Pagina 2 van 3
Geplaatst: 31.05.2006 - 19:46
door v70-2005
Bij mij worden de flitsers wel doorgegeven op het RTI-scherm als ik bv. Q-music selecteer. Maar waar ik van baal is dat het systeem deze keuze niet onthoud. Krijg steeds weer radio 1.
Wie weet er een oplossing (V70, modeljaar 2005)?
Gr.
Geplaatst: 31.05.2006 - 21:11
door Paul
Dat komt omdat Q-music niet overal sterk signaal heeft. Waardoor het systeem dus automatisch overstapt op een betere zender.
Hebben dit probleem ook in de V70, rijden vaaknaar zeeland en dan staat hij weer op Radio 1, nadeel ook is dat in de V70 het een hele rit duurt voordat hij de TMC zenders heeft gevonden.
In de V50 is dat 2 seconde werk
Geplaatst: 31.05.2006 - 21:41
door Bover
[ Hebben dit probleem ook in de V70, rijden vaak naar zeeland en dan staat hij weer op Radio 1, nadeel ook is dat in de V70 het een hele rit duurt voordat hij de TMC zenders heeft gevonden.
In de V50 is dat 2 seconde werk[/quote]
Tja maar het blijft behelpen die twee seconden

Geplaatst: 31.05.2006 - 23:47
door Paul
Klopt, wat je ook kan doen is een stinger DSI kopen...
Geplaatst: 01.06.2006 - 00:05
door v70-2005
En een nieuwere release DVD's (2006 versie komt bijna uit). Helpt dat nog, want het is een "software probleem"?
M
Geplaatst: 01.06.2006 - 00:09
door Paul
Nee want bij ons zit inmiddels de derde generatie dvd erin, en nog steeds hetzelfde probleem.
Geplaatst: 01.06.2006 - 14:18
door Thom
Dat komt omdat Q-music niet overal sterk signaal heeft. Waardoor het systeem dus automatisch overstapt op een betere zender.
Hebben dit probleem ook in de V70, rijden vaaknaar zeeland en dan staat hij weer op Radio 1, nadeel ook is dat in de V70 het een hele rit duurt voordat hij de TMC zenders heeft gevonden.
In de V50 is dat 2 seconde werk
Klopt, de topicstarter heeft dit nu ook ontdekt. Het duurt een eeuwigheid voor de RTI andere TMC-zenders vindt, en hij schakelt gewoon weer zelf over naar Radio 1. Best vervelend, zeker omdat RTI toch allerminst goedkoop is! Dan mogen dit soort foutjes er toch niet inzitten. Verder vind ik het RTI-systeem overigens top, stukken beter dan die verouderde troep in onze vorige Peugeot, wat een drama.
Thom
Geplaatst: 01.06.2006 - 19:26
door Bover
we kunnen lang en breed praten.....
Volvo heeft dit niet voor elkaar.
Kosten RTI speeltje hoeveel 1000 euro?? :shock:
Geplaatst: 01.06.2006 - 21:21
door Thom
Ooh ja, verder werkt t TMC geweldig, alternatieve routes e.d. Had alleen gehoopt dat RTI radardetector overbodig zou maken, maar dat is dus niet zo. De verleiding wordt groot om toch die Stinger weer uit het stof te halen

.
Thom
Geplaatst: 01.06.2006 - 23:17
door Paul
Je kan ook gewoon de DSI kopen, werkt super hoor
Geplaatst: 11.06.2006 - 13:42
door interface
Paul schreef:Je kan ook gewoon de DSI kopen
Ik ben nogal nieuw in de wereld van navigatie enz, vandaar waarschijnlijk mijn nogal suffe vraag: wat is DSI?
maarten
Geplaatst: 11.06.2006 - 13:50
door bart simpson
Wat is de toegevoegde waarde van flitsmeldingen op je RTI?
Moet een fabrikant voor een paar notaire altijd maar plankende idioten een uitstekend RTI systeem aan gaan passen omdat het anders niet voldoet?
Echt van de gekke!
Geplaatst: 11.06.2006 - 13:55
door HMG
interface schreef:Paul schreef:Je kan ook gewoon de DSI kopen
Ik ben nogal nieuw in de wereld van navigatie enz, vandaar waarschijnlijk mijn nogal suffe vraag: wat is DSI?
maarten
Stinger DSI, de legale radardetector..
Geplaatst: 11.06.2006 - 14:07
door Thom
Wat is de toegevoegde waarde van flitsmeldingen op je RTI?
Moet een fabrikant voor een paar notaire altijd maar plankende idioten een uitstekend RTI systeem aan gaan passen omdat het anders niet voldoet?
