Nieuw bedieningsconcept (dashboard) XC60 vanaf week 46

De eerste generatie XC60
casper
5th Gear member

bart simpson schreef:
casper schreef:
bart simpson schreef:@ casper, het is altijd tricky om geruchten als harde feiten te presenteren, je bewijst ook niemand er een dienst mee
We zien wel wie er gelijk heeft.
Je noemt jezelf een volvofan, toch loop je volvo met dit soort losse flodders voor de voeten, of je wel of geen gelijk hebt is niet eens een item
Dat is dan hier op het forum zo voor alles wat nieuw is, de scoopfoto's en alles wat erbij hoort incluis.
Als hier de V60 gelekt getoond wordt en ik was eigenlijk van plan een V70 te kopen, en die V60 lijkt me toch wel veel beter, dan wacht ik op die V60, dankzij dit forum, of een ander.
Zo is dat nu eenmaal.
Om nog maar eens te herhalen : heel het verhaal van de nieuwe RTI en de aangepaste dashboards is vele maanden geleden ook al uitvoerig ter sprake gekomen op Swedespeed, dus waarom hier al dat verbolgen gedoe?

In het topic over het zogenaamde verdwijnen van de XC90 lees ik deze verbolgen reacties niet, nochtans zijn deze zeker zo schadelijk als je dezelfde principes erop nahoudt.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Maar niemand kent het exacte moment waarop die verandering wordt doorgevoerd.

Als iedere dealer nu zijn bestellingen eens een maandje opschort krijgt Volvo BE (waarvoor ik doorgaans niet heel veel waardering heb) het ook eens lekker benauwd :evil: .
Volvo for life
casper
5th Gear member

bart simpson schreef:Maar niemand kent het exacte moment waarop die verandering wordt doorgevoerd.

Als iedere dealer nu zijn bestellingen eens een maandje opschort krijgt Volvo BE (waarvoor ik doorgaans niet heel veel waardering heb) het ook eens lekker benauwd :evil: .
"Volvo BE waarvoor ik doorgaans niet heel veel waardering heb"
Gaan we zo beginnen?
Wat is er nu schadelijk, dit topic of zulke uitspraak zoals die van jou over Volvo BE?
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Ik laat het verder rusten, je mist het punt ook volledig.
Mijn gebrek aan waardering voor Volvo BE wordt door de mensen daar die dit soort geruchten de wereld in schieten keer op keer opnieuw bevestigt.
Volvo for life
casper
5th Gear member

bart simpson schreef:Ik laat het verder rusten, mijn gebrek aan waardering voor Volvo BE wordt door de mensen daar die dit soort geruchten de wereld in schieten keer op keer opnieuw bevestigt.
Toch even uw beschuldiging rechtzetten: het komt van iemand bij Volvo DE (Duitsland), en heeft helemaal niets met België (Volvocars BE of Volvo Gent) te maken.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

ok...
(ik doelde trouwens op Volvo Gent, niet op Volvo BE, dat kan ook maar rechtgezet zijn)
Volvo for life
trimitie
4th Gear member

ik ben nieuw op dit forum, maar wat ik niet begrijp is dat jullie zitten te "kakken" op casper zijn mededeling van die aanpassing dashboard xc60 enzo... terwijl jullie doorgaans hier elke dag het forum afzoeken naar.... nieuws over volvo als echte volvo fan .
maar als iemand iets nieuws te melden heeft, wees dankbaar ipv de echtheid te betwisten en kritiek te geven.
als wat we ook maar iets kunnen te weten komen over volvo is dat toch mee genomen, en wat de waarheid betreft, toekomst wijst het uit.

maar in november is er altijd een nieuwe prijslijst dus mijn mening is dat het zeker zo zal zijn, wat pedestrian detection betreft is het maar logisch dat dit nu op xc60 ook zal komen.
want op de eerste S60 modellen nu, is dit zelfs een optie in het safety pack, en binnen enkele maanden zal het standaard erop zitten verwerkt in het city safety systeem aldus mijn dealer in oostende!

so stop yerking and be thankful for all the volvo news we get !!!
NU: XC60 D3 163pk R-design fwd Geartonic 2010

XC90 2.4 D 225pk 2006
S40 2.0D 136pk 2004
S40 1.8i 1996
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Ik ben blij met harde nieuwsfeiten, geruchten kan ik (en ieder ander hier) helemaal niets mee.. tref regelmatig klanten die geruchten die hier te lezen waren verwarren met feiten en die mij uit gaan leggen dat het echt waar is omdat het op het Volvoforum stond..

