Geplaatst: 30.06.2010 - 13:13
Nee, dat zijn verschillende motoren.
Met name qua vermogen en Nm's
Met name qua vermogen en Nm's
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Dan zeker geen T5 nemen, maar gewoon een 2.4T. Dat is een zogenaamde low pressure turbomotor en is werkelijk een genot om mee te rijden! Zo soepel als een diesel, maar zo stil als een benzine. In combinatie met een automaat echt super!Garfield schreef: Een T-versie heb ik over nagedacht maar ik ben geen toeren-liefhebber en ben ook wat huiverig voor hoe dat soort auto's gereden zijn door de vorige eigenaars.
De catch is waarschijnlijk dat je bij beide de distributieriem moet vervangen, bij de 2.4T over 686 km en bij de T5 omdat de riem bij het niet halen van 160.000 km binnen acht jaar toch vervangen moet worden. (Beide zijn overigens importauto's.)Garfield schreef:Die T5 ziet er inderdaad wel interessant uit zo op het eerste gezicht.
http://www.autowereld.nl/volvo/v70/t5-f ... tails.html
Lage km stand, veel opties.
Wat is de catch ?
Die 2.4T lijkt ook interessant, met open dak, is fijn.
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=l22antsndduu#
Ook hier, wat is de catch ?
De catch is waarschijnlijk dat je bij beide de distributieriem moet vervangen, bij de 2.4T over 686 km en bij de T5 omdat de riem bij het niet halen van 160.000 km binnen acht jaar toch vervangen moet worden.
Dat wist ik niet, bij een 2.4T is de interval na 8 jaar, tenminste dat is mij verteld door de Volvo dealer.flipjebetuwe23 schreef:. Maar volgens mijn volvo dealer was het of de 160.000 kilometers of 10 JAAR en dus geen 8 jaar.
Is een importer (Duitsland) de vraag is dan altijd hoe het zit met de km-stand.drowel schreef:Deze met vrijwel alle opties:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=l21bkqtlhev4#
Dat kan, maar kom je op benzine niet zo ver......JuRgenv70 schreef:Hoi,
Succes met zoeken, altijd leuk om te doen. Ik dacht alleen dat het omslagpunt waarop diesel interessanter werd dan benzine ergens rond de 25000 km lag?
-Motorrijtuigenbelasting per jaar diesel: € 1740,00
-Motorrijtuigenbelasting per jaar benzine: € 924,00
Verschil +- 800 euro. Kun je een litertje of 500 benzine voor kopen
Groet Maarten
Eerste drie zijn Duitsers.Garfield schreef:Ha, grappig dat Autoscout !
Ik vind daar veel meer (interessante) auto's dan op Autotrack.
Ik heb e rnu 4 op mijn Autoscout "parkeerdek" staan:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=l22udjindnkk
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=lhpkrhhcf1s4
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=lhspteidbwmu
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=lhsooeafhwru
Commentaar ?
Ik denk dat ik volgende week ma/di maar wat vrij neem en een proefritje hier en daar ga maken.
Je hebt gelijk.Olvov schreef:Nummer drie is geen Duitser: Datum eerste afgifte Nederland 21-06-2002
Je laat het overgaan om een trekhaak ? Ik koop liever eentje zonder en laat er dan zelf een onderzetten. Ik was (gebruikt) voor 150 euro klaar, incl. 13 polige stekker en montage. Die 140pk is trouwens prima te doen hoor, ik hang er zelfs een caravan van 1350kg achter.Garfield schreef:Bart thanks, maar:
De eerste twee zijn 140pk, die vind ik niet krachtig genoeg - dat bleek vandaag tijdens de proefrit met zo'n motor.
De derde heeft geen vast ingebouwde audio en geen trekhaak.
Dus ze vallen helaas alledrie af.
Om nog maar te zwijgen over de verzekering (is gewichtsafhankelijk, plus dat diesel duurder is, omdat die over het algmeen meer rijden !?!)AlexV70 schreef:Dat kan, maar kom je op benzine niet zo ver......JuRgenv70 schreef:Hoi,
Succes met zoeken, altijd leuk om te doen. Ik dacht alleen dat het omslagpunt waarop diesel interessanter werd dan benzine ergens rond de 25000 km lag?
-Motorrijtuigenbelasting per jaar diesel: € 1740,00
-Motorrijtuigenbelasting per jaar benzine: € 924,00
Verschil +- 800 euro. Kun je een litertje of 500 benzine voor kopen
Groet Maarten![]()
Dus verbruik moet je ook nog even meerekenen.