Pagina 2 van 2

Geplaatst: 28.01.2006 - 13:12
door Hans
:lol: ik weet het inderdaad niet zeker. Maar je moet er gewoon rekening mee houden dat met achteraf gas er om de 100000ofzo een nieuwe kop in moet. Dat is niet erg, als je er maar rekening mee houd. Verder kun je gewoon lekker gassen..(zei hij die dieselt 8) )

re

Geplaatst: 28.01.2006 - 14:14
door Ramon&Ramon
Even een berichtje uit de Werkplaats van Volvo.

De kleppen verbranden niet,maar zakken in de zetels waardoor ze niet meer goed sluiten.
Dit komt voor bij alle km standen
Ik heb ze hier gehad met 30000 km,ook bi fuel.
Wat er vaak stuk gaat is de LPG verdeler.
Met deze auto,s moet je gewoon geluk hebben,er rijden er ook met 300000km zonderproblemen....
Het stellen van de kleppen is een hele ingreep en een zeer secure ingreep.
Succes...

Geplaatst: 28.01.2006 - 22:43
door Gast
De kleppen verbranden niet,maar zakken in de zetels waardoor ze niet meer goed sluiten.
Hier moet een oorzaak voor zijn!
Weet je ook welke?
Met deze auto,s moet je gewoon geluk hebben
Hoe zo geluk?
Het is toch gewoon een technisch probleem?
En achter een dergelijk probleem ligt zeker een oorzaak :?

Ik kan mij dan ook niet voorstellen dat Volvo de oorzaak niet kent.
De vraag is of Volvo de oorzaak met zijn klanten wil delen :P

Ramon heb jij een idee, of weet je het?

Ik ben heel benieuwd

Geplaatst: 28.01.2006 - 22:45
door Gast
Wat er vaak stuk gaat is de LPG verdeler.
Voor 15 euro heb je een revisie setje, dus dat zijn de kosten niet.

Geplaatst: 29.01.2006 - 09:42
door mawi
Ik heb inderdaad sinds kort een V70 BI-Fuel.

Het is mijn eerste VOLVO en moet zeggen dat ik ZEER tevreden ben.

Heb niet in een V70 diesel gereden, en geen gekocht, gewoon omdat mijn verwachte kilometers financieel een diesel niet ondersteunen.

Je hoort verschillende verhalen over problemen met gas, maar ik denk dat je dergelijke zaken ook hebt met benzine en diesel motoren. Je zal hiermee met een 2e hands auto gewoon geluk moeten hebben. (ook niet Volvo)

Tussen mijn voorgaande auto's van andere merken waar ook wel eens gas en diesel bij zaten vertoonde niet meer of minder problemen als de benzine varianten die ik heb ooit heb gereden.

De actieradius van de Bi-Fuel is inderdaad iets waar je aan moet wennen. Om de 400 Kilometer moet je tanken. Zal een sport worden om dit via tankstations in te plannen als we dit jaar met de sleurhut naar italie op vakantie gaan :? . Heb TomTom al uitgerust met POI's van gasstations in Europa. Hoop dat dit werkt..

Gas is wel duurder geworden sinds ik de Bi-Fuel heb gekocht. van 50 ct/l naar 55ct/l . :( . De prijs van de Diesel is wat stabieler geloof ik ?

Geplaatst: 01.02.2006 - 10:53
door Erik
Voor de snelle beslissers:

Er staat vandaag (01/02/06) een bi-fuel te koop bij translease (eigenlijk voor medewerkers Rabobank)

www.translease.nl
Volvo

leaseauto kopen
(het volgende dien je in te voeren)
wachtwoord = klant
inlogcode= kwaliteit

Geplaatst: 01.02.2006 - 10:57
door Hans
= goedkoop met mooie km stand!!

Geplaatst: 01.02.2006 - 19:15
door Gast
Vergeleken met de Volvo garages zijn het koopjes.
Zijn dit handelaars prijzen? Zoja dan zijn ze aan de hoge kant.
Dit durf ik zonder een traan te laten met het ANWB boekje in mijn handen te zeggen.

Kijk vooral goed wat er op en aan zit, want dat bepaald toch de prijs van de auto.
Zag dat de tekst niet altijd overeen kwam met de foto's van andere Volvo's.
Bijvoorbeeld Audio en dan een leeg gat in het dashbord.

Maar toch, als er nog onderhandelingsruimte mogelijk is, zou ik zeer zeker daar eens gaan rond snuffelen.

Geplaatst: 05.02.2006 - 20:58
door interceptor
Wie heeft ooit een tweedehands aangeschaft via leasing
en wat zijn de ervaringen ?

Laat je dit eens weten ?

Geplaatst: 06.02.2006 - 09:57
door mawi
Ik heb ooit een peugeot diesel aangeschaft via een leasemaatschappij. Mijn zus werkte er in die tijd.
Ze zijn er niet zo happig op om hun auto's te slijten aan particulieren. Ten eerste gaan ze niet onderhandelen over de prijs, of nieuwe bandjes, matjes enz. En ten tweede willen ze liever de hele voorraad aan een handelaar kwijt.

Geen garantie.

Achteraf geen plezier gehad met de Peugeot. Veel storing, lekkende verstuivers. Snel weer op een andere auto ingeruild bij een dealer.

Maar je kan geluk hebben..