Geplaatst: 18.08.2010 - 08:36
Een Duitser!?
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Goed idee! Zoals Renault tegenwoordig Dacia als budget merk heeft.Giuseppo schreef:Volvo gaat weer DAF's in Born bouwen;)
Spaar ons van zulke toekomstbeelden.lingsper schreef:Goed idee! Zoals Renault tegenwoordig Dacia als budget merk heeft.Giuseppo schreef:Volvo gaat weer DAF's in Born bouwen;)
Zo groot?VolvoMafia schreef:vergeet niet dat Volvo zo groot in NL is mede door de DAF's en de 300's.
Verkochte Volvo's in 2010 (januari-juli):v70bio schreef:Wat is de uitkomst?
Daar zal de nieuwe CEO niet voor uit z'n kantoor gekomen zijn: wat kwam hij wel doen??casper schreef:Verkochte Volvo's in 2010 (januari-juli):v70bio schreef:Wat is de uitkomst?
In Nederland : 9196 Volvo's of 5,5 Volvo's op 10000 inwoners
In België: 11612 Volvo's of 11,2 Volvo's op 10000 inwoners
Volvoman schreef:
Daar zal de nieuwe CEO niet voor uit z'n kantoor gekomen zijn: wat kwam hij wel doen??
Autointernationaal.nl'Volvo moet identiteit versterken'
Volvo moet zijn merk versterken om nieuwe markten aan te kunnen boren. Dat heeft de nieuwe topman, Stefan Jacoby, tijdens zijn eerste interview laten weten. De 52-jarige Duitser werd begin deze maand de eerste man van Volvo. Jacoby maakte carrière bij Volkswagen en is naar Volvo gehaald door Geely, de nieuwe Chinese eigenaar van Volvo.
Vanuit het hoofdkwartier van Volvo in Göteborg stelde Jacoby meteen de Zweedse media gerust: 'Göteborg is het hoofdkwartier van Volvo en zal dat ook blijven”, aldus de nieuwe topman. Voor concrete verkoopdoelstellingen of te volgen strategieë was het voor Jacoby, die vorig weekend in Göteborg aankwam, nog te vroeg. Maar de Duitser gaf welaan dat hij voor een nieuwe wind wil zorgen bij het automerk. “Vanuit ons Zweedse hoofdkantoor moeten we een goed begrip hebben van wat de internationale consument wil”.
De prioriteit voor Jacoby wordt dan ook om het merkimago van Volvo aan te scherpen. “Volvo staat voor Zweedse kwaliteit, design en betrouwbaarheid. Dat is een erg stevige basis, maar is misschien niet scherp genoeg om klanten te trekken. We moeten onze merkpositie versterken door te definiëren wat Volvo verstaat onder 'premium'. Dat is belangrijk, want we willen actief worden op nieuwe markten”. Jacoby doelt hiermee overigens niet primair op extra geografische afzetgebieden, maar op nieuwe marktsegmenten. Zo zou moeder Geely graag zien dat Volvo een sedan boven de S80 gaat ontwikkelen, die moet gaan concurreren met o.a. de Audi A8 en de Mercedes-Benz S-klasse.