Pagina 2 van 2

Geplaatst: 06.08.2010 - 10:52
door jds
945i schreef:
jds schreef:
De Duitse 3 (B-M-A)( met enkele uitzonderingsmodellen) en Volvo hebben een prima lakdikte zodat men zonder problemen de wagen gedurende jaren in orde kan houden, met uitzondering van de motorkap, waarbij de lakdikte blijkbaar minder dik is en men niet herhaald zware correcties kan op uitvoeren.(dus steenslag beter laten spuiten)
Ford/GM/Honda/Hyundai/Toyota modellen hebben blijkbaar ook een normale verfdikte.
De rest kan met moeite één maal of niet gepolijst worden (voor de tweedehandsverkoop) en moet je dus niet als tweedehandsleasewagen kopen.
In dit stukje Belgisch proza :D, staat toch echt dat ik andere merken moet laten staan..
Wel veel van de C-segment leasemarktmodellen hebben inderdaad een minimale lakdikte, maar die wagens worden toch reeds na 2-3 jaar verkocht.

De bedoeling was wel om de lakkwaliteit van Volvo wagens die door de mensen hier gekocht worden te benadrukken. Diegenen die andere merken kopen, moeten dat maar zelf gaan uitzoeken.

Geplaatst: 09.08.2010 - 08:37
door jds
Steve,

Ik heb zojuist jouw E-mail gekregen over X-kote ivm met het chemisch aanbrengen/layeren van blanke lak. kan je dit effectief met een PTG meten en hoe dik kan je zo'n X-kote aanbrengen?

Geplaatst: 09.08.2010 - 10:47
door Driven2Shine
Het is ongeveer 10 micron maar dat verschilt per keer.
Je kunt uiteraard meerdere lagen aanbrengen maar dat maakt het een stuk duurder.

Het is inderdaad meetbaar met een ptg.