hallo ik wil mischien ook een machine kopen ,maar mijn buurman begon over mijn excentr schuurmachine(kan in toerental veranderd worden) met een goede pad erop
kent iemand trouwens de producten van cartec
michel
Polijsten machine en tips
- Driven2Shine
- Forumsponsor
- Contacteer:
Je kunt je excentrische schuurmachine prima gebruiken.
Zorg er alleen voor dat je de machine heel goed schoon heb gemaakt van binnen en buiten want je wilt niet dat er zaagsel of achter gebleven schuurkorrels tussen je pad en de lak terecht komt.
Dan is het even kijken welke machine pads je nodig hebt want de maat van de backingplates zijn nogal verschillend bij de diverse machines die verkrijgbaar zijn.
De producten van cartec ken ik zelf niet maar het merk wel.
Zorg er alleen voor dat je de machine heel goed schoon heb gemaakt van binnen en buiten want je wilt niet dat er zaagsel of achter gebleven schuurkorrels tussen je pad en de lak terecht komt.
Dan is het even kijken welke machine pads je nodig hebt want de maat van de backingplates zijn nogal verschillend bij de diverse machines die verkrijgbaar zijn.
De producten van cartec ken ik zelf niet maar het merk wel.
-
- 2nd Gear member
ik heb dit gedeelte van het forum nog nooit gezien
ik heb nu producten van cartec gekocht (schijnt ook prof spul te zijn)
(het wordt vooral door auto en schadeherstel bedrijven gebruikt)iig in noord holland
de ene voor het polijsten en de ander voor het halogram vrij maken
ieder met zijn eigen pad
als ik het geweten had had ik zeker mijn spullen bij driven2shine gekocht
na al de goede berichten
nu is het nog afwachten
michel
ik heb nu producten van cartec gekocht (schijnt ook prof spul te zijn)
(het wordt vooral door auto en schadeherstel bedrijven gebruikt)iig in noord holland
de ene voor het polijsten en de ander voor het halogram vrij maken
ieder met zijn eigen pad
als ik het geweten had had ik zeker mijn spullen bij driven2shine gekocht
na al de goede berichten
nu is het nog afwachten
michel
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V70 D4 2014
V70 2.5T 2004 sapphire black edition rti-pdc-leer-kinderzitjes-hu 803 met hp sound-ramen geblindeerd-zomer:thor black chrome 17";-winter:echo 16";-[s[/s]xenon-spoiler[/size verkocht
V70 2.5T 2004 sapphire black edition rti-pdc-leer-kinderzitjes-hu 803 met hp sound-ramen geblindeerd-zomer:thor black chrome 17";-winter:echo 16";-[s[/s]xenon-spoiler[/size verkocht
-
- 2nd Gear member
oeps verkeerde foto
michel
michel
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V70 D4 2014
- The Volvoboy
- 7th Gear member
Ben benieuwd naar het resultaat!
Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
-
- 2nd Gear member
Ik moet even wachten met het poetsen ivm rugklachten
michel
michel
V70 D4 2014
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Ik ben opzoek naar een goede wax voor de S60. Hier heb ik volgens mij ook een poetsdoek voor nodig? Ik heb wel een microvezel polijstdoek, welke je ook voor poetsen kunt gebruiken. Is dat verstandig?
Wat voor wax raden jullie aan? (eventueel poetsdoek)
Moet ik nog opletten bij het waxen van de auto? (kunststof delen bijv?)
- jds
- 4th Gear member
Heb je de auto eerst gepolijst, zoja met wat?rsnhakan schreef:Ik ben opzoek naar een goede wax voor de S60. Hier heb ik volgens mij ook een poetsdoek voor nodig? Ik heb wel een microvezel polijstdoek, welke je ook voor poetsen kunt gebruiken. Is dat verstandig?
Ben je op zoek naar een wax vnl voor de looks(kortere duurzaamheid) of voor de maximale bescherming?
