Pagina 2 van 2
Geplaatst: 08.06.2010 - 07:55
door Rianne
Grijze144 schreef:Wisser loopt via de schakelaar, deze zit achter zek. 1, en deze krijgt 12V vanaf het contactslot, 1,5 mm2 groene draad.
Lampjes (choke, AMP, OIL, en Brake) achter zek. 3 (net als de aanjager, doet-ie het nog?), 12V van contact met 2,5 mm2 gele draad.
Kan echt niet moeilijk zijn, puur toeval dat het samenvalt.
Wisser doet het dus weer, aanjager doet het nog gewoon, en heeft het ook gewoon steeds gedaan. En ik heb het idee dat niet alles meer zit zoals het moet zitten, op de juiste zekeringen zeg maar. Is een beetje een hobby auto geweest denk ik.... Maar goed, het gele draadje dus, we gaan hem zoeken en bekijken

Geplaatst: 08.06.2010 - 08:47
door v700r
Volgens mij woont er, behalve Rianne, niemand in Den Bosch.
Geplaatst: 08.06.2010 - 09:02
door Rianne
v700r schreef:Volgens mij woont er, behalve Rianne, niemand in Den Bosch.
Ben er ook een beetje bang voor ja

Straal van 10 kilometer, 20 kilometer is ook ok

Geplaatst: 08.06.2010 - 09:56
door mad
En de "sleutelaar"? Of ligt die voortdurend onder je 144?
Geplaatst: 08.06.2010 - 10:55
door Rianne
mad schreef:En de "sleutelaar"? Of ligt die voortdurend onder je 144?
Mijn vriend bedoel je? Die komt er dus ook niet uit. Het is 1 grote chaos... Maar misschien zoeken wij verkeerd, kan ook he.
Geplaatst: 08.06.2010 - 11:48
door Weesje
Als je lid van de volvo klassieker vereniging bent dan kan je ook een keer naar het onderdelendepot in Elshout rijden, zijn altijd wel mensen die mee willen kijken.
En Elshout -Den Bosch is niet zo ver
Geplaatst: 10.06.2010 - 19:44
door mr.borrie
Ik weet niet of dit nog actueel is maar kijk aub de massa van de zaken na. Ik heb extreem veel vage problemen kunnen terugleiden naar slechte massa's of helemaal vergaande bedrading
Geplaatst: 31.08.2010 - 16:32
door 145 in red
Bij de 140 serie wil inderdaad het massa probleem zich nogal eens voordoen.
Heb dit bij mijn 145 (x2) ook veelvuldig gehad.
Een tip nog: bij de linkerkoplamp zit een soort van hoofdzekering.
Vaak ook geoxideerd. Losschroeven, schoonmaken en weer monteren, dit
kan ook al wat problemen voorkomen.
vr.gr.
Geplaatst: 05.09.2010 - 14:03
door psychonautlib
Ik zou ook de bedrading naar het blok controleren op sluiting. Onder invloed van olie etc. wil de isolatie van bedrading na verloop van jaren nog wel eens verdrogen en afbrokkelen. Ook in kabelbomen! Dit is een van de kwaaltjes die mijn 244 had bij de aansluitingen op dynamo / startmotor / temperatuur sensor.
Sluiting in de bedrading veroorzaakt de vreemdste symptomen. En dit soort sluiting leidt er lang niet altijd toe dat er een zekering doorbrand.
Geplaatst: 05.09.2010 - 23:18
door admiral
mr.borrie schreef:Ik weet niet of dit nog actueel is maar kijk aub de massa van de zaken na. Ik heb extreem veel vage problemen kunnen terugleiden naar slechte massa's of helemaal vergaande bedrading
Laatste bericht van Rianne is van 8 juni, mogelijk uit frustratie de auto verkocht.
