremt (naast dat ie niet verder opschakelt).
Gek genoeg zakte het verbruik in 4 bij 80km/h/2200RPM op de cruise tot 3.2l/100km terwijl dit in 5 in tegengestelde richting niet verder kwam dan 4l/100km. Misschien wind mee maar ik vond het verschil relatief groot.
Gek genoeg zakte het verbruik in 4 bij 80km/h/2200RPM op de cruise tot 3.2l/100km terwijl dit in 5 in tegengestelde richting niet verder kwam dan 4l/100km. Misschien wind mee maar ik vond het verschil relatief groot.
- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
Je kunt gewoon terugschakelen met de niet-Geartronic automaat. Staat ie naar jouw mening 1 of meer versnellingen te hoog dan kun je de pook gewoon verzetten naar een lagere maximum versnelling.Mr. Ed schreef:Geartronic...... tsja... dat zat helaas niet bij de prijs/model in. Dat terugschakelen mis ik wel ja sinds de overstap naar de automaat. Dat op de rem staan kost trouwens ook flink wat duiten want het heeft afgelopen tot vroegtijdige vervanging van remmen geleid.AlexV70 schreef:Soms schakel ik met de hand (geartronic) puur om af te remmen op de motor.
Anders blijf je op die rem staan.
Dat is precies waarom de werkplaatschef hem in de "4" zet, zodat de automaat in bebouwde kom niet in de hoogste versnelling gaat en de motor dus niet met een heel laag toerental draait. Naar mijn mening niet nodig, maar ieder moet met z'n auto rijden zoals ie zelf fijn vindt.
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24656
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Dat kan, zo leren ze in Canada rijden...jasp schreef:Kan je de pook ook tijdens het rijden van D naar 3 zetten?of alleen als je
stil staat.
V70 classic 1999 2.5 10v automaat.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4457
- Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07
In de bergen doe ik niet anders (om af te remmen op de motor), zelfs terug naar "L".jasp schreef:Kan je de pook ook tijdens het rijden van D naar 3 zetten?of alleen als je
stil staat.
V70 classic 1999 2.5 10v automaat.