Pagina 2 van 6
Geplaatst: 10.07.2010 - 18:22
door Reesmees
Ik heb een handgeschakelde. Toch wel treurig dat een merk als Volvo, wat toch als betrouwbaar te boek staat (?), dit allemaal oogluikend toestaat. Is overigens niet het enige, enigzins vreemde, mankement wat ik met mijn V70 heb meegemaakt. heb nog wel wat anekdotes, maar daar is dit topic niet voor bedoeld. Verder stap ik iedere dag nog met veel plezier in mijn gechipte, zwarte met white linen soft lederen bekleding en Ipod aangesloten V70, daar niet van.
Geplaatst: 10.07.2010 - 18:46
door Oceanracer
Ach weet je Reesmees, zo nu en dan is het best prettig om even stoom af te blazen. Hoewel ik soms ook flink baal en dat dan ook niet onder stoelen of banken schuif (
lees maar 
) geniet ook ik iedere keer weer van mijn Volvo als ik er in rijd.
Geplaatst: 10.07.2010 - 18:52
door wim de jong
Toch als je de handrem veel gebruikt op de juiste manier, gaat hij natuurlijk nooit slijten.
Het is meer bedoeld als parkeerrem, dus de handrem houd de auto op zijn plaats als de wagen op een helling geparkeerd staat.
Je gaat toch zelden tot nooit met een gangetje van 50 km/h of hoger eens lekker aan de handrem trekken. (of als je sportief een bochtje neemt??)
Wat ik wel eens doe bij voorzichtig manouvreren achteruit of vooruit, ipv de voetrem even de handrem aantrekken om "het gevoel te houden".
Of hellinkje wegrijden, maar in beide gevallen is dit verwaarloosbare snelheid... 5 km/h max
Daar slijt de handrem een VOLVO leven echt niet van.
Wel vervang ik de voeringen preventief bij 250000, altijd gedaan.
Geplaatst: 11.07.2010 - 00:04
door lkort
In mijn ogen zijn zulke problemen een merk als Volvo onwaardig, dit dienen ze gewoon op te lossen. Ik twijfel of mijn volgende lease wagen nog wel een Volvo wordt. De laatste tijd iets te vaak de vaak de kreet produkteigenschap gehoord.
Nou ik pas voor zulke produkten.
Geplaatst: 11.07.2010 - 22:11
door nikske
0ok ik heb bij m'n 2.5D (MY01, manueel) dit euvel gehad, gebrokkelde handremvoeringen.
Koste idd niet zo veel. Op ongeveer 250 000 km.
M'n D5 (MY06, automaat) heeft nu op 105 000 km ook al een 'slappe handrem', waarmee het bij m'n 2.5D ook begonnen was. Wordt opnieuw wat in het oog houden en attent blijven op geluidjes.
In gebruik, zoals de handleiding het voorschrijft, op hellingen toch ook wel de handrem hoor met m'n automaat: eerst in N zetten, handrem laten aangrijpen (jaja, eerst een paar cm achteruit bollen), en dan pas in P. Zo belast ik m'n automaat niet, maar m'n handrem, op een helling. Al weet ik niet helemaal zeker of m'n automaat er last van zou hebben....
Geplaatst: 11.07.2010 - 22:18
door Voorn
Bij mijn vorige auto (opel omega 2.5TD) kwam dit probleem ook voor. De monteur raadde mij toen aan om regelmatig mijn handrem te gebruiken "tijdens het rijden" dan slijt hij, wordt gebruikt.
Wat doe ik nu.
