Ik heb hier de koppelingsplaats ook moeten vervangen omdat deze kapot was, maar datzelfde moet jij denk ik ook doen alleen vanwege slippende koppeling, had ook 220.000 gelopen.
http://volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=39305&highlight=
Kosten 650 tot 750 euro, ook ivm meerwerk en (te) vastzittende delen.
Koppeling en auto rijden weer perfect.
650 euro is inderdaad de standaard prijs.
6 uur werk a 50 is 300 euro. (6 uur werk uit volvodealer database)
Koppelingset 350 euro.
maar als het lastig is wordt er vaak wel meer uren gerekend (1 a 2 uur extra) dit was bij mij ook het geval en dit was geen volvodealer, maar bij de volvodealer had men hetzelfde gedaan zegt men.
Koppeling vervangen
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 11.01.2006 - 16:41
Voor 500 kan het echt niet, of je hebt niet origineel spul.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Neem maar van mij aan dat er orginele onderdelen worden gebruikt van LUK of Sachs voor die 500 euro.m_theloosen2 schreef:Voor 500 kan het echt niet, of je hebt niet origineel spul.
Laat dit verder geen zinloze discussie worden aub?
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Wat betreft de koppelingset,ik weet niet waar je die 350 euro vandaan haalt,een set kost 220 euro ex BTW bruto..compleet..
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1142
- Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
- Locatie: Opheusden
Een klein oortje aan laten naaien....
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 08.06.2010 - 13:18
Gasten, zat toch nog even verder te lezen op internet.
Maar, kan het niet de (hulp)koppelingscilinder zijn? Omdat hij het bij warme motor beter doet? Ik lees ook dingen over (rem)vloeistof en lucht in koppelingssysteem? Of toch drukgroep?
Maar, kan het niet de (hulp)koppelingscilinder zijn? Omdat hij het bij warme motor beter doet? Ik lees ook dingen over (rem)vloeistof en lucht in koppelingssysteem? Of toch drukgroep?
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
De 400 serie heeft geen hydraulische koppeling maar werkt dmv een kabel. Is een heel ander systeem.sven- schreef:Gasten, zat toch nog even verder te lezen op internet.
Maar, kan het niet de (hulp)koppelingscilinder zijn? Omdat hij het bij warme motor beter doet? Ik lees ook dingen over (rem)vloeistof en lucht in koppelingssysteem? Of toch drukgroep?
En de drukgroep maakt onderdeel uit van de koppelingsset, die zal wel de boosdoener zijn in jouw geval. Koppeling bestaat uit koppelingsplaat, drukgroep en druklager. Het hele zakie moet in een keer vervangen worden. Laat anders even een monteur ernaar kijken zodat je 100%zeker weet dat het om de koppeling gaat. Blijft toch lastig om een diagnose op afstand te stellen.
Hier staat een foto van een komplete set drukgroep, kop.plaat en druklager
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 11.01.2006 - 16:41
mijn prijs was inderdaad niet juist, in mijn mail zag ik de prijsopgaaf van een volvo garage hier in de buurt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Doet hij het goed nu weer?