Pagina 2 van 4

Geplaatst: 15.08.2010 - 13:42
door NielsPHEV
er staan idd niet dat je 70 op de autobahn moet rijden daarnaast kan je prima 80 - 90 rijden op de autobahn dat doen de vrachtwagens ook !

Geplaatst: 15.08.2010 - 14:24
door 945i
Da's niet zo premium om op de autobahn even tussen de vrachtwagens te moeten rijden om je uitlaat te ledigen.... :roll:

Geplaatst: 15.08.2010 - 14:44
door Ben
't zal wel aan de getankte diesel liggen, toch?
Ik gun mijn vervoermiddel (waarvan ik afhankelijk ben) altijd alleen het beste dat te koop is.

regenereren

Geplaatst: 16.08.2010 - 09:21
door v40jlt4
En weer een dag zonder internet, maar het is wel mooi hier :-)

Die automatische 70-90 voor regeneratie is ook in de bergen een ramp. Want optrekken doet ie niet meer.

Gisteren weer een stukje gereden, auto rijdt normaal, durf geen volgas te geven dus inhalen is even lastig. Kan iig tot 4000toeren optrekken. Of ie nu goed schoon geworden is door mijn hoog-toeren actie (beetje vreemd eigenlijk dat de "eigen methode" van de auto een slome actie is).

In een klein dorpje moet je tanken wat er te tanken valt. Ik heb een stuk verderop een total gevonden met iets dat premium heet. Dat tank ik de volgende keer. En dan geef ik toch weer een keer gas. Kan niet de hele tijd in het ongewisse blijven. Wordt vervolgd.

Geplaatst: 16.08.2010 - 09:49
door Oceanracer
Ik hoop voor je dat Total de oplossing is. Niet iedereen heeft er in Frankrijk goede ervaring mee: >>klik<<

Geplaatst: 16.08.2010 - 09:59
door v40jlt4
Pffft wat een gedoe zeg. Ik had "vroeger" een auto op gas die (daar kom je in spanje achter) slecht liep op benzine. Ik krijg weer flashbacks. Dure, recente auto en ik moet oppassen wat ik tank, waar ik tank, hoe ik rij, etc etc. De getunede V40 wilde ook graag euro98, dus wat dat betreft begrijp ik de paralel met het moeten tanken van kwaliteitsbrandstof. Maar op flutbenzine reed ie prima, niet zo hard, maar zonder problemen

maar ik vind dat men met deze auto te ver zijn doorgeslagen om aan milieu eisen te voldoen. EGR die je hele inlaat vervuild en een roetfilter waar je een speciale "song & dance routine" voor moet uitvoeren wil de hele auto je niet in de steek laten.

Ben even geen dieselfan meer. (alhoewel, toen ie het deed, reed ie wel erg soepel door de bergen,....)
Maar door dit gedoe mis ik mijn spectakel V40 (323pk 440NM) meer dan ooit

Geplaatst: 16.08.2010 - 11:28
door V70/2.4D/2003
v40jlt4, vandaar dat mijn stelling is:

De F16's hebben geen katalysator, mijn V70 geen roetfilter.
Dat is wat kort door de bocht maar het ondersteund de stelling dat we mogelijk te ver zijn doorgeslagen in het milieugedoe, net als met dat zogenaamde "nieuwe rijden". Als je dat een jaartje gedaan hebt en je komt voor de APK-roetmeting blijkt ook dat het hele gebeuren tot op het bot vervuild is en wat zeggen ze dan: "Meneer, even naar de duitse Autobahn en laat hem maar eens eens een poosje hoog in toeren brullen, is hij zo weer schoon en slaagt met glans voor de roetmeting."

On topic: Volgend jaar gaan we met de V70 en aangekoppelde Hobby voor het eerst naar "La douce France". Niet dat ik het wil maar soms moet je in een huwelijk toegeven en omdat het rijden in de V70 bepaald geen straf is heb ik maar toegegeven. Ik heb meerdere keren op het forum gelezen dat er Diesel-Volvisten zijn die in Frankrijk problemen hebben/krijgen en voor zover ik het juist heb, allemaal voorzien van roetfilter!

