Hete motor of "gewoon" meetfout?

Alle technische onderwerpen die betrekking hebben over de Volvo 440 / 460
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

die draad waar jij het over hebt is van het dashboard,de massa dus..
de waarde van die weerstand weet ik niet meer,dat is lang geleden dat dat voorkwam..

De tempmeter zit in het dashboard gemonteerd op de printplaat,daartussen zitten die ringetjes,als deze geen goed contact maken heb je ook dat probleem,doet de benzine meter het wel goed?
Gebruikersavatar
SchoutenCC
5th Gear member
Berichten: 1167
Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
Locatie: 's-Gravenhage

De benzinemeter is niet optimaal (langzaam en nooit een absolute waarheid) maar dat heeft me altijd 400-eigen geleken. Ik rij dan ook altijd op de dagteller (500km = tanken, gem. 1:10 à 12). Het zou kunnen dat die ook niet geweldig is, maar de temperatuurmeter vertoont zichtbaardere kuren. Ik zal tzt eens het tellerhuis openen, de ringetjes controleren en evt. wisselen met een reserve-exemplaar.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
sleutelaar
3rd Gear member
Berichten: 375
Lid geworden op: 18.01.2009 - 00:23

ik heb net de radiateur van mijn 460 vervangen. Kan dus bevestigen: de sensor voor de koelfan zit in de radiateur.

Ik zou eerst deze sensor vervangen. Deze moet goed functioneren voor een goed koelsysteem.
Als het probleem dan blijft, dan mag je met redelijke waarschijnlijkheid ervanuit gaan dat je temp meter een verkeerde waarde aan geeft. En dat de fan op het juiste moment gaat werken.
460 1.8 b18u donkergroen metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
Plaats reactie

Terug naar “Volvo 400 techniek”