Pagina 2 van 2

Geplaatst: 06.10.2010 - 23:18
door Rooz
Bedankt mannen.

Volgens het VADIS boekje zit er in de (Ford!) 1.8B motor een ketting. Hoe kan ik dat in mijn auto zien? Let op: ben niet een sleutelaar!

Geplaatst: 07.10.2010 - 00:10
door Ramon&Ramon
ICEFOX schreef:
bart simpson schreef:
ICEFOX schreef:Of toch ook wel...

De discussie is al eens in een ander topic gevoerd of er op de 1.8 een ketting of een riem zit. VADIS wees toen uit dat er een ketting op zit.
echt niet, 1.6B, 1.8B en 2.0B zijn qua constructie gelijk.
Volvo heeft op dit moment geen enkele motor met een ketting
Ramon&Ramon schreef:Alle V50 modellen hebben inderdaad een riem en geen ketting,ook de diesels hebben een riem.
De 5 cilinder van 2005 gaat om de 160000km..
@ Bart, Ramon&Ramon,

Wie helpt me dan met het volgende zoekplaatje klik

Deze motor krijg ik te zien als ik in VADIS voor een V50 de 1.8 motor kies. Nu geloof ik jullie direct, maar vroeg me toch af of er dan wel een 1.8 met ketting bestaat...
De foto,s vertellen inderdaad iets anders dan mijn documentatie,dit is een ketting aangedreven klepmechaniek,dat is duidelijk.
Ik duik er nog is even in..

Geplaatst: 07.10.2010 - 08:52
door MauritsvdT
FrankS60 schreef:Laat je niet afschrikken door Bart Simpsons onbehouwen manier van reageren op sommige dingen, hij schijnt het niet verkeerd te bedoelen.
ik kan er elke keer weer om lachen.
:lol:

Geplaatst: 07.10.2010 - 10:02
door edraket
gebruikte Volvo in 2005 dan al Ford motoren?

Geplaatst: 07.10.2010 - 10:10
door janpie
Ik dacht eerder anders om Ford gebruikt Volvo.
2.5 in de smax of xmax hoe zo'n ding ook mag heten

Geplaatst: 07.10.2010 - 11:07
door Ramon&Ramon
Een 1.8 B4184S heeft dus een distributieketting,de overige benzine motoren hebben een riem.
Dus het verhaal van Icefox klopt dus!

Geplaatst: 07.10.2010 - 11:07
door Ramon&Ramon
Is dus inderdaad een Ford benzine motor.

Geplaatst: 07.10.2010 - 14:21
door V50_1.8
Ik rij zelf in een V50 1.8 uit 9/2004; navraag bij de dealer leerde mij inderdaad dat er een ketting in zit. Ben zelf absoluut geen sleutelaar dus sluit me aan bij de vraag die eerder werd gesteld: welke kap moet ik lospeuteren (en hoe) om dit zelf te checken?

Geplaatst: 07.10.2010 - 14:27
door 945i
Bij een ketting zit er denk ik geen kunststof kap over.. Dan zou je het kleppendeksel los moeten halen...

Geplaatst: 07.10.2010 - 15:31
door janpie
Dus geen 1.8

Geplaatst: 07.10.2010 - 17:35
door bart simpson
in 2004 kwam de 1.8 in de S40/V50, die kwam rechstreeks van de plank van Ford

Geplaatst: 07.10.2010 - 21:48
door ICEFOX
Ramon&Ramon schreef:Een 1.8 B4184S heeft dus een distributieketting,de overige benzine motoren hebben een riem.
Dus het verhaal van Icefox klopt dus!
Specifiek had ik het over de B4184S11.
Zo heb je nu natuurlijk de B4184S8 flexifuel welke geloof ik wel weer een riem heeft. En in de S/V40 de B4184S2 en 3 en nog zo een paar, welke ook weer een riem hadden?
Wellicht dat de S11 de enige motor is waar mischien een ketting voor de distributie zorgt?

Geplaatst: 07.10.2010 - 21:56
door bart simpson
:shock: in welke S40 zat de B4184S11? en gelijk hebben is gelijk hebben, dus mijn nederige excuus

Geplaatst: 07.10.2010 - 22:04
door ICEFOX
bart simpson schreef::shock: in welke S40 zat de B4184S11? en gelijk hebben is gelijk hebben, dus mijn nederige excuus
Zover ik kan zien alleen in de S40/V50 vanaf 2004, dus het "nieuwe type" S40.

Mn gelijk hoef ik hier niet te halen en excuses is ook niet nodig. Probeer enkel mee te denken en te helpen waar ik kan. Maar toch bedankt.

Geplaatst: 07.10.2010 - 23:17
door Ramon&Ramon
Het klopt als een bus,ik wist het dus ook niet,maar dat komt wel vaker voor.:)

Geplaatst: 07.10.2010 - 23:32
door 945i
Uit de Focus ken ik die motor als een heel fijn torretje! Lekker soepel en met ausdauer.

Geplaatst: 30.03.2011 - 15:40
door Fluppes
Ramon&Ramon schreef:Is dus inderdaad een Ford benzine motor.
En zelfs dit klopt niet. De 1.8 en 2.0 benzine zijn ontwikkeld door Mazda.(Er zit ook nog een 2.3 in deze serie, maar deze is niet door Volvo gebruikt)

Duratec HE (MI4)

De Duratec HE (MI4) is de productnaam voor een reeks 4 cilinder-lijn verbrandingsmotoren welke ontwikkeld zijn door Mazda onder de naam "MZR", en door Mazda, Ford en Volvo voor de automobielindustrie worden geproduceerd. Binnen deze lijn zijn motoren met een cilinderinhoud van 1.8L, 2.0L en 2.3L opgenomen.
1.8L (110 CID; 1796 cc)

Boring 83.0 mm (3.3 inch) Slag 83.1 mm (3.3 inch).

Benaming per merk:

Ford: Duratec HE 1.8L
Mazda: MZR 1.8L (L8-DE)
Volvo: 1.8L B4184S11
Volvo: 1.8L flexi-fuel B4184S8

2.0L (122 CID; 1999 cc)

Boring 87.5 mm (3.44 inch) Slag 83.1 mm (3.27 inch).

Benaming per merk:

Ford: Duratec HE 2.0L
Mazda: MZR 2.0L (LF-DE, LF-VE, LF-VD)
Volvo: 2.0L B4204S3

2.3L (140 CID; 2261 cc)

Boring 87.5 mm (3.44 inch) Slag 94 mm (3.70 inch).

Benaming per merk:

Ford: Duratec HE 2.3L
Mazda: MZR 2.3L (L3-VE, L3-DE)
Mazda: MZR 2.3L DISI Turbo (L3-VDT)