Pagina 2 van 3

Geplaatst: 11.08.2010 - 23:38
door 945i
Een BMW 320D heeft tegenwoordig 184 PK en 380 nm koppel trouwens...

Re: Levertermijn V50 D4

Geplaatst: 12.08.2010 - 07:22
door Peterke
Pritchard schreef:Een neef van mij heeft (deels door mijn toedoen) een V50 D4 besteld. Hij heeft deze auto vorige maand besteld en zal normaal de wagen in ontvangst kunnen nemen op 9 januari 2011!! Is een wachttijd van 6 maanden normaal??? Ik moest maximaal 2 maanden wachten.
Is inderdaad wel heel lang, maar ik denk dat dit geen uitzondering is bij een populair model. Maar wel niet leuk als je er zo lang moet op wachten.
Ik herinner me nog dat mijn vader in '75 een Mercedes wou kopen (was toen een van de weinige aanbieders van een diesel, samen met Peugeot en Opel). De wachttijd bedroeg toen 14 maand. Dit was trouwens de reden waarom hij toen een Opel gekocht heeft.

Geplaatst: 12.08.2010 - 08:40
door Walter
hans98 schreef:Het is niet de vraag naar die motoren, maar het (ontbreken van) aanbod van Volvo. Dat lijkt me een betere omschrijving :)

Het lijkt mij niet dat deze auto opeens zo populair is geworden?
helaas, foutieve omschrijving. Zoals BS al schrijft ligt het aan de beschikbaarheid van de motoren en niet aan het aanbod van Volvo. En als de V50 ineens extreem mega populair zou zijn geworden, dan zouden alle V50's toch een gekke levertijd hebben...

Geplaatst: 12.08.2010 - 09:47
door Summum
Maar de nieuwe D4 is dus niet feitelijk de "oude" D5? Ik dacht dat omdat het ook een 5-cilinder was met (bijna) 180 pk. Of zit het verschil er in dat deze vermogens nu met minder cilinderinhoud worden bereikt?

Geplaatst: 12.08.2010 - 09:51
door MauritsvdT
945i schreef:Een BMW 320D heeft tegenwoordig 184 PK en 380 nm koppel trouwens...
De 320D begint nog steeds met 163pk/380Nm ;)
Maar 177pk/350Nm is ook nog leverbaar

Geplaatst: 12.08.2010 - 09:52
door Paul
Het is nu een 2 liter blok met vijf cilinders

Geplaatst: 12.08.2010 - 09:58
door 945i
MauritsvdT schreef:
945i schreef:Een BMW 320D heeft tegenwoordig 184 PK en 380 nm koppel trouwens...
De 320D begint nog steeds met 177pk/350Nm
Je moet die Autoweek carbase niet altijd geloven.. 320D ED heeft er 163 en de "gewone" 184 pk. Wat overigens net zoveel is als de 330D 10 jaar geleden had.. Hoezo ontwikkeling.. :wink:

Geplaatst: 12.08.2010 - 09:59
door 945i
Paul schreef:Het is nu een 2 liter blok met vijf cilinders
Dat vind ik opzich wel interessant, ben wel heel benieuwd naar die motor! 8)

Geplaatst: 12.08.2010 - 10:02
door MauritsvdT
945i schreef:Je moet die Autoweek carbase niet altijd geloven.. 320D ED heeft er 163 en de "gewone" 184 pk. Wat overigens net zoveel is als de 330D 10 jaar geleden had.. Hoezo ontwikkeling.. :wink:
Komt ook niet bij Autoweek vandaan, maar rechtstreeks van BMW.

En uit ervaring weet ik dat een 320d met automaat en een (redelijke)caravan al helemaal geen optie is.

Geplaatst: 12.08.2010 - 11:03
door Paul
945i schreef:
Paul schreef:Het is nu een 2 liter blok met vijf cilinders
Dat vind ik opzich wel interessant, ben wel heel benieuwd naar die motor! 8)
Kan dat niet?

5-cilinder turbo diesel
1984 cc (is toch 2 liter?)

Zit overigens net zoals de oude D5 een 60l tank in, leuke is dat die ook in de nieuwe D3 V50 zit.

Geplaatst: 12.08.2010 - 11:11
door 945i
Natuurlijk kan dat... En ja! Dat is (bijna) 2 liter. :!: :wink:

Geplaatst: 12.08.2010 - 11:37
door Paul
Ik dacht dat ik iets heel vreemds zei met jouw opmerking erbij!

Geplaatst: 12.08.2010 - 11:50
door 945i
Nee Paul, mijn belangstelling is oprecht. ;)
Volgens mij de eerste 5 cilinder diesel met 2 liter inhoud, moet dan wel iets speciaals zijn.

Geplaatst: 12.08.2010 - 12:02
door Walter
945i schreef:Volgens mij de eerste 5 cilinder diesel met 2 liter inhoud, moet dan wel iets speciaals zijn.
Dat zou zo maar kunnen... Die van Audi is 2.5 liter, Alfa/Fiat 2.4 liter en de eerdere Volvo motoren allemaal 2.4 liter... Ik kan er geen verzinnen...

Geplaatst: 12.08.2010 - 14:07
door 945i
Ik ook niet... Dus onze alles omvattende kennis samenvoegend, kunnen we spreken van een primeur! Afbeelding




;)

Geplaatst: 12.08.2010 - 14:12
door Paul
Maar ik ben nog niet zeker over die dubbele turbo.

Geplaatst: 12.08.2010 - 23:59
door Chemzy
Als je ziet dat alles boven een D2 en een DrivE van de online-configurator zijn gehaald, weet je inderdaad dat het niet voor morgen zal zijn dat ze weer leverbaar zijn.

Off-topic: dat de nieuwe 2-liter een vijfcilinder zou zijn heb ik nog horen waaien. Doet me zin krijgen in de nieuwe motor... Weet er iemand een goede 'motortransplantatiespecialist' zijn? :)

Geplaatst: 13.08.2010 - 00:20
door Skollie
Volgens mij hebben fiat en lancia een 2.0 liter 5 cylinder geleverd. Uit mijn hoofd in de fiat coupe en de lancia Lybra. Kunnen natuurlijk niet tippen aan een volvo...
Dit waren wel benzine motoren dus wat betreft diesel is het nog steeds een primeur. Of is er iemand met meer auto geheugen.

Groet S.

Geplaatst: 13.08.2010 - 00:33
door menjo
De Audi 100 (C3) had ook al 2.0l diesel 5 cilinders.

Wat allerkleinste 5 cilinder motor betreft wint Audi het ook, want de Audi 100 werd ook met een 1.9l 5 cilinder benzinemotor geleverd.

Geplaatst: 13.08.2010 - 07:39
door bart simpson
Skollie schreef:Volgens mij hebben fiat en lancia een 2.0 liter 5 cylinder geleverd. Uit mijn hoofd in de fiat coupe en de lancia Lybra. Kunnen natuurlijk niet tippen aan een volvo...
Dit waren wel benzine motoren dus wat betreft diesel is het nog steeds een primeur. Of is er iemand met meer auto geheugen.

Groet S.
Volvo heeft in de 850 ooit al een 2.0 5 cilinder gehad