- blastaway
- 5th Gear member
Ja... je kan heel veel kopen, maar valt of staat toch met eigen ervaring. Ik zweer nog steeds bij de M16 van Meguiars omdat die gewoon makkelijk te verwerken is, lang meegaat (de pot) en duurzaam is. Daarnaast erg goed ete doen (27,50 euro). Ik zet wel eerst een seal extra op, terwijl die ook al in de wax zit. Evenueel een extra hechtingsmiddel om de wax nog beter voor te behandelen en een ultieme wetlook te krijegn. Mijn auto heeft deze shine al een aantal maanden! Voor klanten doe ik dit ook en pakt (vooral op donkere lakken) erg goed uit!
Volvo 940 2.3i Polar 2-1994 , t-5r cream yellow, c70 en v60 t4 2020
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
- jds
- 4th Gear member
Ik gebruik ook eerst een sealant/glaze Carlack NSC / Chemical Guy's EZ creme om dan Collinite 915(zeer duurzaam/prijs-kwaliteit zeer goed) als wax te gebruiken( na polijsten natuurlijk Menzerna 203S/106/85RD).
Indien je voor looks gaat, Victoria Concours.(ook vrij duurzaam).
Meguairs M16 is ook een vrij goede wax, maar bovenstaande waxen zijn één tot twee klassen hoger.
Indien je het beste wil Zymöl Glasur, Swissvax BOS/Shield/(Crystal Rock).
Indien je voor looks gaat, Victoria Concours.(ook vrij duurzaam).
Meguairs M16 is ook een vrij goede wax, maar bovenstaande waxen zijn één tot twee klassen hoger.
Indien je het beste wil Zymöl Glasur, Swissvax BOS/Shield/(Crystal Rock).
-
- 5th Gear member
Oeh jongens toch, wat een van de hak op de tak topic.
@Hakan,
Ik wil je ten strengste adviseren om niet zomaar even een poetsmachine te gaan aanschaffen en aan het werk te gaan, je komt echt van een koude kermis thuis!
De machines waar je over praat houden simpelweg in dat je minimaal 8 uur aan een auto bezig gaat zijn om de lak weer optimaal te krijgen., heb je daar wel zin en tijd voor?
Voordat je gaat polijsten moet je eerst de lak goed schoonmaken met een goede wasbeurt gevolgd door een kleibeurt (poriën van de lak ook goed schoonmaken).
Alleen draaiende machines zijn voor de zeer ervaren "poetsjongens" geschikt, als je hologrammen en swirls in je lak hebt zal je deze met een excentrische machine met de juiste pads en het juiste polijstmiddel moeten gaan verwijderen, met een alleen een roterende machine zal je er zonder ervaring alleen maar meer krijgen!!!
Vergelijk het simpel gezegd maar even met stucadoor, je zal ervaring moeten krijgen wil je een mooi resultaat behalen naast het juiste gereedschap.
Voordat je spullen gaat kopen ga eerst een keer langs op een van de poetsdagen zodat je goede informatie krijgt en je een keer zo'n machine hebt mogen vasthouden.
Hiernaast is niet iedere lak hetzelfde, volvo lakken zijn over het algemeen KEIHARD, wil je hier met de hand aan gaan werken zonder ervaring dan kan dat in een grote teleurstelling gaan eindigen, en is zonde van je zuurverdiende centjes!
Ga of op het aanbod in van Steve (driven2shine) om eens te komen kijken of kom naar een van de poetsdagen en laat je goed informeren.
Ik begrijp dat je zuinig wilt zijn maar pas op dat het geen verkeerde zuinigheid word en uiteindelijk duurkoop word.
EN dan het vervolg!
Als je de auto helemaal gepolijst hebt dan is deze dus totaal niet meer beschermd, de lak ligt zeg maar volledig bloot.
Je zal er een beschermlaag op aan moeten brengen (sealing of wax of beiden).
Dit betekend dat je naast de polijst spullen ook nog moet investeren in een goede sealing en waxlaag die je na +/- 4 tot 6 maanden opnieuw moet aanbrengen.
Ik zeg 4 tot 6 maanden omdat het per product verschilt hoelang deze blijft zitten.
De over het algemeen goedkopere producten blijven nog korter zitten (sommige zelfs maar 1 a 2 wasbeurten).
Zorg trouwens dat je nooit meer in een wasstraat of zo'n wasbox gaat wassen want die shampoo is zo agressief dat je binnen no time opnieuw moet beginnen.
Ik ben erg benieuwd naar wat je gaat doen.
