Pagina 2 van 3

Geplaatst: 06.09.2010 - 21:43
door toppertje
945i schreef:Dat bedoel ik..... ;)
een beetje monteur... :shock:

Geplaatst: 06.09.2010 - 22:01
door 945i
Een goeie in 5 minuten. ;)

Geplaatst: 06.09.2010 - 22:45
door chris_zweden
Beste stuurlui staan aan wal.

Geplaatst: 07.09.2010 - 01:06
door FrankS60
Afbeelding

Geplaatst: 07.09.2010 - 10:07
door JJDD
vincent65 schreef:
diesel01 schreef:Kan het ook te maken hebben met een vast zittende handrem?
Nee waarschijnlijk niet die is ook nagekeken.
Heb onlangs ook iets vergelijkbaars gehad. Eerst was alles losgehaald en schoongemaakt. Even goed, toen weer stank. Remklauw vervangen (geloof ik ..). Even goed, en toen weer...... Handrem schoentjes vervangen. Daarna geen last meer. alleen bleek 1 schoentje helemaal versleten in korte tijd .... is onder garantie vervangen.

Betreft overigens een onderstaande uit 2003 met 190d km.

Geplaatst: 07.09.2010 - 10:41
door bartv70
FrankS60 schreef:Afbeelding

OOOHHHH, het is een vochtprobleem..zie je zo :?

Geplaatst: 07.09.2010 - 11:24
door piotrV70
chris_zweden schreef: Als het wiel erg aanloopt (hij loopt altijd iets aan) dan is het of de remklauw of de handrem. In beide gevallen is het de zuiger die niet helemaal teruggaat.
Domme vraag misschien, maar waarom loopt het wiel altijd iets aan ?

Geplaatst: 07.09.2010 - 11:58
door vincent65
JJDD schreef:
vincent65 schreef:
diesel01 schreef:Kan het ook te maken hebben met een vast zittende handrem?
Nee waarschijnlijk niet die is ook nagekeken.
Heb onlangs ook iets vergelijkbaars gehad. Eerst was alles losgehaald en schoongemaakt. Even goed, toen weer stank. Remklauw vervangen (geloof ik ..). Even goed, en toen weer...... Handrem schoentjes vervangen. Daarna geen last meer. alleen bleek 1 schoentje helemaal versleten in korte tijd .... is onder garantie vervangen.
Klinkt logisch zal het zeker aan de garage voorleggen.
Maar dat wordt pas volgende week.
Ik sta nu op de camping (in de regen.......)

Geplaatst: 07.09.2010 - 22:29
door tazmeniak
Heb het 5 week terug ook gehad,

Volvo dealer gweest en gevraagd wat het komn wezen,ze zeiden van remschoenen misschien los onderin....heb er thuis naar gekeken was niet het geval.
remklauw eraf gehaal en een nieuwe eropgezet, de oude zat vast.
Remklauw vervangen, probleem was opgelost en nog steeds

Geplaatst: 09.09.2010 - 13:23
door vincent65
A.s dinsdag afspraak bij andere garage dan weet ik meer.
Allemaal bedankt voor de hulp!

Geplaatst: 14.09.2010 - 11:48
door vincent65
Net gebeld door de garage de handrem ligt eruit (afgebrokkeld)
De remblokken moeten weer vervangen worden.
Nieuwe remschijven.
Nieuwe remcilinder en slang
Dus dat valt mee...........not

Geplaatst: 14.09.2010 - 15:06
door Thijs
Wat is de prijsopgaaf hiervoor? Zal denj ik niet meevallen helaas...

Geplaatst: 14.09.2010 - 15:16
door vincent65
700 a 800 euro.

Geplaatst: 14.09.2010 - 15:33
door Ramon&Ramon
Bij een dealer of universele garage,die prijs klopt namelijk niet.

Geplaatst: 14.09.2010 - 15:40
door vincent65
Universele garage.(vakgarage Eekhof Naarden)
Wat klopt er trouwens dan niet..

Geplaatst: 14.09.2010 - 23:43
door Ramon&Ramon
de verhouding onderdelen en arbeidsloon!

Geplaatst: 14.09.2010 - 23:45
door Ramon&Ramon
Het is een uur per kant werk!
In verhouding tot de onderdelen zijn die dus flink aan de prijs!

Geplaatst: 15.09.2010 - 19:52
door Gast
Ramon&Ramon schreef:Het is een uur per kant werk!
In verhouding tot de onderdelen zijn die dus flink aan de prijs!
Goeie opmerking.

Ongeveer € 250,- voor schijven + blokken.
Ongeveer € 50,- voor 2 remslangen. Waarom? (remcilinders begrijp ik niet, zit er niet op bij de handrem)
Ongeveer € 40,- handremschoenset.

Dus voor € 500,- incl. BTW moet het wel klaar zijn. Of er moet nog meer stuk zijn.

Geplaatst: 15.09.2010 - 21:59
door vincent65
De rekening is als volgt :

Remklauw - 157,50
Remslang - 18,23
Set achter remblokken - 62,35
2x achter remschijf - 150,40
Set achter remschoenen - 51,25
Remvloeistofverver - 22,46
Klein materiaal - 8,50
Werkplaatstarief 3 uur - 177,60

Maakt samen € 638,29
BTW € 121,28
Totaal €759,57

Lijkt mij een vrij normale rekening of zie ik dat verkeerd?

Heb alle oude onderdelen gezien de schijf was helemaal blauw/zwart.
De handrem waren de voeringen afgebrokkeld/verbrand.
Remklauw zat helemaal vast en was geen beweging meer in te krijgen

Geplaatst: 15.09.2010 - 23:38
door Gast
vincent65 schreef:Remklauw zat helemaal vast en was geen beweging meer in te krijgen
En dit was niet zo toen de remblokken zijn vervangen?
Wat is er gebeurt? Vreemd verhaal.