Pagina 2 van 3
Geplaatst: 12.08.2010 - 17:49
door Jacco K.
Ben schreef:Jacco K. schreef:Dat zal waarschijnlijk een S90 worden. Op basis van een P80 onderstel.
Vertel...... wat weet jij dat wij niet weten?
Nee we zijn niet nieuwsgierig maar weten wel graag alles!
Ik weet niet meer dan jullie.
Maar het lijkt mij logisch dat het een S90 wordt, ligt in de lijn qua type opvolging.
Het bestaande onderstel zou gebruikt kunnen worden voor een "luxe Volvo".
Maar nogmaals ik weet niet meer.
Geplaatst: 13.08.2010 - 11:43
door MDA
S90? Eerder S100 denk ik.
Dan heb je netjes een reeks S40, S60, S80 en ... S100. Maar goed, dat is alleen maar naamgeving.
Als ik het nobele Volvo heel oneerbiedig vergelijk met de duitse 3 (of 2...) Dan heb je S60 - 3-serie - C-Klasse. Dan S80 - 5-serie - E-klasse. En dan is er inderdaad een gat voor een Volvo in het rijtje 'Grote Volvo' - 7-serie - S-klasse.
Al ben ik niet helemaal overtuigd dat Volvo een goede concurent voor een S-klasse neer kan zetten... maar we zullen zien!
Geplaatst: 13.08.2010 - 12:31
door Ben
Een alternatief voor de Mercedes R lijkt me ook niet gek.
Geplaatst: 13.08.2010 - 13:39
door Gast
Het is dan wel te hopen dat het model wat meer succes heeft als de Mercedes R!
Geplaatst: 13.08.2010 - 13:45
door Discovery
En er wat beter uitziet, want die R is nou niet een van de mooiste mercedessen.
Geplaatst: 13.08.2010 - 15:40
door jpwg001
Discovery schreef:En er wat beter uitziet, want die R is nou niet een van de mooiste mercedessen.
Voor mij een van de weinige Mercedessen die ik best zou willen bezitten. Maar smaken verschillen...
Geplaatst: 13.08.2010 - 16:50
door Jacco K.
MDA schreef:S90? Eerder S100 denk ik.
Dan heb je netjes een reeks S40, S60, S80 en ... S100. Maar goed, dat is alleen maar naamgeving.
Als ik het nobele Volvo heel oneerbiedig vergelijk met de duitse 3 (of 2...) Dan heb je S60 - 3-serie - C-Klasse. Dan S80 - 5-serie - E-klasse. En dan is er inderdaad een gat voor een Volvo in het rijtje 'Grote Volvo' - 7-serie - S-klasse.
Al ben ik niet helemaal overtuigd dat Volvo een goede concurent voor een S-klasse neer kan zetten... maar we zullen zien!
Je mag de S80 gerust in het rijtje 7 serie van BMW en S-klasse van Mercedes zetten.
Deze zijn alle drie gelijkwaardig qua ruimte ed.
Geplaatst: 13.08.2010 - 16:54
door 945i
Yeah right, wanneer heb jij voor het laatst een 7 of een S met 140PK, FWD en LPG gezien..

