veiligheidsgordels

De eerste generatie XC60
kmser
4th Gear member

chrisv schreef:Dat van opnieuw met BMW gaan rijden zoals Paul zegt ga ik overigens zeker doen! De bouwkwaliteit van m'n BMW was echt objectief vele malen beter dan die van m'n XC60. Ik geef even 2 voorbeeldjes:
- In het "leer" (*) van de bestuurdersstoel is er op het zitvlak een plek van ong een halve cm2 waar de toplaag door slijtage is verdwenen.
- de rubberen rand rond de plaats waar de gordel beneden aan de deurstijl is vastgemaakt vertoont een scheur van 2 cm. Wat dus overigens weg bewijst dat ik mijn gordel effectief gebruik :-)

En dat dus allemaal in een auto van meer dan € 40.000 die net 1 (één) jaar 'oud' is geworden en nog geen 40.000km op de teller heeft.

Mijn BMW was 4 jaar en had meer dan 150.000km toen ik hem moest inleveren en had dit soort zaken nergens!

(*) ondanks wat er in de brochure staat gebruik Volvo niet overal echt leer! Een groot deel van de zetels is in simili. Jammer want dat is de klant bedriegen.
Dat gebeurt niet alleen bij volvo. Ik ken iemand van wie het zwart leer van zijn bmw afgebleekt is tot grijs en dat binnen de 2 jaar.

Het lijstje van wat op onze x3 vervangen moest worden:

wegens afbladerend plastic: stuur, raambedieningspaneeltjes

wegens roest: dakrails, bmw nieren vooraan (nieuwe set binnen het jaar weer aan het roesten, typebenaming, motorisatieteken, spiegels en alu velgen (is een probleem met de coating en hebben we niet vervangen).
De roest wordt niet gedekt door de garantie, niettegenstaande het begonnen is voor de wagen een jaar oud was. Deze onderdelen zijn zogezegd accesoires en vallen niet onder de garantie.

Mijn volvo heeft geen enkel probleem. Gevolg, de BMW wordt lang voor zijn tijd waarschijnlijk ingewisseld voor een XC60. We geloven wel dat het een speciaal geval was, maar de service heeft hun al de verkoop van een Mini gekost en nu zullen we volledig overschakelen op een ander merk. Geen BMW meer hier thuis voorlopig.
V50 2.0D kinetic MY05 - Flint grey metallic - 16"; ??
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
besteld thuis: XC60 D3 AWD - Summum - Xenium pakket - Saville Grey - 18"; Merac
Plaats reactie

Terug naar “XC60 t/m MY2017”