Pagina 2 van 2

Geplaatst: 24.07.2010 - 17:06
door steven460
SupervsDuc schreef:Waar zit dat ding ergens..............???????? VVT klep, dat ken ik niet.
Als je voor de auto staat, links vd motor bij de Distributie riem.
Daar onder de afdek kap zit een knol wat er uitziet als een elektromotor/elektromagneet. Daar zit een zuigertje in welke de olie in het juiste kanaal moet leiden. Als die zuiger vast kom te zitten, of als er onvoldoende olie doorvoer is kan de hydraulisch bediende VVT actuator de inlaat uitlaat nokkenas niet bestuurd worden. Gevolg dan is dat de Variabele Klep-timing onderuit gaat.

Geplaatst: 02.08.2010 - 21:41
door RPS
Lijkt me vrij eenvoudig zelf te doen.

Kan dit ook op bepaalde tijden een variabel stationair toerental veroorzaken?
Ik wil alles proberen om onder een nieuw gasklephuis uit te komen !