Pagina 2 van 7

Geplaatst: 30.06.2010 - 13:13
door V480-S60
Nee, dat zijn verschillende motoren.

Met name qua vermogen en Nm's

Geplaatst: 30.06.2010 - 13:28
door Oceanracer
Garfield schreef: Een T-versie heb ik over nagedacht maar ik ben geen toeren-liefhebber en ben ook wat huiverig voor hoe dat soort auto's gereden zijn door de vorige eigenaars.
Dan zeker geen T5 nemen, maar gewoon een 2.4T. Dat is een zogenaamde low pressure turbomotor en is werkelijk een genot om mee te rijden! Zo soepel als een diesel, maar zo stil als een benzine. In combinatie met een automaat echt super!

Geplaatst: 30.06.2010 - 15:16
door Fransosowitz
De 2.4T is een geimporteerd exemplaar aan het kenteken en de RDW (https://ovi.rdw.nl/) gegevens te zien:

Datum eerste toelating 02-04-2002
Datum aanvang laatste tenaamstelling 07-04-2010
Datum eerste afgifte Nederland 31-05-2008


Misschien dat ie daardoor wat goedkoper is? Overigens hoeft dat geen nadeel te zijn lijkt mij.

Geplaatst: 30.06.2010 - 15:18
door Olvov
Garfield schreef:Die T5 ziet er inderdaad wel interessant uit zo op het eerste gezicht.
http://www.autowereld.nl/volvo/v70/t5-f ... tails.html
Lage km stand, veel opties.
Wat is de catch ?

Die 2.4T lijkt ook interessant, met open dak, is fijn.
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=l22antsndduu#
Ook hier, wat is de catch ?
De catch is waarschijnlijk dat je bij beide de distributieriem moet vervangen, bij de 2.4T over 686 km en bij de T5 omdat de riem bij het niet halen van 160.000 km binnen acht jaar toch vervangen moet worden. (Beide zijn overigens importauto's.)

Dat is de reden dat ik naar bouwjaar 2003 heb gezocht. Zo kon ik het plezier van het laten vervangen van de distributieriem nog een jaartje uitstellen en van dat bouwjaar valt de BPM nog mee.

Het aanbod in Duitsland valt inderdaad tegen op dit moment. Sowieso moet je er ook daar bovenop zitten, de interessante auto's zijn zo weg.

Geplaatst: 30.06.2010 - 17:04
door flipjebetuwe23
De catch is waarschijnlijk dat je bij beide de distributieriem moet vervangen, bij de 2.4T over 686 km en bij de T5 omdat de riem bij het niet halen van 160.000 km binnen acht jaar toch vervangen moet worden.

Ik heb een t5 uit 2000 bij deze is de riem pas vernieuwd. Ik kwam ook niet aan de kilometers. Maar volgens mijn volvo dealer was het of de 160.000 kilometers of 10 JAAR en dus geen 8 jaar.

En het valt me op dat de t5 maar net 200 pk heeft is dat een fout van de verkoper of gaat dit richting het verhaal van een ander forumlid die de auto uit Zwitserland heeft :)

Geplaatst: 30.06.2010 - 17:16
door Olvov
flipjebetuwe23 schreef:. Maar volgens mijn volvo dealer was het of de 160.000 kilometers of 10 JAAR en dus geen 8 jaar.
Dat wist ik niet, bij een 2.4T is de interval na 8 jaar, tenminste dat is mij verteld door de Volvo dealer.

Geplaatst: 30.06.2010 - 17:17
door Garfield
Ha, grappig dat Autoscout !
Ik vind daar veel meer (interessante) auto's dan op Autotrack.

Ik heb e rnu 4 op mijn Autoscout "parkeerdek" staan:

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=l22udjindnkk

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=lhpkrhhcf1s4

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=lhspteidbwmu

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=lhsooeafhwru

Commentaar ?

Ik denk dat ik volgende week ma/di maar wat vrij neem en een proefritje hier en daar ga maken.

Geplaatst: 30.06.2010 - 17:41
door Gast
drowel schreef:Deze met vrijwel alle opties:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=l21bkqtlhev4#
Is een importer (Duitsland) de vraag is dan altijd hoe het zit met de km-stand.
Mede omdat het importer is, is ie te duur.

Geplaatst: 30.06.2010 - 17:44
door Gast
JuRgenv70 schreef:Hoi,

Succes met zoeken, altijd leuk om te doen. Ik dacht alleen dat het omslagpunt waarop diesel interessanter werd dan benzine ergens rond de 25000 km lag?