Is het nieuws niet bevestigt is het voor mij ook niet waar.
Zit toch steeds te wachten op het radarsysteem (waarmee in donker rijden een peuleschil zou worden) dat in de eerste XC90 in 2002 werd aangekondigt, on call kwam 4 jaar later dan het eerst werd aangekondigt en heel recent de elektrische achterklep van de XC60...heb daarover hele discussies gehad met klanten omdat hier geschreven werd dat het zondermeer leverbaar zou zijn...
Volvo for life
RobBob
2nd Gear member

Volgens mij heeft casper dus gelijk :wink:
Bron ?
Volvo-verkoper heeft mij een mail laten lezen (van Volvo zelf) dat dit idd aangepast zal worden vanaf week 46.
@casper, thnx voor dit 'gerucht' al wat eerder op het fora te gooien, zo blijft het tenminste nog een beetje leuk hier :wink:
22/02/2008:
Volvo V70 2.4D 166kw/Summum/Oyster Grey/mobility pack/Odysseus
nossy
4th Gear member

Ik denk als je het aantal verkochte XC60 in kaart brengt dat er daarvan nog geen half % iets leest op het forum en dus in dermate niet op de hoogte zal zijn van de veranderingen ivm het rti - radio display. Tenzij het een eerlijke verkoper bij de offerte bij vermeld.

Of het handiger zal zijn, zal voor ieder persoonlijk zijn denk ik.
Ik vind het systeem er in de S60 wel mooier en moderner uitzien!
casper
5th Gear member

RobBob schreef:Volgens mij heeft casper dus gelijk :wink:
Bron ?
Volvo-verkoper heeft mij een mail laten lezen (van Volvo zelf) dat dit idd aangepast zal worden vanaf week 46.
@casper, thnx voor dit 'gerucht' al wat eerder op het fora te gooien, zo blijft het tenminste nog een beetje leuk hier :wink:
Alle (Belgische) dealers zijn inderdaad op de hoogte en delen het ook zo mee aan hun klanten. Alle nieuwe bestellingen nu zijn al van het nieuwe type.
Dat Volvo ook maar één XC60 in ons land minder zou verkocht hebben door dit topic is trouwens larie.
945i
8th Gear member

Het gaat om het principe dat je geen eventuele veranderingen te vroeg lekt... Volvo medewerkers krijgen niet voor niets zwijgplicht wat dat betreft...

Was dat nog niet duidelijk?
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Alle lopende bestellingen zijn gewoon het bestaande type, dat zal nog zeker een week of 3 aanduren alvorens bouwweek 46 gebouwd gaat worden.
Volvo Gent hult zich naar haar NL dealers nog steeds in stilzwijgen..

Het zou overigen één keer geen kwaad kunnen als de Belgische dealers het eens bij het rechte eind zouden gaan hebben, dat is rond de hele XC60 namelijk nog niet eerder gebeurd
Volvo for life
casper
5th Gear member

bart simpson schreef:Alle lopende bestellingen zijn gewoon het bestaande type, dat zal nog zeker een week of 3 aanduren alvorens bouwweek 46 gebouwd gaat worden.
Volvo Gent hult zich naar haar NL dealers nog steeds in stilzwijgen..

Het zou overigen één keer geen kwaad kunnen als de Belgische dealers het eens bij het rechte eind zouden gaan hebben, dat is rond de hele XC60 namelijk nog niet eerder gebeurd
Ik begrijp niet wat je de Belgische dealers verwijt rond de XC60. Wij zijn steeds correct geinformeerd en kunnen zulk schadelijk commentaar niet apprecieren.
En als je nu in BE en DE een XC60 bestelt dan heb je die niet meer voor week 46.
Trouwens bouwweek 46 wordt in week 46 gebouwd en niet binnen drie weken. Ik vermoed dat je "besteld" bedoelde.
John Vermeulen
3rd Gear member
Contacteer:

Ik wil mij er niet te veel mee bemoeien, maar ik ben zeer verbaasd over de toon van de reacties van Nederlandse zijde. Ik vind het ook niet echt prettig. Het lijkt wel of het gaat om een voetbalmatch Nederland-Duitsland (niet Belgie inderdaad) met de bekende emotionele lading er omheen.

Inhoudelijk:
- ik meende altijd dat dit forum onafhankelijk is en dat het in beginsel geen verkoopondersteunend kanaal voor dealers is of kan zijn. Het is een "fanbased" forum, zoals zo vele anderen in de automotive en daarbuiten (audiforum, vwforum, saabforum);
-dit betekent ook dat nieuwtjes, scoops e.d. vrijelijk gepubliceerd mogen worden. Dat kan ook niet anders, want anders zou elk bericht eerst gescreend moeten worden door een moderator. Als een topic echt onzin is of blijkt te zijn, dan wordt daar in de regel vrij snel op gereageerd. In die zin is het forum zelfcorrigerend en komt de "waarheid" vroeg of laat als vanzelf boven tafel. Dit interactieve is ook het goede aan het forum en dat moeten we vooral zo houden;
- ik weet niets van aanpassingen in het dashboard van de XC60 en de verspreiding van de Pedestrian Detection techniek van de nieuwe S60 naar andere modellen, maar iedereen kan toch op de klompen aanvoelen dat het nieuwe Infotainment systeem van de S60 niet beperkt zal blijven tot dit model en dat de voetgangersdetectietechniek ook bredere toepassing zal krijgen binnen Volvo. Volvo zou gek zijn dit niet te doen. Het zijn immers belangrijke selling points in relatie tot de concurrentie. Brede indruk is nu toch al dat de nieuwe S60 in lay-out van dashboard, centerstack, het Infotainment systeem en hier en daar de afwerking in het interieur al weer vooruitloopt op de XC60. Graduele aanpassing van de XC60 is dan logisch.

