ETM vervangen, tuning kwijt na inlezen ETM software?

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
gsx750r
6th Gear member
Contacteer:

quattroman schreef:De auto is terug...

Tuning was wel degelijk overschreven ondanks dat men bij volvo zei dat er alleen een ETM update cq verwijderen van neutral control is gedaan en niets aan de ECU.

PPC dus opnieuw aan de auto gehangen en nieuw een 'tune car' uitgevoerd nadat ik eerst een sync van de PPC had gedaan.

Kosten :

ETM Reload ; 34,90
Neutralcontrolverwijderen 10,78
arbeid 57,40

alles hierboven is ex btw komt totaal op 122.67 incl.

Kan zeggen dat de auto weer heerlijk rijdt en de automaat ken ik niet meer terug. Hij schakelt lekker zacht en het schokken bij wegrijden helemaal weg. Ook het lichtjes schokken bij het afremmen voor een stoplicht is helemaal weg.
Al met al ben ik zeer tevreden.

Gr, Q
Bedankt voor je snelle reactie en ik ben blij voor je dat alles weer zo is zoals je het graag hebt.

V.w.b. de ETM vs ECU heb ik in eerste instantie maar niet gereageerd maar ik had niet anders verwacht. ECU vervangen betekent simpelweg tuning 'kwijt', althans in ieder geval indien het BSR tuning betrteft !

Waarom ?

Voor zover ik weet zit er in de ETM zelf geen software maar wordt deze aangestuurd door de ECU. Als dus na plaatsing van een nieuwe ETM de auto noodzakelijkerwijs, want hij liep immers alleen nog in de zgn. noodloop, aan VADIS/VIDA wordt gehangen om de ETM 'aan de praat te krijgen' dan wil dat niets anders zeggen dan dat de originele Volvo software weer wordt geladen die stomweg de BSR files overschrijft. Vergelijk het met een update van software op je PC.

Maar goed alles werkt weer en ......... je hebt nu ook vast kunnen stellen dat het updaten en herladen van de BSR tuning perfect werkt ! :P

Veel plezier met je herboren Volvo ! :D :D

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
Plaats reactie

Terug naar “Tuning (niet optisch)”