@Hakan,
Ik wil je ten strengste adviseren om niet zomaar even een poetsmachine te gaan aanschaffen en aan het werk te gaan, je komt echt van een koude kermis thuis!
De machines waar je over praat houden simpelweg in dat je minimaal 8 uur aan een auto bezig gaat zijn om de lak weer optimaal te krijgen., heb je daar wel zin en tijd voor?
Voordat je gaat polijsten moet je eerst de lak goed schoonmaken met een goede wasbeurt gevolgd door een kleibeurt (poriën van de lak ook goed schoonmaken).
Alleen draaiende machines zijn voor de zeer ervaren "poetsjongens" geschikt, als je hologrammen en swirls in je lak hebt zal je deze met een excentrische machine met de juiste pads en het juiste polijstmiddel moeten gaan verwijderen, met een alleen een roterende machine zal je er zonder ervaring alleen maar meer krijgen!!!
Vergelijk het simpel gezegd maar even met stucadoor, je zal ervaring moeten krijgen wil je een mooi resultaat behalen naast het juiste gereedschap.
Voordat je spullen gaat kopen ga eerst een keer langs op een van de poetsdagen zodat je goede informatie krijgt en je een keer zo'n machine hebt mogen vasthouden.
Hiernaast is niet iedere lak hetzelfde, volvo lakken zijn over het algemeen KEIHARD, wil je hier met de hand aan gaan werken zonder ervaring dan kan dat in een grote teleurstelling gaan eindigen, en is zonde van je zuurverdiende centjes!
Ga of op het aanbod in van Steve (driven2shine) om eens te komen kijken of kom naar een van de poetsdagen en laat je goed informeren.
Ik begrijp dat je zuinig wilt zijn maar pas op dat het geen verkeerde zuinigheid word en uiteindelijk duurkoop word.
EN dan het vervolg!
Als je de auto helemaal gepolijst hebt dan is deze dus totaal niet meer beschermd, de lak ligt zeg maar volledig bloot.
Je zal er een beschermlaag op aan moeten brengen (sealing of wax of beiden).
Dit betekend dat je naast de polijst spullen ook nog moet investeren in een goede sealing en waxlaag die je na +/- 4 tot 6 maanden opnieuw moet aanbrengen.
Ik zeg 4 tot 6 maanden omdat het per product verschilt hoelang deze blijft zitten.
De over het algemeen goedkopere producten blijven nog korter zitten (sommige zelfs maar 1 a 2 wasbeurten).
Zorg trouwens dat je nooit meer in een wasstraat of zo'n wasbox gaat wassen want die shampoo is zo agressief dat je binnen no time opnieuw moet beginnen.
Ik ben erg benieuwd naar wat je gaat doen.
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
Hakan je hebt een PM.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- jds
- 4th Gear member
Met waxen op zichzelf kan je niets verkeerd doen.
Het resultaat hiervan is natuurlijk enkel zo goed als de voorbereiding: het polijsten, ie met een goedkope wax kan je betere resultaten boeken indien het polijsten perfect gedaan is.
Ik heb echter ook problemen met een te goedkope polijstmachine te kopen.
Ik heb daarom een Flex excenter gekocht. Hiermee heb je enorme correctiemogelijkheden, geen hologrammen en een prachtige afwerking.
Ik heb daarna een roterende machine gekocht. In principe moet je hiervoor ervaring hebben.Ik heb echter gewoon de principes van het polijsten gevolgd en de resultaten zijn stukken beter dan wat ik van professionele carroseriebedrijven of dealers gewoon ben.
Ik zou tegenwoordig eerder een sealant gebruiken zoals Wolfs Body Wrap.
Het resultaat hiervan is natuurlijk enkel zo goed als de voorbereiding: het polijsten, ie met een goedkope wax kan je betere resultaten boeken indien het polijsten perfect gedaan is.
Ik heb echter ook problemen met een te goedkope polijstmachine te kopen.
Ik heb daarom een Flex excenter gekocht. Hiermee heb je enorme correctiemogelijkheden, geen hologrammen en een prachtige afwerking.
Ik heb daarna een roterende machine gekocht. In principe moet je hiervoor ervaring hebben.Ik heb echter gewoon de principes van het polijsten gevolgd en de resultaten zijn stukken beter dan wat ik van professionele carroseriebedrijven of dealers gewoon ben.