Geplaatst: 13.08.2010 - 23:28
door V480-S60
Sorry Jacco, maar daar sla je toch echt de plank volledig mis. Een S80 is te vergelijken met de E, de 5-serie en de A6. Niet meer en niet minder.
Geplaatst: 13.08.2010 - 23:50
door 945i
En een Saab 95, Peugeot 607....En nog een paar.
Geplaatst: 14.08.2010 - 14:20
door Jacco K.
V480-S60 schreef:Sorry Jacco, maar daar sla je toch echt de plank volledig mis. Een S80 is te vergelijken met de E, de 5-serie en de A6. Niet meer en niet minder.
Ben ik niet met je eens want de binnenruimte van de S80 is groter dan van de andere merken.
Ik heb laatst in een E-klasse gezeten van een maatje maar de S80 is toch ruimer.
Tevens ben ik de kleinste niet en mijn gezin zit achter mij met voldoende beenruimte achterin.
Oke, meningen verschillen gelukkig.
Geplaatst: 16.08.2010 - 00:14
door Igoriaan
Jacco K. schreef:
Ben ik niet met je eens want de binnenruimte van de S80 is groter dan van de andere merken.
Ik heb laatst in een E-klasse gezeten van een maatje maar de S80 is toch ruimer.
Tevens ben ik de kleinste niet en mijn gezin zit achter mij met voldoende beenruimte achterin.
Oke, meningen verschillen gelukkig.
Dan zou je de Skoda Superb ook in het rijtje van de S-Klasse en 7-Serie mogen zetten. Die zijn pas ruim achterin. Een S-Klasse of 7-Serie is gewoon luxer, beter uitgerust... Een paar klasses beter dan een S80. Niet dat een S80 nou behelpen is, maar dat zijn wel auto's met een vanafprijs van een ton. En niet zonder reden.
Geplaatst: 16.08.2010 - 11:00
door Fransosowitz
Los van of de ruimte achterin een 7-serie en een S80 even groot zijn of niet: ruimte is niet het enige criterium waardoor je bepaalde auto's wel of niet in dezelfde klasse zet.
Je vergelijkt een Mini Cooper toch ook niet met een Suzuki Alto omdat er vrijwel even veel beenruimte achterin is?
Dan kun je alle 75cl flessen wijn ook wel in dezelfde klasse plaatsen...
Geplaatst: 16.08.2010 - 13:42
door Igoriaan
Fransosowitz schreef:Los van of de ruimte achterin een 7-serie en een S80 even groot zijn of niet: ruimte is niet het enige criterium waardoor je bepaalde auto's wel of niet in dezelfde klasse zet.
Je vergelijkt een Mini Cooper toch ook niet met een Suzuki Alto omdat er vrijwel even veel beenruimte achterin is?
Dan kun je alle 75cl flessen wijn ook wel in dezelfde klasse plaatsen...
Wel mooi dat je binnenruimte van een auto in flessen wijn rekent haha!

Geplaatst: 17.08.2010 - 08:17
door xaser
Niet de binnenruimte neemt hij als wijnflessen, maar wel de klasse

Geplaatst: 17.08.2010 - 09:45
door Fransosowitz
Haha! Leuke humor Igoriaan!

Maar bedoelde inderdaad de klasse.
Ben trouwens zelf meer een (Belgisch) bier liefhebber dan een wijn liefhebber...
Geplaatst: 03.11.2010 - 20:38
door den toerist
Li Shufu, wil Volvo laten concureren met BMW & Audi door eenzelfde modellengamma aan te bieden.
Dus ook een nieuwe luxe Volvo om de concurrentie aan te gaan met de BMW 7 serie en de Audi A8 en de Mercedes S-klasse. Blijkbaar ziet Jacoby dit anders, hij wil dat Volvo terug gaat naar zijn beginwaarden qua functionaliteit en Zweeds design en tevens de sportieve gang die Volvo nu maakt grotendeels terug schroeven. De V8 en 6-cilinder motoren zouden waarschijnlijk in de geschiedenisboeken verdwijnen. Jacoby wil zich eerder toeleggen op de 4 & 5-cilinder motoren, en tevens zouden ze van een 2 platform strategie naar een één platform strategie gaan.
Geplaatst: 03.11.2010 - 21:55
door 945i
Daar heb je het gedonder al, ze moeten het natuurlijk wel eens zijn over de te volgen koers..... Ik kan mij wel vinden in een groot deel van Jacoby zijn denkwijze...
Geplaatst: 03.11.2010 - 22:37
door Msuidgeest
Graag toch met 6 cilinder voorin.
Geplaatst: 03.11.2010 - 23:12
door Volvoman
Msuidgeest schreef:Graag toch met 6 cilinder voorin.
past dat nog, tegenwoordig?? (en niet alleen qua ruimte onder de motorkap!)