Wat de stekels waarschijnlijk doet opzetten in dit topic is de concreetheid waarmee de wijzigingen worden aangegeven, met name de genoemde weekperiode vanaf wanneer de gesignaleerde wijzigingen kennelijk van kracht worden. Dit type mededelingen vinden verkopers niet bepaald prettig, want het kan leiden tot uitstel van aankoopgedrag van consumenten.

Mag ik dan als alternatieve casus wijzen op de maanden/weken voorafgaande aan de facelifts van de S40/V50, zo vanaf de winter 2006/2007. Toen was toch ook al duidelijk dat er van beide modellen een Phase II zou komen, zo in het voorjaar 2007. Toen zijn er toch ook allerlei berichten geplaatst. Berichten over een komende facelift zijn toch ook niet verkoopbevorderend? Moeten we deze berichten dan gaan censureren?

Mijn eigen ervaring is dan dat de invloed van dit forum niet overdreven moet worden. Ik weet heel zeker dat van de Volvovestiging waar ik klant ben, ik een van de weinigen ben die actief is op dit forum, als ik al niet de enige ben.
Als ik afga op wie hier berichten plaatst, schat ik in dat van de hele dealergroep met 5 vestigingen er wellicht 10-15 klanten hier actief zijn. Niet meer. De meeste "traditionele" Volvorijders hebben helemaal geen idee van dit forum. Hebben waarschijnlijk ook geen enkele interesse om hun meningen te ventileren op een internetforum.

Ik heb eens een lovende review over mijn dealer geschreven op Autoweek.nl, en ik ben nog steeds de enige met een review, terwijl de dealer echt een zeer goede naam heeft en ook gewoon goed is. Dit is ook een wezenlijk verschil met rijders van een auto uit de VAG-groep (VW, Audi): die doelgroep is in omvang groter uiteraard (marktaandeel is immers veel groter), maar men heeft vooral een grotere behoefte om van de daken te schreeuwen hoe goed hun product is en daarbij soms agressief te reageren naar andere merken.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Lees de informatie nog even terug rond de introductie van de XC60 in 2008, van Belgische zijde klopte er erg weinig van hetgeen er daarover geschreven werd, dat zette velen onterecht op het verkeerde been.
Volvo for life
Autogek
5th Gear member
Contacteer:

Ook al zou de informatie niet helemaal correct zijn dan is het mijns inziens verstandiger om dit niet op het forum te zetten maar!! Ik vind wel dat we het hier wel leuk met elkaar moeten houden en inderdaad geen voetbalachtig fanatisme moeten uiten.
Edwin.

S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's

Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
Live
4th Gear member

.. Over het dashboard even.. Ik vind het dashboard van de XC60, ook met apart scherm voor radio, er netjes uitzien.
Of ik het nieuwe mooier vind moet blijken uit foto's. Wel
tof dat ze pedestration safety etc er in zetten (optie).
Ben benieuwd of ze die opties ook aan gaan bieden in de opvolger
van de C30 (als die komt etc)

Volvo 940
Volvo 940
Volvo 940
Volvo V70 2.4T 200PK Ocean Race
Volvo V70 D5 185PK
Renault Twingo 1.2

Volvo XC60 D5 Polestar 225PK
Volvo C30 1.6 100PK
Abeltje
1st Gear member

Ik ben het eens met John Vermeulen. Goed, afgewogen verhaal.

Wat ons m.i. bindt op dit forum is het enthousiasme voor Volvo. Daarom begrijp ik de rivaliteit en soms pinnige reacties niet.
Natuurlijk is het ook bedoeld voor het uitwisselen van nieuwtjes, maar laten we er inderdaad geen NL/BE/DLD strijd van maken.
Het is geen wedstrijd wie het eerste een gerucht post en hoe vaak dit waar blijkt te zijn.

Abeltje
Nu:
XC60 D3 geartronic Summum MY2011, Summum Plus Line, Family Line, Security Line, snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging, donker glas achter, Zephyrus 18 inch, Terra Bronze, Soft beige/Espresso, zwart stuur.

Vroeger:
V70 2.4D 120kw geartronic Edition 2 Sport MY2007
S60 D5 geartronic 2003
V40 1.9D Europa 1999
945i
8th Gear member

Of een Fabeltje blijkt te zijn..;)
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gesloten

Terug naar “XC60 t/m MY2017”