Een keer in de zoveel tijd rem ik (rustig om mij heen) op de handrem voor een stoplicht. Idee

Geplaatst: 11.07.2010 - 23:13
door capslock
Mijn handgeschakelde V70 heeft inmiddels 240.000 gelopen en is uit 2003. De handrem gebruik ik alleen waar die voor is (hellingen, parkeren). Moet ik nu ongerust worden van deze verhalen? :shock:
Ik denk dat ik binnenkort even onder de auto duik. Is het een korte klus om te inspecteren :?:
Geplaatst: 11.07.2010 - 23:29
door elianmars
capslock schreef:Mijn handgeschakelde V70 heeft inmiddels 240.000 gelopen en is uit 2003. De handrem gebruik ik alleen waar die voor is (hellingen, parkeren). Moet ik nu ongerust worden van deze verhalen? :shock:
Ik denk dat ik binnenkort even onder de auto duik. Is het een korte klus om te inspecteren :?:
Handrem ontspannen, auto opkrikken en op assteunen zetten. Achterwielen verwijderen, remklauwen loshalen en ophangen, remschijven verwijderen en dan kun je de remschoenen zien (en eventueel gelijk vervangen).
Geplaatst: 12.07.2010 - 00:01
door V70 T5 assen
elianmars schreef:capslock schreef:Mijn handgeschakelde V70 heeft inmiddels 240.000 gelopen en is uit 2003. De handrem gebruik ik alleen waar die voor is (hellingen, parkeren). Moet ik nu ongerust worden van deze verhalen? :shock:
Ik denk dat ik binnenkort even onder de auto duik. Is het een korte klus om te inspecteren :?:
Handrem ontspannen, auto opkrikken en op assteunen zetten. Achterwielen verwijderen, remklauwen loshalen en ophangen, remschijven verwijderen en dan kun je de remschoenen zien (en eventueel gelijk vervangen).
Bestel deze direct maar kwa kosten maakt het niet veel 2 x los halen is meer werk.
Geplaatst: 12.07.2010 - 17:14
door Gosh
Toch wel bijzonder dat het er nu op lijkt of ik door mn handrem weinig of verkeerd te gebruiken het aan mezelf te danken heb. :?: Natuurlijk gebruik ik mn handrem regelmatig en volgens mij juist (ben zelfs veelvuldig opgeleid om goed te rijden met een automaat) maar misschien de vorige eigenaar niet? Daarbij komt dat ik vind dat zo iets gewoon niet "zomaar" kapot mag gaan bij een kwaliteits auto die dealer onderhouden word en relatief weinig kilometers op de teller heeft staan (nog geen anderhalve ton)....
Maargoed mocht je zulke problemen willen voorkomen sta er dan op (of doe het zelf) dat deze onderdelen wat vaker gecontroleerd worden. Kan een hoop kosten schelen. Een gewaarschuwd mens.....

Geplaatst: 15.07.2010 - 15:38
door wim998nl
Tja,,,, vandaag de achterschijven maar even gedemonteerd, 2 voeringen trok ik zo los van de schoen, dat scheelde maar weinig dus :-x.
Ga over 14 dagen diep Frankrijk in met de caravan, moet er niet aan denken dat ze dan loskomen.
Nieuw setje gemonteerd voor nog geen 40 euro en al met al een uurtje werk

, oke, ik ben wel monteur, dat scheelt natuurlijk.
Ik adviseer deze schoenen om de 5 jaar te vernieuwen ivm losrotten van de voeringen.
mvg Wim Buter
Geplaatst: 15.07.2010 - 15:49
door wim998nl
Oja,, voor de automaatrijders is het belangrijk om zo nu en dan tijdens het rijden de handrem zachtjes aan te trekken ivm. roestvorming in de trommel van de remschijf.
Ik wens iedereen een fijne en probleemloze vakantie met zijn mooie Volvo.
gr. Wim Butter
Geplaatst: 15.07.2010 - 16:12
door buikijn
hmm, dat zijn aardig gevaarlijke tips; las dat zelfs een garage dit had geadviseerd. Als een voering onder het remmen los gaat kan hij vervelend vast slaan en kan de hele boel binnenin afbreken en het wiel blokkeren.
denk dat zachtjes rijden bij deze ontroestingsprocedure ook ter harte genomen moet worden. Het hele handremsysteem is dusdanig beroerd ontworpen dat ik er geen geld op in zou zetten.
Geplaatst: 15.07.2010 - 23:16
door Ramon&Ramon
als je de handrem gewoon dagelijks gebruikt waarvoor hij bedoeld is,dan heb je er geen problemen mee,
Dit geld ook voor een automaat!
