Pagina 2 van 2

Geplaatst: 17.11.2010 - 19:20
door m_theloosen2
Ik heb hier de koppelingsplaats ook moeten vervangen omdat deze kapot was, maar datzelfde moet jij denk ik ook doen alleen vanwege slippende koppeling, had ook 220.000 gelopen.
http://volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=39305&highlight=

Kosten 650 tot 750 euro, ook ivm meerwerk en (te) vastzittende delen.
Koppeling en auto rijden weer perfect.

650 euro is inderdaad de standaard prijs.
6 uur werk a 50 is 300 euro. (6 uur werk uit volvodealer database)
Koppelingset 350 euro.

maar als het lastig is wordt er vaak wel meer uren gerekend (1 a 2 uur extra) dit was bij mij ook het geval en dit was geen volvodealer, maar bij de volvodealer had men hetzelfde gedaan zegt men.

Geplaatst: 17.11.2010 - 19:21
door m_theloosen2
Voor 500 kan het echt niet, of je hebt niet origineel spul.

Geplaatst: 17.11.2010 - 19:22
door Ramon&Ramon
m_theloosen2 schreef:Voor 500 kan het echt niet, of je hebt niet origineel spul.
Neem maar van mij aan dat er orginele onderdelen worden gebruikt van LUK of Sachs voor die 500 euro.
Laat dit verder geen zinloze discussie worden aub?

Geplaatst: 17.11.2010 - 19:25
door Ramon&Ramon
Wat betreft de koppelingset,ik weet niet waar je die 350 euro vandaan haalt,een set kost 220 euro ex BTW bruto..compleet..

Geplaatst: 17.11.2010 - 21:07
door Shockwave
Een klein oortje aan laten naaien....

Geplaatst: 19.11.2010 - 00:40
door sven-
Gasten, zat toch nog even verder te lezen op internet.

Maar, kan het niet de (hulp)koppelingscilinder zijn? Omdat hij het bij warme motor beter doet? Ik lees ook dingen over (rem)vloeistof en lucht in koppelingssysteem? Of toch drukgroep?

Geplaatst: 19.11.2010 - 09:25
door Iroll
sven- schreef:Gasten, zat toch nog even verder te lezen op internet.

Maar, kan het niet de (hulp)koppelingscilinder zijn? Omdat hij het bij warme motor beter doet? Ik lees ook dingen over (rem)vloeistof en lucht in koppelingssysteem? Of toch drukgroep?
De 400 serie heeft geen hydraulische koppeling maar werkt dmv een kabel. Is een heel ander systeem.
En de drukgroep maakt onderdeel uit van de koppelingsset, die zal wel de boosdoener zijn in jouw geval. Koppeling bestaat uit koppelingsplaat, drukgroep en druklager. Het hele zakie moet in een keer vervangen worden. Laat anders even een monteur ernaar kijken zodat je 100%zeker weet dat het om de koppeling gaat. Blijft toch lastig om een diagnose op afstand te stellen.
Hier staat een foto van een komplete set drukgroep, kop.plaat en druklager

prijsopgave koppelingsplaat volvo 440 2.0 1996

Geplaatst: 04.12.2010 - 20:56
door m_theloosen2
mijn prijs was inderdaad niet juist, in mijn mail zag ik de prijsopgaaf van een volvo garage hier in de buurt.

Geplaatst: 11.12.2010 - 16:26
door Ramon&Ramon
Doet hij het goed nu weer?

Geplaatst: 11.12.2010 - 19:17
door Guidooo
Zijn hier nog meer mensen met tips/ervaring met koppeling vervangen?

Geplaatst: 11.12.2010 - 23:15
door sven-
Ramon&Ramon schreef:Doet hij het goed nu weer?
Ja prima, nog geen problemen mee gehad. Nog bedankt he :)