-Motorrijtuigenbelasting per jaar diesel: € 1740,00
-Motorrijtuigenbelasting per jaar benzine: € 924,00

Verschil +- 800 euro. Kun je een litertje of 500 benzine voor kopen

Groet Maarten
Dat kan, maar kom je op benzine niet zo ver...... :P
Dus verbruik moet je ook nog even meerekenen. :wink:

Geplaatst: 30.06.2010 - 17:48
door Gast
Garfield schreef:Ha, grappig dat Autoscout !
Ik vind daar veel meer (interessante) auto's dan op Autotrack.

Ik heb e rnu 4 op mijn Autoscout "parkeerdek" staan:

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=l22udjindnkk

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=lhpkrhhcf1s4

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=lhspteidbwmu

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=lhsooeafhwru

Commentaar ?

Ik denk dat ik volgende week ma/di maar wat vrij neem en een proefritje hier en daar ga maken.
Eerste drie zijn Duitsers.
Dan kan je er beter één zelf uit Duitsland halen. Die winst kun je dan zelf verdienen.
De laatste is een XC en dat zit je met deze jaren met de tussenbak.

Geplaatst: 30.06.2010 - 17:59
door Olvov
Nummer drie is geen Duitser: Datum eerste afgifte Nederland 21-06-2002
Nummer een wel en twee inderdaad zo te zien ook.

En inderdaad, dan kan je beter zelf actief op mobile.de gaan zoeken.

Geplaatst: 30.06.2010 - 19:39
door bartv70

Geplaatst: 30.06.2010 - 20:18
door Garfield
Bart thanks, maar:

De eerste twee zijn 140pk, die vind ik niet krachtig genoeg - dat bleek vandaag tijdens de proefrit met zo'n motor.

De derde heeft geen vast ingebouwde audio en geen trekhaak.

Dus ze vallen helaas alledrie af.

Geplaatst: 30.06.2010 - 20:42
door Olvov
Naderhand een trekhaak laten monteren zal toch niet zo duur zijn, of wel?

Waarom focus je niet op weinig kilometers , zoals deze ?

Geplaatst: 30.06.2010 - 21:14
door bartv70

Geplaatst: 30.06.2010 - 22:35
door Garfield
@Olvov: die Belg is idd. interessant zo te zien.
Kosten trekhaak weet ik niet, maar ik gok op €500,- - €1000,- ?
Zou ik echter wel eens na kunnen vragen, dan weet ik het zeker.

@bartv70: dank voor de tip maar ik vind die tuning niet echt interessant.
Het koppel wordt een pietsie hoger maar wel bij nog meer toeren.
Als ik die vermogens/koppelcurves na tuning zie, zie ik een motor die alleen maar piekeriger wordt.

Geplaatst: 30.06.2010 - 23:05
door Gast
Olvov schreef:Nummer drie is geen Duitser: Datum eerste afgifte Nederland 21-06-2002
Je hebt gelijk. :P

Geplaatst: 01.07.2010 - 09:32
door piotrV70
Garfield schreef:Bart thanks, maar:

De eerste twee zijn 140pk, die vind ik niet krachtig genoeg - dat bleek vandaag tijdens de proefrit met zo'n motor.

De derde heeft geen vast ingebouwde audio en geen trekhaak.

Dus ze vallen helaas alledrie af.
Je laat het overgaan om een trekhaak ? Ik koop liever eentje zonder en laat er dan zelf een onderzetten. Ik was (gebruikt) voor 150 euro klaar, incl. 13 polige stekker en montage. Die 140pk is trouwens prima te doen hoor, ik hang er zelfs een caravan van 1350kg achter.

Geplaatst: 01.07.2010 - 09:35
door Quota
AlexV70 schreef:
JuRgenv70 schreef:Hoi,

Succes met zoeken, altijd leuk om te doen. Ik dacht alleen dat het omslagpunt waarop diesel interessanter werd dan benzine ergens rond de 25000 km lag?

-Motorrijtuigenbelasting per jaar diesel: € 1740,00
-Motorrijtuigenbelasting per jaar benzine: € 924,00

Verschil +- 800 euro. Kun je een litertje of 500 benzine voor kopen

Groet Maarten
Dat kan, maar kom je op benzine niet zo ver...... :P
Dus verbruik moet je ook nog even meerekenen. :wink:
Om nog maar te zwijgen over de verzekering (is gewichtsafhankelijk, plus dat diesel duurder is, omdat die over het algmeen meer rijden !?!)

Geplaatst: 01.07.2010 - 09:43
door diesel01
Een trekhaak komt bij Volvo op €705, na een beetje rond gebeld te hebben zijn er ook bedrijven die het voor €500 doen.
Met name de belg lijkt een een knappe auto, het leer is onaangetast.