Echt van de gekke!
Wat n vooroordelen zeg... Wij hadden een Stinger, stukken veiliger dan van die lui die als ze een paal/statief zien staan ineens bovenop de rem gaan staan. Die detector waarschuwde je ruim vantevoren. En nee, je mag natuurlijk niet te hard rijden maar 's nachts ga je op een verlaten snelweg geen 120km/u rijden, althans ik niet.
Thom
Geplaatst: 11.06.2006 - 15:43
door bart simpson
Thom schreef:Wat is de toegevoegde waarde van flitsmeldingen op je RTI?
Moet een fabrikant voor een paar notaire altijd maar plankende idioten een uitstekend RTI systeem aan gaan passen omdat het anders niet voldoet?
Echt van de gekke!
Wat n vooroordelen zeg... Wij hadden een Stinger, stukken veiliger dan van die lui die als ze een paal/statief zien staan ineens bovenop de rem gaan staan. Die detector waarschuwde je ruim vantevoren. En nee, je mag natuurlijk niet te hard rijden maar 's nachts ga je op een verlaten snelweg geen 120km/u rijden, althans ik niet.
En daarvoor moet Volvo dan maar een op zich goed functionerend navigatiesysteem gaan aanpassen?
Geplaatst: 11.06.2006 - 15:50
door Thom
Dat heb je mij niet horen zeggen. Als de TMC functie andere instelmogelijkheden krijgt, wat doet dan af aan de overige RTI functies? Je punt is me niet helemaal duidelijk. Overigens maakt t mij niet zoveel uit, ik kijk voor ik vertrek wel even op flitsservice.nl of luister naar een radiozender die ze oplezen of in RDS uitzenden. Ik vind t persoonlijk belangrijker dat filemeldingen goed zijn, en die zijn wat mij betreft uit de kunst qua duidelijkheid e.d.. En bovendien ben ik niet zo'n scheurijzer, ik heb al een punt (37km/u te hard) en heb nog dik 3 jaar om er nog 2 te krijgen en dan kan ik opnieuw examen gaan doen. Niet zoveel trek in.
Thom
Thom
Geplaatst: 11.06.2006 - 15:58
door bart simpson
Deze topic starte met "RTI en flitsfunctie", ikzelf mis geen flitsfunctie op het RTI systeem, ben zelfs wel behoorlijk tevreden over het systeem.
TMC vertaald 1 op 1 wat er aan boodschappen aangeboden wordt, daar verandert de Volvo RTI toch niets aan?
Geplaatst: 11.06.2006 - 16:06
door FrankM
Was het maar zo. Het begint al met de uitzendtechniek: TMC meldingen komen in "carroussel vorm" langs: als je het zendsignaal aftapt zie je elk bericht een aantal keren voorkomen. Dat is gedaan om de kans dat een bericht goed binnenkomt zo groot mogelijk te maken, maar met een slechte ontvanger is het slecht decoderen. Als je het bericht dan binnen hebt, dan heb je een aantal bestanddelen: kop-afrit, lengte file in wegsegmenten (hoeveel toeritten terug staat de staart), lengte in km, oorzaak en eventueel nog wat meer informatie. Die moet je dan vertalen in een weergave, maar hoe je dat doet is helemaal eigen keus. Dat lijntje langs de weg is een implementatie keuze, net als (hoe arbitraal dat ook klinkt) de stem die je het laat voorlezen.
Stel nu dat je van zender wisselt: ook het gedrag dan is min of meer een implementatiekeuze. Gooi je alle meldingen weg en begin je met opnieuw opbouwen? Of markeer je alle meldingen en controleer je of ze er (nog) zijn en gaat daarna pas het overtollige weggooien. Sowieso het moment waarop je van zender wisselt is een keuze.
In K3-taal (sorry, Ben is er (in een ander topic) mee begonnen): met een goed woordenboek en een aardige lijst te gebruiken woorden, ligt het nog steeds aan de schrijver of die er een goed of slecht verhaal van kan maken.
Gr/F
Geplaatst: 11.06.2006 - 16:08
door bart simpson
ok, weer wat geleerd, maar mis jij dan die "flitsinfo"?
Geplaatst: 11.06.2006 - 16:19
door FrankM
Nee, maar (zoals ik al op de eerste pagina aangaf) de RTI mist dan ook geen flitsinfo, het is hooguit dat 'ie naar de verkeerde zender "luistert". Voor het overige lopen in dit topic nogal wat dingen door elkaar... Wat mij betreft genoeg zo over RTI en flitsers
Gr/F