Pagina 2 van 2

Geplaatst: 14.08.2010 - 19:47
door Theo V70
Heb het ook gehad. Mijn vrouw had het klepje vastgeplakt met ductape AU, AU, AU! Dat was pas armoedig!
Dankzij dit mooie forum met de tie-rap methode noodreparatie toegepast, een half jaar mee gereden en bij de servicebeurt laten vervangen onder garantie.

Geplaatst: 14.08.2010 - 20:11
door BlackcurrantV70
Het is niet te geloven. Ik las, een paar weken geleden, deze topic en gisteren was mijn klepje ook stuk
Ai en ik heb het nu ook gelezen....

Geplaatst: 15.08.2010 - 19:49
door nieuwedaf V70
Ik vind het wel jammer dat als je bij de dealer komt zij deze gewoon op voorraad hebben. Volvo maak dit eens goed!
Wij hadden het 2 maal in een week, 1e keer ?????? zomaar stuk, 2e keer rolde de tankslang te snel terug en knak. ( bedankt ARAL)
Maar €8.40 ex en na 2 maal vervangen gaat het wel steeds sneller, ik ga er maar een soort tijdsschema op na houden net als de hoogste km stand, wie vervangt het scharniertje het snelst. Leuk op een meeting of zo.

Geplaatst: 15.08.2010 - 22:16
door Voorn
Mijn wagen heeft nu 215.000 km gereden in 5 jaar.
Dus reken maar eens uit hoe vaak dat klepje open en dicht is gegaan :razz:
Verwacht dus pas weer over 5 jaar dat ie kapot gaat :evil:

Geplaatst: 08.12.2010 - 13:32
door Garfield
Mijn scharnier is nu ook kaduuk gegaan een paar dagen geleden.
Ik belde net de Serva om de prijs te checken en kreeg een schatting van zo'n €40- ex BTW incl. montage.
Daar schrok ik toch wel even van, vooral gezien het feit dat die scharnieren dus nogal eens sneuvelen.
Ik ga nu toch eerst maar eens met wat tie-wraps aan de gang.

Geplaatst: 08.12.2010 - 14:05
door marstijn
Belachelijk bedrag, nog geen maand geleden in Leeuwarden laten vervangen bij de dealer. Hoefde alleen het onderdeel te betalen en was 10 euro kwijt. Was 3 minuten werk.

Geplaatst: 08.12.2010 - 14:22
door Garfield
Ik was eerlijk gezegd van plan om, als het iets van €20,- zou zijn, de boel door de dealer te laten vervangen. Toen ik dit bedrag hoorde was ik echter zo teleurgesteld dat ik besloot om toch maar zelf met tie-wraps aan de gang te gaan, zeker omdat die scharnieren vaker kapot gegaan.
Inmiddels heb ik met een 2 mm boortje zelf even twee gaatjes geboord en daar twee tie-wrapsjes doorheen gedaan.
De boel zit nu weer prima in elkaar en dat in nog geen 5 minuten werk !

Geplaatst: 08.12.2010 - 14:28
door M@rcel
IPD heeft het. Misschien dat ze hem bij de nederlandse inporteur hebben of kunnen bestellen.

Geplaatst: 08.12.2010 - 14:56
door gsx750r
Tankdop klepje kaduuk, deursloten kaduuk, motorkapvergrendeling kaduuk, tie-rips, touw enz enz................ het maakt allemaal niets uit.

Volvo of geen Volvo, vindingrijkheid én of de bodem van je portemonnee al zichtbaar is ........... dáár gaat het om .........!

