Pagina 2 van 2

Geplaatst: 10.08.2010 - 10:48
door Peterke
Popoll schreef:de kofferruimte van de V 50 valt mij ook sterk tegen.
Klopt, maar daarom ben ik nu op zoek naar een dakkoffer. Had er een gevonden van VOLVO (tweedehands voor een schappelijke prijs en in top toestand) maar was het grootste model van VOLVO (Thule dus) en was dus veel te groot voor mij.
Popoll schreef:Ook de opbergvakken in de wagen vallen erg tegen,

Ook juist, had in mijn vorige wagen ook meer plaats voor kleine prullen weg te moffelen. Maar hoe meer ruimte je hebt om vanalles weg te steken hoe meer rommel je meesleept.
Popoll schreef:Ik moet er wel bij vermelden dat dit overigens de enige minpunten zijn die ik bij deze auto ervaar.
Kan ik (tot nu toe) alleen maar beamen. Ik heb jammer genoeg nog maar een dikke 5500 Km ervaring met de V50. Maar het is en blijft een fijne wagen.

Geplaatst: 10.08.2010 - 10:52
door Elveka
@Popoll : Ik heb dezelfde opmerkingen.
Bovendien kun je in de achterdeuren en onder de koffervloer ook bijna niets meer kwijt. Doordat het oprolmechanisme van de bagagehoes aan de onderkant zit verlies je ook daar 5 cm in de hoogte. Dom. Het loodzware veiligheidsnet ligt al van de eerste week op zolder. Zulk een onding ! Een auto dient per slot van rekening om passagiers met hun spullen te vervoeren, dus mag je wel wat meer bergruimte verwachten ... zoals in de oude V40.

Geplaatst: 10.08.2010 - 21:51
door Thamar
MDB, wat dat brandweerrood betreft, het is een feit dat elke rode auto verkleurt als je hem niet onderhoudt.
Door de verkleuring kan je wel wat afdingen op de prijs, en dan kan je ofwel hem even laten polieren in de garage, of zelf een aantal productjes kopen, weekendje ellbow-grease en je hebt weer een mooie rode ;)
Had de 5j oude clio van mijn moeder overgekocht, die ook al begon te vervagen en heb die na een dagje zwoegen toch mooi rood weer gekregen. Ongeveer €100 aan prudukten gekocht, waarvan ik sommige nu na 3j nog op de volvo gebruik.

Wel zeker van zijn dat de vage plekken niet door schade zijn he...

Geplaatst: 11.08.2010 - 09:37
door RobbertP
V50 rijders die klagen over de (berg)ruimte in de auto...
Blijft een vreemd fenomeen. Dit is toch iets wat je vóór aanschaf prima kunt bepalen.
Wanneer je ruimte tekort komt,kun je in het Volvo gamma prima terecht voor meer ruimte.

En het zou mooi staan op een tegeltje:

"Hoe meer ruimte,hoe meer zooi!" :wink:

Geplaatst: 11.08.2010 - 09:59
door MauritsvdT
Daar heb je gelijk in.
De V50 heeft minder ruimte als mijn vorige hatchback en die zat bij de vakanties altijd wel vol.
Nu stop ik hem vol tot de ruimte ophoudt, verder nog geen problemen qua ruimte ermee gehad en ik heb ook nog niets gemist op vakantie.

Geplaatst: 11.08.2010 - 11:44
door Peter-V50
Wij zijn net terug van vakantie met de V50. We zijn met twee volwassenen en twee kinderen naar een vakantiepark geweest. Hoewel de bagageruimte behoorlijk vol zat, kon toch alles (inclusief stepje, waveboard, tas met buitenspeelgoed) zonder problemen mee. Als je gaat kamperen wordt het misschien een ander verhaal, maar dan biedt een dakkoffer uitkomst.

Overigens laat ik de rolhoes altijd thuis als ik veel bagage moet vervoeren. Dat scheelt een hoop.

Geplaatst: 12.08.2010 - 08:42
door Bakboord1
Ik mag binnenkort afscheid nemen van mijn lease auto en kom dan voor dezelfde keuze. Het valt mij op dat weinig auto's in dit segment standaard esp hebben en de volvo wel.
Ik heb vier jaar een V50 gehad en kijk nu weer naar de V50.

Deze winter sprong uit het niets een dronken man voor onze auto op een 80 km/h weg. Dankzij esp konden we hem ontwijken zonder dat de auto daarna tegen een boom vloog. Zonder esp zou dat niet zijn gelukt vrees ik.

Overigens vind ik de kofferbak van de V50 een stuk groter dan die van de V40 die ik ook heb gehad. In de laatste kan echt niets.
En hoe vaak heb je de ruimte echt nodig? Ik vermoed twee keer per jaar. Voor die twee keer per jaar zou ik gaan voor een dakkoffer.
Kostprijs per kilometer van een V70 is een stuk hoger.

Tenslotte is tot 100km/h de 1.8 bijna net zo snel als de 2.4 (heb naast mijn 2.4 vaak een 1.8 als vervangauto gereden). Pas vanaf 80 km/h merk je dat de 1.8 echt tekort komt. Tussen acceleraties van de 1.8 zijn traag. Maar als je met name in de stad rijdt dan zou ik voor de 1.8 gaan.