Ik zou tegenwoordig eerder een sealant gebruiken zoals Wolfs Body Wrap.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Zit er een mogelijkheid in dat deze of gene materiedeskundige een soort van handleiding op het forum knalt?
Ik zet zelf te denken aan een beschrijving van middel en materiaal, onderverdeeld in de categorie:
Beginner
Gevorderd
Prof
Want onder de streep willen we allemaal maar één ding: een prachtig glimmende Volvo met zo weinig mogelijk moeite, geen schade aan de lak en zo lang mogelijk genot van de aanblik, toch?
Ik zet zelf te denken aan een beschrijving van middel en materiaal, onderverdeeld in de categorie:
Beginner
Gevorderd
Prof
Want onder de streep willen we allemaal maar één ding: een prachtig glimmende Volvo met zo weinig mogelijk moeite, geen schade aan de lak en zo lang mogelijk genot van de aanblik, toch?
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- jds
- 4th Gear member
Hierna enkele guides:
Machine Polishing by Dual Action Polisher - Full Guide: http://www.detailingworld.com/forum/sho ... hp?t=63859
Machine Polishing by Rotary Polisher - Full Guide
http://www.detailingworld.com/forum/sho ... hp?t=66024
3M Professional Detailing System:
Guide to detailing:
http://www.cleanyourcar.co.uk/guides/info_5.html
Wat beginner etc betreft: er is maar één manier om te detailen en dat is volgens de regels. Indien je die volgt bekom je zowieso een goed resultaat.
Machine Polishing by Dual Action Polisher - Full Guide: http://www.detailingworld.com/forum/sho ... hp?t=63859
Machine Polishing by Rotary Polisher - Full Guide
http://www.detailingworld.com/forum/sho ... hp?t=66024
3M Professional Detailing System:
Guide to detailing:
http://www.cleanyourcar.co.uk/guides/info_5.html
Wat beginner etc betreft: er is maar één manier om te detailen en dat is volgens de regels. Indien je die volgt bekom je zowieso een goed resultaat.
- jds
- 4th Gear member
Of nog: Onderhoud kunststof bumpers en strips: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=Iroll schreef:En voor de kunstof onderdelen aan de buitenkant gaat er niets boven gekookte lijnzaadolie. Zwart wordt weer zwart en witte aanslag verdwijnt als sneeuw voor de zon. En nog eens goedkoop en duurzaam ook.
- PeeJay
- 4th Gear member
Grappig, volgens 1 van de eigenaren van carclean zijn de lakken van Volvo zacht.asta schreef:
Hiernaast is niet iedere lak hetzelfde, volvo lakken zijn over het algemeen KEIHARD, wil je hier met de hand aan gaan werken zonder ervaring dan kan dat in een grote teleurstelling gaan eindigen
En moet zeggen dat dat ook mijn ervaring is. Dat ik de swirls er met een lichte combinatie (DAP900) heel snel uit had.
Dat was bij een Passat wel anders. Alleen de zwaarste combinatie gaf verbetering, maar wel moeizaam.
Ik doe niet aan bijgeloof, dat brengt ongeluk.
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Asta, bedankt voor je uitleg. Alleen dit topic is oud..
Ik heb op dit moment geen behoefte aan een polijstmachine.
Ik heb de volgende middelen (met dank aan Ferdi en Koen) besteld:
- Collinite - Liquid Insulator Wax
- Meguiars - Gold Class High Tech Applicator Pad (Soft Foam)
- Poorboys World - Natty's Paste Wax Red - Limited Edition
En heb van Carclean.nl ook nog wat gratis gekregen:
- CarPro - Iron.X Cleaner (50ml)
- Monello - Edgeless Soft Foam Hand Applicator

Ik heb de volgende middelen (met dank aan Ferdi en Koen) besteld:
- Collinite - Liquid Insulator Wax
- Meguiars - Gold Class High Tech Applicator Pad (Soft Foam)
- Poorboys World - Natty's Paste Wax Red - Limited Edition
En heb van Carclean.nl ook nog wat gratis gekregen:
- CarPro - Iron.X Cleaner (50ml)
- Monello - Edgeless Soft Foam Hand Applicator