Pagina 2 van 3

Geplaatst: 11.06.2010 - 12:31
door edraket
80dhfg

Geplaatst: 11.06.2010 - 12:52
door gsx750r
edraket schreef:Maar het kenteken is afgegeven in 1998, maar voor het eerst geregistreerd in 2000. Dat moet een import zijn. Als de auto in 1998 op kenteken is gezet en daarna is gestolen houd je een kenteken van 1998. Als hij nog niet op kenteken stond krijg je een kenteken van 2000. Ergens klopt er iets niet. Als ik koper zou zijn zou ik argwaan hebben.
Bron RDW:

Datum eerste toelating: 30-06-1998
Datum aanvang laatste tenaamstelling: 06-03-2010
Datum eerste afgifte Nederland: 10-08-2000

Waarom zou er iets niet kloppen en zou je argwaan moeten hebben ?

Rob

Geplaatst: 11.06.2010 - 12:56
door bart simpson
Hij lijkt gewoon 2 jaar op voorraad gestaan te hebben, is gebouwd 9/9/1997 en geregistreed 10/8/2000, al zijn leven een van die +/- 8 uit het verhaal dat ik ken.
10300 RDEL Retail delivery 2000-08-10 6NL10100
16060 PRERDL Pre-rep ret delivery 1998-09-10 6NL10100
10330 LOAD Loaded 1997-09-11 4SE45
16060 PRERDL Pre-rep ret delivery 1997-09-10 6NL10100
10110 FCOMP Factory complete 1997-09-10 2BE22
10100 GOK Green OK 1997-09-10 2BE22
10230 CINV Car comp invoiced 1997-09-10 3NL1620
10070 COL Car on line 1997-09-09 2BE22

Geplaatst: 11.06.2010 - 12:56
door Wilfred1977
Begrijp dat de discussie een beetje richting de legitimiteit van het kenteken gaat :D ..anyway de verkoper is een bekende van me dus twijfelen doe ik niet.
Het gaat er denk ik meer om of het een 'echte' auto betreft ja of nee..en als 't antwoord daarop nee is kun je altijd nog argwanend worden edraket;)

Geplaatst: 11.06.2010 - 13:06
door gsx750r
bart simpson schreef:Hij lijkt gewoon 2 jaar op voorraad gestaan te hebben, is gebouwd 9/9/1997 en geregistreed 10/8/2000, al zijn leven een van die +/- 8 uit het verhaal dat ik ken.
10300 RDEL Retail delivery 2000-08-10 6NL10100
16060 PRERDL Pre-rep ret delivery 1998-09-10 6NL10100
10330 LOAD Loaded 1997-09-11 4SE45
16060 PRERDL Pre-rep ret delivery 1997-09-10 6NL10100
10110 FCOMP Factory complete 1997-09-10 2BE22
10100 GOK Green OK 1997-09-10 2BE22
10230 CINV Car comp invoiced 1997-09-10 3NL1620
10070 COL Car on line 1997-09-09 2BE22
Ik denk dat het gewoon een import is want de datum eerste toelating (bron: RDW) is 30-06-1998 !

Rob

Geplaatst: 11.06.2010 - 13:12
door V480-S60
Wilfred1977 schreef:Begrijp dat de discussie een beetje richting de legitimiteit van het kenteken gaat :D ..anyway de verkoper is een bekende van me dus twijfelen doe ik niet.
Het gaat er denk ik meer om of het een 'echte' auto betreft ja of nee..en als 't antwoord daarop nee is kun je altijd nog argwanend worden edraket;)
Nou ik heb het gevoel dat het nu eigenlijk gaat over hoe het zo kan. Ik heb er alle vertrouwen in dat het goed zit. Maar het is wel vreemd.
Overigens gok ik op de versie van BartS.

Geplaatst: 11.06.2010 - 13:24
door Wilfred1977
@V480-S60; dat bedoel ik eigenlijk ook hoor. Wel leuk om de enthousiastelingen hier onderzoek te zien plegen. Geeft me nog meer het gevoel dat ik een bijzondere auto heb :D

Geplaatst: 11.06.2010 - 13:27
door bart simpson
gsx750r schreef:
bart simpson schreef:Hij lijkt gewoon 2 jaar op voorraad gestaan te hebben, is gebouwd 9/9/1997 en geregistreed 10/8/2000, al zijn leven een van die +/- 8 uit het verhaal dat ik ken.
10300 RDEL Retail delivery 2000-08-10 6NL10100
16060 PRERDL Pre-rep ret delivery 1998-09-10 6NL10100
10330 LOAD Loaded 1997-09-11 4SE45
16060 PRERDL Pre-rep ret delivery 1997-09-10 6NL10100
10110 FCOMP Factory complete 1997-09-10 2BE22
10100 GOK Green OK 1997-09-10 2BE22
10230 CINV Car comp invoiced 1997-09-10 3NL1620
10070 COL Car on line 1997-09-09 2BE22
Ik denk dat het gewoon een import is want de datum eerste toelating (bron: RDW) is 30-06-1998 !