Zijn er, onder de meelezers, ook soortgelijke dieslervaringen bij motoren die NIET voorzien zijn van een roetfilter? Of moet het probleem echt gezocht worden in de franseslag dieselolie?

Tot slot uiteraard wel veel plezier gewenst en de hoop uitsprekende dat de V70 zich weer normaal gaat gedragen.

Geplaatst: 16.08.2010 - 12:09
door edraket
Het filter is een extra schakel in de keten, en kan als hij vol zit de motor in noodloop laten gaan. Als je geen filter hebt zie je het alleen maar aan de dikke rookwolken. Het kan ook zijn dat de motor niet lekker loopt zonder dat dat gepaard gaat met dikke rookwolken. Dat heeft dan geen invloe dop het filter. Het "probleem" met een filter is natuurlijk dat je geen waarschuwing meer krijgt als er iets fout zit. Als er bijvoorbeeld een turboslang gescheurd is zie je geen rookwolken meer, maar het filter zit wel in no-time vol.

Geplaatst: 16.08.2010 - 12:53
door BlackSapphire
Interessant topic. Ben nu voor het 3e jaar naar Frankrijk gedieseld en geen problemen gehad met de diesel daar. Tankte (tot dusver) gewone diesel daar. Ik kies altijd wel als het even kan pompen met een wat moderner uiterlijk en niet kleine pompjes in afgelegen dorpjes.

Geplaatst: 16.08.2010 - 14:47
door diesel01
V70/2.4D/2003 schreef:v40jlt4, vandaar dat mijn stelling is:

De F16's hebben geen katalysator, mijn V70 geen roetfilter.
Dat is wat kort door de bocht maar het ondersteund de stelling dat we mogelijk te ver zijn doorgeslagen in het milieugedoe, net als met dat zogenaamde "nieuwe rijden". Als je dat een jaartje gedaan hebt en je komt voor de APK-roetmeting blijkt ook dat het hele gebeuren tot op het bot vervuild is en wat zeggen ze dan: "Meneer, even naar de duitse Autobahn en laat hem maar eens eens een poosje hoog in toeren brullen, is hij zo weer schoon en slaagt met glans voor de roetmeting."

On topic: Volgend jaar gaan we met de V70 en aangekoppelde Hobby voor het eerst naar "La douce France". Niet dat ik het wil maar soms moet je in een huwelijk toegeven en omdat het rijden in de V70 bepaald geen straf is heb ik maar toegegeven. Ik heb meerdere keren op het forum gelezen dat er Diesel-Volvisten zijn die in Frankrijk problemen hebben/krijgen en voor zover ik het juist heb, allemaal voorzien van roetfilter!

Zijn er, onder de meelezers, ook soortgelijke dieslervaringen bij motoren die NIET voorzien zijn van een roetfilter? Of moet het probleem echt gezocht worden in de franseslag dieselolie?

Tot slot uiteraard wel veel plezier gewenst en de hoop uitsprekende dat de V70 zich weer normaal gaat gedragen.
Ik bracht mijn S60 een keer naar een niet nader te noemen specialist en de monteurs schoten linea rect de A28 op om met 170 km/h het roetfilter schoon te rijden om daarna een roetmeting te doen. Hoezo milieu.
Neemt niet weg dat je hier niet op zit te wachten tijdens je vakantie, ik hoop dat je snel uit de problemen bent, ik tank overigens altijd V-power of aanverwant.

Geplaatst: 16.08.2010 - 15:36
door Rippie V70
Ik ben net terug. De mijne heeft een retrofit filter en no problemo met de gazole (Diesel) in Frankrijk. Ik heb 'm in de bergen toch wel op zijn lazer gegeven, en op de route du soleil 120 met m'n vouwwagen erachter. Niet extreem dus.
Voor de vakantie een keer Vpower getankt, maar ik merk geen verschil, en dat doe ik dus niet meer.

Geplaatst: 16.08.2010 - 16:24
door edraket
MAar in een retrofit filter is voor een deel bypass, dus echt vol kan hij niet raken. Daarnaast zit er geen sensoren in die de ECU een signaal kan geven het vermogen terug te schroeven.