Afbeelding

Rob

Geplaatst: 08.12.2010 - 14:57
door bart simpson
zou hem iets strakker doen

Geplaatst: 08.12.2010 - 15:00
door edraket
Jo haal gewoon zelf zo'n klepje en monteer het in 2 minuten. Kost nog geen tientje. Daarvoor ga je toch niet met een tiw warp lopen rommelen? Het is geen opel kadet hoor :D

Geplaatst: 08.12.2010 - 16:43
door Garfield
Een overweging die bij mij speelde om tie-wraps te gebruiken was dat het met tie-wraps beter vast zit dan met een nieuw vervangend scharnier deel. In de 23 jaar dat ik auto rijd is er bij mij nog nooit iets gebeurd met een tankklepje, dus ik neem het risico wel dat hij nu niet zo makkelijk losbreekt als met een origineel scharnier. Wat mij betreft zit het nu beter vast dan met het originele scharnier en daarom heb ik voor deze oplossing gekozen. Bovendien zie je er verder niets van, zelfs met geopend tankdopje moet je echt goed kijken wil je zien dat er iets met tie-wraps vastzit.

Geplaatst: 08.12.2010 - 16:46
door bart simpson
dat scharniertje breekt af als de belasting te groot wordt, iedere "stevigere" optie zorgt bij overbelasting voor een vouw in het plaatwerk

Geplaatst: 08.12.2010 - 17:55
door Garfield
Dat weet ik, maar aangezien het al 23 jaar goed gaat neem ik dat risico nu dus bewust.

Geplaatst: 08.12.2010 - 18:17
door sbv
Garfield schreef:Dat weet ik, maar aangezien het al 23 jaar goed gaat neem ik dat risico nu dus bewust.
Je rijdt nog geen 23 jjaar met je V70. Zelf zou ik een nieuw onderdeeltje halen en 10 min werk en klaar

Geplaatst: 08.12.2010 - 19:46
door JacoS80
Even ten overvloede voor de mensen die nog twijfelen;

Tankklepscharniertje vervangen voor € 19,15 inclusief BTW bij de Volvo dealert.

Voor minder dan €20,00 zit je weer minstens 250.000km gebeiteld, overigens is de mijne vervangen bij kilometerstand 446.329 waarbij ik in de historie welke bij de auto zit geen eerdere vervanging ben tegengekomen.

Geplaatst: 08.12.2010 - 20:49
door Voorn
Garfield schreef:Mijn scharnier is nu ook kaduuk gegaan een paar dagen geleden.
Ik belde net de Serva om de prijs te checken en kreeg een schatting van zo'n €40- ex BTW incl. montage.
Daar schrok ik toch wel even van, vooral gezien het feit dat die scharnieren dus nogal eens sneuvelen.
Ik ga nu toch eerst maar eens met wat tie-wraps aan de gang.
Wat denk je hiervan
volvo dealer. Onderdeel kostte €9,-- ex BTW en binnen 15 minuten zat het erop. Schanier was op voorraad.
Totale kosten € 21,-- incl maken en BTW.

Geplaatst: 08.12.2010 - 22:07
door nieuwedaf V70
Grappig dat wij € 8.40 ex BTW betaalde, Een type auto, een type scharnier, veel oplossingen en nog veel meer verschilende prijzen.
Volgens mij kijken ze naar de bestuurder en maken dan de prijs. Stuur je vrouw ( in een zomer en winter outfit) eens kijken wat het dan kost.

:lol: :roll:

Geplaatst: 09.12.2010 - 12:40
door piotrV70
Garfield schreef:Mijn scharnier is nu ook kaduuk gegaan een paar dagen geleden.
Ik belde net de Serva om de prijs te checken en kreeg een schatting van zo'n €40- ex BTW incl. montage.
Daar schrok ik toch wel even van, vooral gezien het feit dat die scharnieren dus nogal eens sneuvelen.
Ik ga nu toch eerst maar eens met wat tie-wraps aan de gang.
Ik heb het voor 10 cent gefixed: paar kleine gaatjes in de defecte scharnier en drie tie-wraps erdoor. Klaar.

Geplaatst: 09.12.2010 - 12:46
door edraket
Maar zoals gezegd zit er vanuit Volvo een gedachte achter dat zwakke scharnier. Dat is inderdaad om deuken in de carosserie te voorkomen als het klepje overbelast zou worden.