Rob
dit is een echte NL auto, helder water so to speak

Geplaatst: 11.06.2010 - 13:32
door gsx750r
Het laatste dat ik schreef is bij nader inzien niet per definitie juist.

Ik heb het begrip 'Datum eerste afgifte Nederland' verkeerd uitgelegd (ik bedoel natuurlijk gewoon niet goed gelezen ! :oops: ) m.a.w. zowel Bart als ik kunnen gelijk hebben.
Gelukkig heb ik een bijzonder goeie bui vandaag dus ............ Bart heeft gelijk ! :P
Bovendien ziet zijn argumentatie er ook veel indrukwekkender uit dan de mijne.

Rob

Geplaatst: 11.06.2010 - 13:35
door Wilfred1977
Dank je BartS, weer een probleem opgelost! mag ik vragen hoe je al al die info komt?

gr. Wilfred

Geplaatst: 11.06.2010 - 13:35
door Summum
Interessant, wat ik alleen niet begrijp is hoe het tijdspad vanaf de bouw van de auto loopt. Het eerste deel is logisch:

1997-09-09 auto op de band
1997-09-10 auto gereed
1997-09-11 auto op transport

Maar komt die auto pas een jaar later bij de dealer aan?
1998-09-10 Pre-rep ret delivery

En nog weer twee jaar later wordt hij aan de klant afgeleverd?
2000-08-10 Retail delivery

Zou je dat nog wat kunnen toelichten Bart? Misschien leg ik de codes wel helemaal verkeerd uit...

Geplaatst: 11.06.2010 - 13:35
door Oceanracer
Blijft het volgende vraagstuk ook nog over: Je hebt de auto net 3 maanden. Waarom zou de prijs in juni anders zijn dan in maart? Je kunt hem toch voor het zelfde geld weer doorverkopen? Of probeer je via dit topic extra aandacht te vragen voor het feit dat je de auto wilt verkopen en is het dus een verkapte advertentie?

Geplaatst: 11.06.2010 - 13:51
door Wilfred1977
Tja, ik wilde eens weten van de kenners hier wat een dergelijke auto nog waard is, de reden van (eventuele) verkoop is al te lezen...maar als iemand hier dit topic als advertentie wil zien, be my guest...

Geplaatst: 11.06.2010 - 13:54
door bart simpson
Wilfred1977 schreef:Dank je BartS, weer een probleem opgelost! mag ik vragen hoe je al al die info komt?

gr. Wilfred
dat mag

Geplaatst: 11.06.2010 - 13:56
door bart simpson
Summum schreef:Interessant, wat ik alleen niet begrijp is hoe het tijdspad vanaf de bouw van de auto loopt. Het eerste deel is logisch:

1997-09-09 auto op de band
1997-09-10 auto gereed
1997-09-11 auto op transport

Maar komt die auto pas een jaar later bij de dealer aan?
1998-09-10 Pre-rep ret delivery

En nog weer twee jaar later wordt hij aan de klant afgeleverd?
2000-08-10 Retail delivery

Zou je dat nog wat kunnen toelichten Bart? Misschien leg ik de codes wel helemaal verkeerd uit...
de desbetreffende dealer heeft vast het antwoord, ik kan je niet verder helpen met de exacte gebeurtenissen.
(ik zou verwachten dat het een winkeldochter was die op latere leeftijd uit huis ging)

Geplaatst: 11.06.2010 - 14:09
door edraket
Wilfred1977 schreef:Begrijp dat de discussie een beetje richting de legitimiteit van het kenteken gaat :D ..anyway de verkoper is een bekende van me dus twijfelen doe ik niet.
Het gaat er denk ik meer om of het een 'echte' auto betreft ja of nee..en als 't antwoord daarop nee is kun je altijd nog argwanend worden edraket;)
Wilfred, het is zeker niet mijn bedoeling argwanend te zijn. Ik vond het alleen vreemd dat de eerste datum van registratie 1998 is en de datum van registratie in NL 2000. Dat leek mij een import. Ik vind het nog steeds vreemd dat de datum van eerste registratie 1998 is. Er wordt toch pas een registratie afgegeven als het kenteken wordt aangevraagd en het lijkt me dat dat pas gebeurd als de auto verkocht wordt. Dus mijn vraag blijft nog steeds hoe het kan dat deze auto als eerste registratie 1997 heeft en registratie in NL pas 2000. Bovendien is de retail levering pas in september 1998, terwijl de eerste afgifte datum kenteken juni 1998 is. Ik blijf erbij dat er iets vreemd aan de hand is.