Geplaatst: 16.08.2010 - 16:35
door V70 T5 assen
Ik merk met de T5 echt wel of ik in DLD euro 95 tank of shell Vpower100 of Aral ultimate100.
Met de laatste 2 duidelijk verschil in vermogen en een veel soepeler motorloop.
Net in denemarken geweest daar kun je zelfs 92 tanken deze moet er echt niet in , na wat zoeken vond ik een shell met daar Vpower 99 al is gewoon 98 ook goed genoeg .
Maargoed dit geld in mijn geval alleen voor benzine , dus topic vervuiling :)
Wat mijn ervaringen met diesel zijn zolang je maar de gerenomeerde merken tankt is er weinig aan de hand , al merk je bij de wat minder vermogende diesels wel wat verschil met de ultimate en v power brandstoffen.

Geplaatst: 16.08.2010 - 20:07
door BlackcurrantV70
In de USA tanken ze zelfs 87ron.....

Geplaatst: 16.08.2010 - 20:52
door elianmars
v40jlt4 schreef: V40 (323pk 440NM)

Zo dan! Wat was daar dan aan gebeurd, dat je er zoveel power uit kreeg?

Geplaatst: 18.08.2010 - 16:41
door v40jlt4
[quote="elianmars"][quote="v40jlt4"] V40 (323pk 440NM)[/quote]


Zo dan! Wat was daar dan aan gebeurd, dat je er zoveel power uit kreeg?[/quote]

Off topic, maar wel leuker:
- hybride turbo laten maken (leeggelepelde 14T met BIG16G compressorwiel)
- Grotere injectoren
- Grotere IC
- 3inch uitlaat met sport-kat
- versterkte drijfstangen
- Cold Air intake
- Water/alcohol injectie (heb ik nog en wil ik eigenlijk in de V70 plaatsen, maar eerst de problemen oplossen)
- andere software natuurlijk (MTE)

- En natuurlijk andere remschijven/blokken/slangen.
- wat gele koni's

Dat was het wel.


De v70 rijdt nog steeds aardig (durf geen volgas te rijden), maar gisteren 2X85km door de bergen gereden, flink doorgereden en dat ging goed. Nog steeds geen andere diesel getankt (wil deze tank leeg hebben, niet helemaal natuurlijk).

Geen vermogensverlies te bespeuren, ook geen roetpluimen oid. Blijft vreemd.

Even iets anders, amerikaanse 87ron is niet hetzelfde als 87octaan bij ons. Als ik het me goed kan herinneren, is dat ongeveer 92oct.

Geplaatst: 18.08.2010 - 19:42
door Rippie V70
Ik kan me de opmerking van Edraket goed voorstellen.
extra roeten door een gescheurde slang of lekke interkoeler kan idd het filter verstoppen. kapotte slangen merk je meteen, een lekke interkoeler minder snel, maar het roet wél

Geplaatst: 22.08.2010 - 23:49
door Daneel
Gescheurde slang aan je turbo merk je snel genoeg. Mijn V70 wilde tijdens onze vakantie (na een plof) nauwelijks nog vooruit. Met de motorkap open kon je, als een ander even een beetje gas gaf, je haren föhnen zoveel lucht werd er rond geblazen ipv de motor in. :(
Het bleek een "terracotta" kleurig rubber buisje te zijn van ca. 10cm lang en 8cm diameter. Deze was 3/4 doorgescheurd=geen druk=geen gang in te krijgen met de caravan (1.600kg) erachter.
Waarde onderdeel € 3,90 arbeidsloon € 25,00 wachttijd 2 dagen, want het onderdeel was niet op voorraad (terwijl dit onderdeel vaker stuk schijnt te gaan)... Enfin, morgen weer gewoon aan het werk.

Geplaatst: 23.08.2010 - 10:47
door v40jlt4
Slangen die ik kan zien heb ik bekeken. Ik zie niets, voel ook geen verlies tot 4000rpm. Hoger durf ik niet te gaan. Heb inmiddels total moeten tanken. Gaan goed. Op het zuipen na. Hoop zo de vakantie door te komen en kijk dan wel verder.

Geplaatst: 23.08.2010 - 18:42
door Rippie V70
kijk toch maar eens in de buurt van je intercooler