Geplaatst: 14.08.2010 - 15:26
door Whimbrel
De 1.8 is geen verkeerde motor. Ja, hij moet het van toeren hebben dus hij is wat luidruchtig en samen met de 1280 kg van de V50 is het niet de snelste combinatie. Maar hij heeft al meer vermogen dan ik ooit in een auto gehad heb en op vakantie kun je er toch hoge gemiddelde snelheden mee halen zonder dat je last hebt van lawaai. Zou ook liever de 2.0T, T2 of T3 uit de nieuwe S60 rijden, maar je kan niet alles hebben.

Je vroeg ook om getallen. Verbruik is 1:13 op lange afstanden en 1:12 op stadsritten. Onderhoud: auto heeft een grote beurt achter de rug van 450 Euro. Geen bijzonderheden. Edit 2010-08-20: Toch nog een bijzonderheid: een paar weken na de beurt deed de auto het plotseling helemaal niet meer. Bleek uiteindelijk het niet zo goed aangedraaide boutje van de min-pool van de accu.
Zwakke punten: Dalaro/T-Tec bekleding, T-Tec scheurt op de stiksels. Rammeltjes, piepjes en kraakjes.

Geplaatst: 22.08.2010 - 16:06
door -MDB-
Nogmaals bedankt voor jullie reacties.
Ondertussen ben ik bij verschillende auto's wezen kijken, maar er is er nog steeds maar een waar ik echt van gecharmeerd ben, en dat is de V50. Volgende week ga ik kijken naar een V50 met een 2.4 (zonder turbo). Echter ik heb de voorkeur voor een 1.8. Ik rijd zelden snel en het verbruik (en gewicht) van de 1.8 spreekt mij meer aan. Hoewel ik begrepen heb dat de 2.4 een bijzonder betrouwbare motor is...
Andere auto's die de revue passeren zijn de Focus; veel auto voor weinig geld en een Kia Sportage; nog meer auto voor nog minder geld. Helaas is de Kia niet erg charmant... De Kia heeft als nadelen het verbuik, gewicht en het lijkt een enorme auto.

Er was discussie over de kofferruimte van de V50 in verhouding tot de V40 en de prestaties van de motoren. Ik heb even een en ander uitgezocht en opgesomd. Dit zijn alle fabrieksopgave:

De V50 heeft 417-1307L kofferbakruimte, de V40 413-1421L, de Kia 667-1886L en de Focus 482-1525L.

En dan de snelheidsverschillen:
De 1.8 doet 0-100 in 11,5 sec, 50-80 in 5,1 en 80-120 km/u 11,0 sec.
De 2.4 doet 0-100 in 10,4 sec, 50-80 in 3,2 en 80-120 km/u 7,1 sec.

En nog het verbruik:
De 1.8 7,3 l/100km en de 2.4 9,2 l/100km.

Dit zijn alle fabrieksopgave. In de praktijk ben ik een zuinige rijder, meestal rijd ik 70 a 80 km/h op de linkerbaan.

Geplaatst: 23.08.2010 - 11:21
door Peter-V50
meestal rijd ik 70 a 80 km/h op de linkerbaan
Oh, ben jij dat? :sleepy2:

Geplaatst: 23.08.2010 - 14:47
door Lange Bas
-MDB- schreef:Dit zijn alle fabrieksopgave. In de praktijk ben ik een zuinige rijder, meestal rijd ik 70 a 80 km/h op de linkerbaan.
Hopelijk dan wel in Engeland of een ander links-rijdend land dan want hier in NL zou dat problemen opleveren. :-)

Geplaatst: 23.08.2010 - 15:13
door mga1600
Ik heb ruim 3,5 jaar lang met heel veel plezier in een V50 lease-auto gereden (2.0D om precies te zijn). Ook na 200.000 km zat en stuurde hij nog alsof hij vorige week uit de fabriek is gekomen. Het is qua afmetingen zeker geen vrachtauto, maar doordat je de achterbank en de passagiersstoel voorover kan klappen kun je er alle Ikea pakketten gemakkelijk in kwijt. Bergruimte is verder inderdaad beperkt, maar je moet maar bedenken dat allemaal losse troep in portiervakken zoals in sommige andere auto's is bij een aanrijding ook best link kan zijn.
Ik vond het een heerlijk sturende auto met uitstraling.

Geplaatst: 23.08.2010 - 15:25
door kmser
Als auto's je niet veel zeggen zou ik zonder twijfel voor een 1.8 gaan met iets minder kms. De koffer is niet zeer groot, maar ik heb nog nooit echt plaats tekort gekomen. En als ik dan toch belachelijk grote dingne moet vervoeren heb ik kennissen van wie ik een bestelwagen of zo kan lenen.

Betrouwbaarheid is een kwestie van geluk. Mijn V50's hebben nooit onverwachtse kosten gehad.

Geplaatst: 23.08.2010 - 15:27
door Fredhead
Vanmiddag nog 4 velgen met banden en 4 losse banden achterin de V50 gehad en had nog ruimte over voor meer.
Had eigenlijk verwacht dat de auto dan al helemaal vol zat...

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb nu zo'n 75.000 km met mijn V50 afgelegd en afgezien van wat problemen bevalt hij nog steeds erg goed.