Pagina 2 van 2
Geplaatst: 28.01.2006 - 21:01
door Michel740Turbo
Ja ik bedoel de zekeringen in de zekeringen kast als bv. links stuk is heb je achter aan beide kanten nog 1 lamp branden

Geplaatst: 28.01.2006 - 21:04
door roever
Ow zo, ja dat klopt idd...
Maar zou de unit dan niet het verschil meten tussen de twee lampen, maar wellicht de totale weerstand of zo? Kan me voorstellen dat die groter is geworden met allemaal die kabeltjes en verbindingen ertussen...
Geplaatst: 31.01.2006 - 16:58
door Laptom
Kan je misschieen een aantal foto's posten? Ben wel nieuwsgierig naar het resultaat!
Geplaatst: 31.01.2006 - 17:02
door .::VOLVO::.
m2
Geplaatst: 31.01.2006 - 18:00
door roever
Hier de plaatjes van het eindresultaat!
Let maar niet op de kwaliteit van de plaatjes en hoe vies de auto is, ben net even snel voor het donker naar buiten gesprint voor het maken van de foto's...
Ik vind het zelf erg mooi geworden, nu nog een keer een balk tussen de lampen en het is helemaal af (eens op de sloop gaan kijken of we die op de kop kunnen tikken).
Alleen jammer dat het lampje op het dash nog blijft branden, hoop dat ik dat met doorsolderen van de verbindingen kan oplossen, maar daar heb ik de komende dagen vrees ik geen tijd voor! Projectje voor het weekend of zo...
Geplaatst: 31.01.2006 - 18:08
door S.Brouwer
Waarom niet het laatste type achterlichten genomen?
Geplaatst: 31.01.2006 - 18:14
door roever
Ik kon makkelijk aan dit setje komen, en aangezien ik het zo al een hele verbetering vond ben ik niet meer verder gaan zoeken naar de lichten met de witte knipperlichten (had ook begrepen dat die laatste serie vrij moeilijk te vinden is...?)
Het eigenlijke doel was ook het oplossen van een lekkage aan het achterlicht, en pas toen ik ging zoeken naar een andere unit kwam ik op het idee van de units van het nieuwe model.
Geplaatst: 31.01.2006 - 21:46
door Caerbannog
Ik vind dit trouwens ook moooier staan bij deze kleur!
Je kan overigens ook het lamp-controle-lampje uit je klokkenset draaien

Geplaatst: 01.02.2006 - 17:01
door roever
Nee stoor me ook niet aan de kleur, vind het erg mooi geworden. En het mooiste is dat het een gewoon mens niet eens zal opvallen (vind ik beter dan van die lelijke lexuslampen waarmee je het hele design van de auto vern*kt)...
Lampje eruit draaien word mijn laatste optie, ga eerst proberen om het zo op te lossen, zou het jammer vinden als het niet meer werkt ik vind het namelijk een leuk systeem.
Geplaatst: 02.02.2006 - 22:36
door roever
Ehem ehem... Ik weet nu waarom mijn remlichtcontrole lampje bleef branden.... En ik schaam me diep!! :oops:
Ik had de pitjes van de oude units overgezet naar de nieuwe, alleen niet gezien dat de oude unit 1 lampje van 10w had, terwijl bij de nieuwe lampen beide dimlichten 5w zijn, ik had dus een 5w en een 10w in de nieuwe units gedraaid. Dus terecht dat de control lamp aanbleef!
Bedankt voor het meedenken, en ik ga ff me ff verder schamen :oops: :oops: ...
Geplaatst: 21.02.2006 - 16:50
door Laptom
Waar zit ergens de module voor het controle systeem? In het begin werkte deze bij mij wel, maar het laatste jaar doet deze maar weinig.
Geplaatst: 21.02.2006 - 18:14
door roever
Links achter in de kofferbak. Zit achter het paneel waar de gordels doorheen gaan. De unit is gewoon een klein kastje met twee grote stekkers aan twee kanten met een heleboel kabels...
Geplaatst: 02.04.2006 - 11:32
door jeroentjeb
bij mij blijft het lampje na het starten een tijdje branden en gaat dan pas uit is dit normaal ? heb de auto net 2 dagen een volvo 460 1.8i van 95
alle lampen branden en werken....
Geplaatst: 02.04.2006 - 21:32
door roever
Start maar eens en trap daarna meteen op de rem... Als het goed is gaat ie dan meteen uit, hij moet namelijk eerst de remlichten kunnen controleren (en dat gebeurt pas bij de eerste keer dat je ze gebruikt).
Als je je verveelt kun je trouwens proberen om het lampje zolang mogelijk aan te houden (niet aan te raden in een drukke buurt).