Let wel: dit is puur omdat ik niewsgierig ben hoe het zit. Ik geloof inmiddels dat de auto "zuiver" is.
Ik zou hem overigens lekker houden. Ik heb een V70r gehad van 1997 en die auto mis ik nog steeds!

Geplaatst: 11.06.2010 - 14:50
door V70/2.4D/2003
edraket, er is inderdaad iets vreemds aan de hand. Het voertuig is gestolen geweest, is op enig moment veiliggesteld c.q. er heeft beslag op gelegen en is vervolgens, toen alles achter de rug was, retour Volvo NL c.q. dealer gegaan. De verschillende data's hebben alles te maken met de databases van Volvo NL en de RDW. En wat de auto verder uniek maakt is de uitvoering, staat en KM stand. 'T is dat moeders haar Panda niet weg wil doen want anders....hebbe hebbe hebbe.

Geplaatst: 11.06.2010 - 14:51
door gsx750r
edraket schreef:
Wilfred1977 schreef:Begrijp dat de discussie een beetje richting de legitimiteit van het kenteken gaat :D ..anyway de verkoper is een bekende van me dus twijfelen doe ik niet.
Het gaat er denk ik meer om of het een 'echte' auto betreft ja of nee..en als 't antwoord daarop nee is kun je altijd nog argwanend worden edraket;)
Wilfred, het is zeker niet mijn bedoeling argwanend te zijn. Ik vond het alleen vreemd dat de eerste datum van registratie 1998 is en de datum van registratie in NL 2000. Dat leek mij een import. Ik vind het nog steeds vreemd dat de datum van eerste registratie 1998 is. Er wordt toch pas een registratie afgegeven als het kenteken wordt aangevraagd en het lijkt me dat dat pas gebeurd als de auto verkocht wordt. Dus mijn vraag blijft nog steeds hoe het kan dat deze auto als eerste registratie 1997 heeft en registratie in NL pas 2000. Bovendien is de retail levering pas in september 1998, terwijl de eerste afgifte datum kenteken juni 1998 is. Ik blijf erbij dat er iets vreemd aan de hand is.

Let wel: dit is puur omdat ik niewsgierig ben hoe het zit. Ik geloof inmiddels dat de auto "zuiver" is.
Ik zou hem overigens lekker houden. Ik heb een V70r gehad van 1997 en die auto mis ik nog steeds!
Wellicht dat onderstaande uitleg (bron RDW) een antwoord op je vraag geeft n.l. het verschil tussen Datum eerste toelating en Datum eerste afgifte Nederland.

Datum eerste toelating

Dit is de datum die aangeeft wanneer het voertuig voor het eerst is geregistreerd (waar ook ter wereld). De RDW registreert dit voor alle voertuigsoorten.

Datum eerste afgifte Nederland
De datum die aangeeft wanneer het kentekenbewijs voor het eerst in Nederland is tenaamgesteld. De RDW registreert deze datum voor alle voertuigsoorten.

Rob

Geplaatst: 11.06.2010 - 15:15
door edraket
Ik ken die begrippen, maar da nog blijf ik erbij dat de datum eerste toelating wordt gedaan wanneer de auto voor het eerst op kenteken wordt gezet. Een winkeldochter die 2 jaar staat heeft ook een kenteken van 2 jaar na afleverdatum bij de dealer. Dan nog is de datum eerste toelating en datum eerste afgifte NL gelijk als het geen import betreft.
En hoe verklaar je dan dat Volgens het Volvo systeem de auto in sept 1998 is en datum eerste toelating juni van dat jaar?

Geplaatst: 11.06.2010 - 15:37
door V480-S60
Op de een of andere manier is de auto 30-6-1998 geregistreerd. en heeft toen een blanco kenteken gekregen. Dat is de datum eerste toelating. De auto is in 1997 geproduceerd. Dan het geval dat deze auto een 2000 kentekenplaat heeft. Dit kan zeer wel te maken hebben gehad met hetgeen BS ons heeft verteld over de "verdwenen" klant die de auto een tijdje heeft verdonkeremaand (en/of gestolen volgens Wilfred) met het blanco kenteken. Waardoor in 2000 een nieuw 2000 kenteken is uitgegeven om alle kloonmogelijkheden uit te sluiten!
Gebeurt wel vaker.