Geplaatst: 15.07.2010 - 23:20
door sbv
Binnenkort mag ik ook. Laatste dagen gaat achteruit rijden wat zwaarder, klinkt en voelt alsof er wat aanloopt. Even met handrem spelen en het is weg. Heb nog garantie op de auto en de garage is op de hoogte gebracht.
Echte klap heb ik niet gehoord, wel de afgelopen maanden bij garage gemeld dat handrem eigenlijk niets doet
Geplaatst: 17.07.2010 - 22:01
door Temmie
Ik heb ditzelfde probleem een half jaar geleden gehad, knal kloink.. schuur schuur.. Ohoh.. Afslepen...
1560 Euri betaald en het was verholpen. Is een bekend probleem met de schoentjes.. Zie:
http://www.motor-talk.de/forum/volvo-v7 ... 64100.html
Even resumerend: het wordt NIET gecontroleerd bij de beurt omdat je dan de remschijf moet afmonteren en daar hebben ze de tijd niet voor. Heel lullig maar de onderdeeltjes kosten ongeveer 50 euro maar veroorzaken de 1500 euro schade.
Doordat de geplakte laag van de remschoentjes loslaat komt eea klem te zitten en molesteerd de hele boel.
Toen mijn dealer me belde met de mededeling dat dit grapje 1500 euro zou gaan kosten viel ik natuurlijk van mijn stoel.. eh.. ik wilde alleen de handrem gemaakt hebben en niet de hele achtertrein vervangen... "Ja meneer we hebben het zelf ook nog nooit gezien of gehoord" Volgens mij de grootste bullsh*t natuurlijk aangezien het een bekend probleem is. Ik voelde me dus eh genaaid!
De enige echte oplossing is om de zoveel tijd die blokjes te vervangen...
Je merkt het eigenlijk als je de handrem hebt aangetrokken en de auto rolt nog een paar cm naar voren of naar achteren.
Geplaatst: 17.07.2010 - 23:42
door Wolfs XC
Dat naar voren of naar achteren rollen is ook met nieuwe remvoeringen!
Ik laat maandag bij de auto van m'n vrouw de remvoeringen vervangen. 250.000km gereden en het zijn nog de originele af fabriek. Ben benieuwd hoe ze er aan toe zijn.
Geplaatst: 18.07.2010 - 08:35
door Oceanracer
Ik laat, als extra werkzaamheden bij iedere beurt, de remmen voor en achter loshalen en reinigen. De remmen van de S60/V70/S80 gaan namelijk na verloop van tijd muurvast zitten. Remedie: schoonmaken en invetten, blijft de boel lekker soepel van. Bijkomend voordeel is dat ze gelijk even de remvoering van de handrem kunnen controleren. Ja, het kost wat extra, maar het kan een hoop geld (en ellende) voorkomen.
gerepareerd
Geplaatst: 22.07.2010 - 18:19
door Gosh
Nou de hele boel is weer gerepareerd.
De PIN-automaat vroeg me om €1629,54 :sad1: maar dat was dan wel weer inclusief mijn nieuwe mattensetje (€120,60 excl.) en de zomercontrole (€25,17excl.)......
Het controleren en reinigen van mijn ruitesproeierpompje (had opeens ook kuren) zat bij de service inbegrepen :thumbright: . Alleen jammer dat ook bij mijn dealer geld word gevraagd voor een vervangende auto (fiets is wel gratis en voor €25 halen ze de auto thuis op). Huurauto was overigens wel een erg mooie en keurig nette S60.
Verder keurig geholpen, auto weer netjes schoon en onder de geraamde kosten gebleven bij Buitenweg Hilversum
Geplaatst: 22.07.2010 - 19:49
door Wolfs XC
Ik heb daar laatst de voeringen preventief laten vervangen. Kosten €162,-
De voeringen zaten op 1 na allemaal vast.
(De zomercontrole de week daarvoor laten uitvoeren - was gratis ::? )