Geplaatst: 04.08.2010 - 23:47
Nog niet, morgen is de grote dag
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
MauritsvdT schreef:Dan heb je je vakantiegeld wel opgespaard zeker ??
Bij mijn vorige auto (Toledo Cupra) dacht ik altijd (werd gezegd door de dealer) dat de riem bij 120 vervangen moest worden, scheen die bij 80 al vervangen te moeten worden!!
40k meer mee gereden en ook stevig door de bergen en in temperaturen van 40+, gelukkig nooit wat gebeurd, maar toen ik het hoorde voelde ik mijn wangetjes rood worden ...... :oops:
Dat zal me bij de Volvo niet meer gebeuren !!
Is me bij mijn Ford Sierra 1.8 Turbo Diesel ook eens gebeurd. Maar ik kon er niets aan doen. Ik ging netjes op tijd naar een erkende Ford garage voor een groot onderhoud en vervanging van de distributieriem. Werd allemaal gefactureerd en zogezegd vervangen. Enkele 1000 Km verder stond ik in panne met een vastgelopen motor. Afgesleept door de wegenwacht naar een andere Ford dealer en daar vertelde men mij (na grondig nazicht van de schade) dat er helemaal niets aan de auto gedaan was bij de vorige garage (geen onderhoud en geen distributieriem vervangen). Dan maar contact opgenomen met Ford Belgium (gelukkig had ik mijn factuur nog) en toch nog een regeling gekregen, de motor heeft een volledige revisie gekregen op hun kosten. Maar die eerste garage is ondertussen wel geen Ford dealer meer.fredhead schreef:Heb met de 205 ook eens iets te lang doorgereden zonder het te weten (gelukkig ook geen nare gevolgen) .
Inderdaad. Daarom onder andere hebben ze hem toen waarschijnlijk bij Ford buiten gegooid. Zullen nog wel zaken gebeurd zijn waar ik niets van weet (bij andere klanten dan). Ik was in die tijd net verhuisd en kende die garage eigenlijk zo goed als niet.fredhead schreef:Dat is wel een behoorlijk slordige garage geweest zeg...
MauritsvdT schreef:Nou, ik wil die Franse auto's nu niet echt vergelijken met een Volvo (ik heb jaren lang gewerkt tussen de Franse auto's), en op zich wordt ook gezegd dat Volvo wel iets duurder is (in de volksmond), maar nu ik mijn oude job even vergelijk met mijn nieuwe auto vind ik het verschil echt heel erg meevallen.945i schreef:Waarom had je die beurten bij een Volvo duurder gedacht dan? Er zit ook maar gewoon een Peugeot/Citroen diesel in....En het personeel kost hetzelfde...
Dat verbaast me enigzins positief; een premium autotype vs plastic en dan nog prijstechnisch zo dicht bij elkaar.
HETE MELK slik.....Ferdi hebben ze het blok ook gewisseld???fredhead schreef:Dat is wel een behoorlijk slordige garage geweest zeg...
Ben vanmorgen trouwens door de dealer gebeld...mag rekening houden met 2300 euro
Dit is voor de beurt, remblokken en schijven rondom vervangen en het monteren van de aangeleverde schokbrekers.
Morgen is hij als het goed is klaar.
Mag hopen dat ik de rest van het jaar eens probleemloos kan rijden, want de onkosten van dit jaar vind ik nu wel genoeg geweest.
Morgen de rekening ook nog maar eens goed bestuderen als ik de auto weer terug heb
De remmerij rondom mag hoop ik goedkoper zijn dan 800 euro, heb laatst de schijven en blokken eens opgezocht en dat was niet eens een gek hoog bedrag.ewing schreef:Ha Ferdi, je moet bijna miljonair zijn om die 240dkm beurt te overleven
Op zich is het bedrag nog wel verklaarbaar. De remmerij rondom zal wel rond de 800 euro zijn en het vervangen van de schokbrekers (vooral voor) is best een arbeidsintensieve klus. Daar gaan dus best wat uren in zitten. En met een uurtarief van circa 80 euro gaat het dan natuurlijk hard.
Ach ja, nu kun je wel weer even door!
Welke schokbrekers heb je er onder laten zetten overigens?
Is inderdaad een hoop geld, maar een nieuwe motor of een complete revisie kost nog iets meer vrees ik.MauritsvdT schreef:Tsja Ferdi, dat is een hoop geld in een keer.
Maar je hebt buiten je beurt ook de complete remmerij en qua arbeid de schokbrekers.
Ps mijn turbo is enige tijd geleden kapot gegaan maar is toch echt hetzelfde als een ford focus 2.0D en ik rij 1 van de eerste S40 mei 2004Ramon&Ramon schreef:MauritsvdT schreef:Nou, ik wil die Franse auto's nu niet echt vergelijken met een Volvo (ik heb jaren lang gewerkt tussen de Franse auto's), en op zich wordt ook gezegd dat Volvo wel iets duurder is (in de volksmond), maar nu ik mijn oude job even vergelijk met mijn nieuwe auto vind ik het verschil echt heel erg meevallen.945i schreef:Waarom had je die beurten bij een Volvo duurder gedacht dan? Er zit ook maar gewoon een Peugeot/Citroen diesel in....En het personeel kost hetzelfde...
Dat verbaast me enigzins positief; een premium autotype vs plastic en dan nog prijstechnisch zo dicht bij elkaar.
In een Volvo zitten ook Franse motoren, de diesels in de oudere S en V40 zijn gewoon van Renault.