Pagina 2 van 6
Geplaatst: 24.08.2010 - 21:55
door John Vermeulen
Ik ben benieuwd hoe de Europese distributiemarkt van Volvo zich gaat ontwikkelen en dan met name of er naast de bestaande "Europese" Volvo's (Zweden, Belgie) via een bepaalde invoerlijn op termijn ook nieuwe en gebruikte "Chinese" Volvo's op de markt hier gaan komen. Waarbij het aannemelijk is dat de specificaties, uitvoeringen e.d. flink anders kunnen zijn.
Lijkt me best lastig voor de dealers om met dit onderscheid om te gaan. Misschien moeten ze op termijn wel Geely auto's gaan verkopen.
Geplaatst: 25.08.2010 - 11:07
door Msuidgeest
Als die Chinese Volvo's verscheept worden naar Europa, kap ik echt met Volvo rijden.
Het mag dan Volvo heten maar als ze net zo gebouwd gaan worden als de gemiddelde nep-BMW, nep Opel of nep-Rover dan ben ik bang dat alleen de thuismarkt er plezier van heeft dat Volvo in Chinese handen is.
Ik roep even de botsproef in herinnering van de Landwind ...
Geplaatst: 25.08.2010 - 11:10
door Paul
Hou toch op Mark, er worden al jaren Volvo's daar gemaakt en die zijn van exact dezelfde kwaliteit als de Zweedse en de Belgische.
Maar voorlopig blijven de auto's voor Nederland gewoon uit Belgie en Zweden komen.
Geplaatst: 25.08.2010 - 11:18
door Msuidgeest
I am not convinced, maar dat had u al in de gaten. China staat voor mij als zoveel mogelijk producten op de markt zetten tegen zo laag mogelijke prijs.
Geplaatst: 25.08.2010 - 12:32
door v70bio
Heb SsangYong gereden en nog nooit een auto gehad met zo weinig problemen!!!!!!
Geplaatst: 25.08.2010 - 12:36
door gsx750r
Msuidgeest schreef:Als die Chinese Volvo's verscheept worden naar Europa, kap ik echt met Volvo rijden.
Het mag dan Volvo heten maar als ze net zo gebouwd gaan worden als de gemiddelde nep-BMW, nep Opel of nep-Rover dan ben ik bang dat alleen de thuismarkt er plezier van heeft dat Volvo in Chinese handen is.
Ik roep even de botsproef in herinnering van de Landwind ...
Voor zover je al over argumenten kunt spreken zijn het voor mij in ieder geval geen steekhoudende of rationele maar puur niet onderbouwde emotionele !
Jij brengt ons de botsproef van de Landwind in herinnering maar mag ik je dan voorzichtig herinneren aan wat triviale zaken zoals de gasklephuizen, ABS-controllers en 'veerschotels' en stabilisatorstangetjes (S80 voorzijde) !
En nog wat kleinigheidjes zoals
dit en
dit en
dit en
dit en
dit
Geen gekke score voor échte Zweedse Volvo kwaliteit............ toch ?
Of zouden die auto's allemaal op een maandagochtend gebouwd zijn door Chinese werknemers, afkomstig uit failliete Chinese restaurants ? :twisted:
Op dit moment is de score v.w.b. niet-Zweedse onderdelen in/aan mijn S80: Republic of Korea ; Japan ; BRD ; Noorwegen ; Spanje ; Frankrijk ; USA ; Slowakije ; Ierland en Italië.
Je gaat ons toch niet wijsmaken dat je niet zou weten dat ontstellend veel 'Europese' of zo je wilt 'Westerse' produkten gefabriceerd worden met onderdelen uit Derde Wereld landen of China of zelfs in hun geheel daar vandaan komen. Als je zo weinig vertrouwen hebt in China én indirect in Volvo (!!) ja dan kun je maar beter een ander merk gaan rijden. Maar let op, die komen óók niet meer allemaal uit het land van oorsprong !
Rob
Geplaatst: 25.08.2010 - 12:37
door bart simpson
Msuidgeest schreef:I am not convinced, maar dat had u al in de gaten. China staat voor mij als zoveel mogelijk producten op de markt zetten tegen zo laag mogelijke prijs.
China gaat een fabriek neerzetten voor het invullen van de eigen behoefte, zou me daar niet heel veel zorg over maken.
Geplaatst: 25.08.2010 - 12:38
door Eagletje
v70bio schreef:Heb SsangYong gereden en nog nooit een auto gehad met zo weinig problemen!!!!!!
Kwamen deze niet uit Korea en hadden ze geen motoren van meneer Benz?
Geplaatst: 27.08.2010 - 09:33
door ruuds70
Geplaatst: 27.08.2010 - 09:49
door gsx750r
Zou
dit óók een 'Chinese streek' zijn ? :twisted: :twisted:
Rob
Geplaatst: 27.08.2010 - 12:13
door ruuds70
Geplaatst: 27.08.2010 - 12:42
door bart simpson
Ik zie nog steeds geen beer lopen
Geplaatst: 27.08.2010 - 12:54
door BlackSapphire
Ik wacht het rustig af. Overigens: veel mensen kopen een auto niet op basis van argumenten, maar op basis van emotie. Chinese auto = negatieve emotie, of je het nu leuk vindt of niet. Maar goed, om met BS te spreken, maak me voorlopig geen zorgen.
Geplaatst: 27.08.2010 - 13:18
door ruuds70
bart simpson schreef:Ik zie nog steeds geen beer lopen
Maar van zodra dat wel het geval is meld je dit en noemen we haar Geely, toch?
Geplaatst: 27.08.2010 - 13:39
door bart simpson
Ford was een beer, Geely niet... Volvo gaat in een sneltreinvaart nieuwe ontwikkelingen aan, dat was onder Ford net iets anders
Geplaatst: 28.08.2010 - 19:45
door menjo
Geplaatst: 03.09.2010 - 12:34
door Discovery
Geplaatst: 03.09.2010 - 12:50
door M@rcel
Volgens mij dekt de titel van dat bericht niet de aangehaalde brief. Garanties voor de "Zweedsheid" van het merk, maar slechts intenties als het gaat om handhaven van de bestaande produktiefaciliteiten.
Geplaatst: 08.09.2010 - 13:18
door ruuds70
Geplaatst: 08.09.2010 - 13:31
door Msuidgeest
Gleagle?
Ik vind een hoop goed maar een naam moet toch wel een beetje zijn uit te spreken.
"Houston? The Gleagle has landed"