Pagina 2 van 2

Geplaatst: 15.08.2010 - 16:09
door Live4Volvo
Even tussendoor: Ik ben pas bij de Volvo Dealer geweest om mijn AB's te laten programmeren. (2 zenders die niet origineel bij het systeem zaten.)

Ze kregen het niet voor elkaar. Ze gaven als oplossing om het systeem door te meten en dan te kijken wat er mis is. (kost €120,-) Heb ik (nog) niet laten doen.

Wat nu?

EDIT: Kom er net achter dat ze het kapje van de uitlees unit vergeten zijn...

Geplaatst: 15.08.2010 - 18:25
door Volvo440ever
1 AB is origineel en de andere is van een andere auto. Ze hebben het allebei gedaan, alleen nooit tegelijkertijd :( Het lukte vandaag weer om de andere AB werkend te krijgen, maar de AB die werkte doet het nu niet meer.

Heb alle mogelijke combinaties zonder goed resultaat geprobeerd :(

Zou het kunnen dat de AB niet samen werkt met de ander, omdat het 2 "verschillende" modellen zijn? Van buiten zien ze er hetzelfde uit, maar van binnen is er wel verschil.

120€ is een hoop geld. Is dit alleen voor het doormeten of werken de AB`s hierna?

Geplaatst: 15.08.2010 - 18:28
door jef
Eerst een paar vragen:
Hebben de AB's wel altijd gewerkt?
Niet orginele zenders ,ook een niet orginele ontvanger?
Heb je bovenstaande ook al geprobeerd om zelf te progammeren?
Enig idee hoe het komt dat de AB's niet meer werken?

Geplaatst: 15.08.2010 - 18:39
door jef
1 AB is origineel en de andere is van een andere auto. Ze hebben het allebei gedaan, alleen nooit tegelijkertijd Het lukte vandaag weer om de andere AB werkend te krijgen, maar de AB die werkte doet het nu niet meer.
Hebben ze allebei tegelijk op de volvo gewerkt?
Ik heb het idee dat deze 2 AB's ieder zijn eigen freq. heeft en de ontvanger kan maar 1 freq aan. Dus is het de ene of de ander AB.

Geplaatst: 15.08.2010 - 21:12
door Volvo440ever
Ze hebben het allebei gedaan, alleen nooit tegelijkertijd. Als AB a werkt, werkt AB b niet en andersom. Ik heb alle stappen geprobeerd.

Geplaatst: 15.08.2010 - 22:35
door leip11
zoals het klinkt lijkt het inderdaad of er verschillende versies zijn. maak de binnenkant eens open en kijk of daar iets opstaat van een frequentie of dergelijke.

misschien kan de dealer daar uitsluiting over geven anders.

Geplaatst: 16.08.2010 - 12:40
door Volvo440ever
Op de achterkant van de AB staat 30 851156 433.92Mhz, Homologated IETS/300-220. Op de andere AB staat niets op dezelfde plek :(

Geplaatst: 16.08.2010 - 14:06
door leip11
lastig. als die frequentie's ver van elkaar zitten kan ik het begrijpen dat hij niet met elkaar samen werkt. als ik die ander weet kan ik daar duidelijkheid over geven

maar is er niet ergens iets van info te vinden over de ab zelf. dus de verschillende versies daarvan

Geplaatst: 18.08.2010 - 22:56
door Volvo440ever
Misschien dat het een AB van een ander model Volvo is. Zou moet kijken of ik een andere AB kan vinden.

Geplaatst: 18.08.2010 - 22:58
door leip11
zou kunnen maar dan lijkt het me dat hij niet zou mogen werken op die van jou. maar heb ze inderdaad ook voor de v/s40 gezien

Geplaatst: 18.08.2010 - 23:02
door Volvo440ever
Aan de binnenkant van 1 van de AB`s, is het rubberen kapje voor 3 knopjes. Lock, unlock en een 3e knopje.

Geplaatst: 19.08.2010 - 12:20
door leip11
de mijne heeft ook 3 knopjes op het rubberen kapje. als je op het printje kijkt moet het zelfs mogelijk zijn om er 5 van te maken. hoe het verder in elkaar zit weet ik niet heb er nooit wat over kunnen vinden. misschien dat er iemand is die hier wel duidelijkheid over kan geven. lijkt me leuk om te weten of het mogelijk is om die andere knop ook nog ergens voor te gebruiken

Geplaatst: 19.08.2010 - 19:24
door jef
Derde knopje voor het alarm gewoon uit of aan te zetten?????

Geplaatst: 19.08.2010 - 19:24
door leip11
geen idee ik hb die niet. zou best kunnen

Geplaatst: 07.01.2013 - 20:19
door hmv
Eens even een oud topic ophalen, maar de vraag is precies dezelfde... Mijn accu is vervangen, en sinds die tijd doet de afstandsbediening het niet meer. Centrale vergrendeling door sleutel in bestuurdersportier te steken werkt wel gewoon. Helaas is het linkje naar de pdf waar in het topic naar wordt verwezen niet meer zichtbaar.
In dit topic lees ik over de 'selector' die in 'socket 1' moet. Daar loop ik vast. Wat is de selector en wat de socket? Waar kan ik die vinden? Als ik dat weet, hoop ik dat ik ook mijn afstandsbediening op deze manier weer aan de praat kan krijgen!

Geplaatst: 07.01.2013 - 20:23
door leip11
zou ik ook maar eens reageren.

als je de motorkap opent dan zie je aan de rechterkant achter de accu een zwart kastje klein ding. hier zit een kapje op. open doen dan zie je 6 gaatjes. als het goed is zit er ook een kabeltje bij die kan je erin stekken.

dan kan je hem uitlezen en programmeren. hoe dat moet zou ik nu njet weten moet het ergens opzoeken.

laat maar weten

Timo

Geplaatst: 07.01.2013 - 22:46
door hmv
Mooi, daarmee kom ik alweer een stuk verder. Ga kijken of ik dat kastje kan vinden!
Wat ik nog vergeten was te vragen: het gaat in dit topic ook steeds over een 'testknop'. Kan iemand mij vertellen wat de testknop is?

Groet, Mark

Geplaatst: 07.01.2013 - 22:59
door leip11
die zit ook op dat kastje. vrij duidelijk

Geplaatst: 08.01.2013 - 12:58
door hmv
Bedankt! Ik ga er komend weekend eens mee bezig. Als ik er niet uit kom, meld ik me wel weer. ;)

Geplaatst: 12.01.2013 - 19:16
door hmv
Gelukt! De afstandsbediening doet het weer. Bedankt voor de hulp.