Pagina 2 van 5
Geplaatst: 09.09.2010 - 09:01
door t5power
bart simpson schreef:dan level je graag door je als een "petje" te gaan gedragen?
Snap niet wat er mis is met een stoplichtsprintje zo nu en dan. De 1 mag graag eens alle paarden uitlaten, de ander verzamelt postzegels. Ieder zijn ding toch? Je gaat toch geen 250 paarden kopen om er alleen naar te kijken?
Zelf beperk ik me ook tot sportief optrekken bij stoplichten of oprit van de snelweg. Om vervolgens weer rustig door te tuffen.
Geplaatst: 09.09.2010 - 09:40
door 945i
Bij mij werkt het zo, hoe sneller de auto, hoe minder 'behoefte' aan sprintjes trekken.
Geplaatst: 09.09.2010 - 11:17
door diesel01
bart simpson schreef:dan level je graag door je als een "petje" te gaan gedragen?
Soms kom je in een situatie, waarbij een petje reactie's uitlokt waar je zelf achteraf van staat te kijken "ben ik dat".
Ik zie gelukkig in dat dergelijk gedrag idd als negatief word gezien.
Afgelopen week werd ik verbaal agressief bejegend door een "petje" toen ik hem vertelde dat de automatische handdoekgever bij de Ikea niet bedoeld was om je hand voor te houden om zodoende de vloer van papier te voorzien.
De T5 wordt toch aangemerkt als snelle GT?
Op comfortabele en snelle manier van NL naar bijv Milaan om de nieuwe wintercollectie te scoren

Geplaatst: 09.09.2010 - 11:51
door jpwg001
945i schreef:Jazeker!
Mag voor een auto van dit kaliber ook geen énkel probleem zijn. En ze blijven zuinig...
Re: 140 pk / 170 pk
Geplaatst: 09.09.2010 - 15:27
door S60 170pk Lpi
sju_art schreef:Ik zie verschillende tijden staan voor beide versies (marktplaats/dit forum/google).
Wat is de 0-100 tijd (volgens het boekje) voor de 140 pk versie en wat is de 0-100 tijd voor de 170 pk versie?
En wat is het in de praktijk

?
Als er mensen zijn die de 140 pk of 170 pk versie hebben getuned (188 pk of 200+ pk), hebben jullie ook je nieuwe 0-100 tijd gemeten?
Even een serieus antwoord op jouw vraag.
140 pk bij 4.500 tpm - 220 Nm bij 2.750 tpm 0-100 km/u = 10.2 sec.
170 pk bij 5.900 tpm - 230 Nm bij 4.500 tpm 0-100 km/u = 8.7 sec.
Ik heb voor mijn S60 met 170 pk een S70 gereden met 140 pk. Het verschil in acceleratietijd heb ik nooit zo bemerkt alleen dan dat de 170 pk misschien wat sneller in de toeren klimt. Wat ik wel duidelijk heb gemerkt is dat de 170 pk op de snelweg boven de 130 km/u sneller/makkelijker trekt naar hogere snelheden.
Wat ik persoonlijk vind pleiten voor de 140 pk versie is dat deze meer trekkracht onderin heeft. De spreekwoordelijke duw in de rug was daar meer voelbaar. Wat ook terug te zien is in de specificaties.
De maximale trekkracht is beschikbaar bij een veel lager toerental.
De 170 pk versie begint vanaf ongeveer 3.000 tpm pas echt te trekken. Bij dat toerental voel je de auto dan ook echt duidelijk meer trekken. Gevoelsmatig ben je met de 170 pk versie dan ook meer geneigd om hem hoger in de toeren te jagen wil je het gevoel hebben snel te accelereren.
Persoonlijk vind ik de 140 pk versie in de stad en op binnenwegen dus net even prettiger rijden. Wanneer je veel op hogere snelheden op de autosnelweg of in Duitsland rijdt kan de 170 pk versie prettiger zijn omdat deze sneller op hogere snelheden zit.
De acceleratietijden heb ikzelf nooit nagemeten.
Geplaatst: 09.09.2010 - 16:38
door Waytogo
Ik heb er zelf ook nog naar gevraagd bij de dealer om van mijn 140 pk naar 170 pk te gaan in verband met het trekken van mijn caravan.
De dealer was er heel duidelijk in dat je met de 140 pk beter af bent omdat het maximale trekkracht al bij de 2750 tpm is zodat je veel minder in de toeren hoeft te rijden.
En inderdaad met de 140 pk gaat het makkelijk af door de bergen.
Geplaatst: 09.09.2010 - 16:46
door V70 T5 assen
bart simpson schreef:dan level je graag door je als een "petje" te gaan gedragen?
Tja.....
Heerlijk he om overal een (negatieve) mening over te hebben , net wat anderen ook in dit topic posten het is af en toe gewoon lekker als de motor goed op temp. is eens lekker door het volledige toerengebied te gaan.
Als jij dit sjonnie gedrag vind zet je iedere T5 en R rijder weg als een petje .
Want laten we eerlijk zijn ieder die zo,n auto koopt rijdt er ook wel eens lekker mee door.
En aangezien de snelweg maffia onze max.snelheid te vaak meet , worden het voornamelijk sprintjes.
Geplaatst: 09.09.2010 - 16:48
door bart simpson
Er zijn idd "petjes" onder ons, jij voelt jezelf daarmee dus ook aangesproken?
Geplaatst: 09.09.2010 - 16:50
door Waytogo
Ik heb ook een petje, maar als ik echt wil doortrekken pak ik wel de motor.
Die gaat sneller dan 10 sec. naar de 100.
Geplaatst: 09.09.2010 - 16:53
door diesel01
V70 T5 assen schreef:bart simpson schreef:dan level je graag door je als een "petje" te gaan gedragen?
Tja.....
Heerlijk he om overal een (negatieve) mening over te hebben , net wat anderen ook in dit topic posten het is af en toe gewoon lekker als de motor goed op temp. is eens lekker door het volledige toerengebied te gaan.
Als jij dit sjonnie gedrag vind zet je iedere T5 en R rijder weg als een petje .
Want laten we eerlijk zijn ieder die zo,n auto koopt rijdt er ook wel eens lekker mee door.
En aangezien de snelweg maffia onze max.snelheid te vaak meet , worden het voornamelijk sprintjes.
Ik persoonlijk heb meer met een lege snelweg cruise op 160km/h en goed opletten of de flitsmaffia op de loer ligt, zonder bij overige(lees langzamere) weggebruikers direct op de bumper te zitten.
Gewoon bezig zijn met autorijden.
Sorry voor het off topic, ts.

Geplaatst: 09.09.2010 - 17:06
door V70 T5 assen
bart simpson schreef:Er zijn idd "petjes" onder ons, jij voelt jezelf daarmee dus ook aangesproken?
NEE, en op 1 of andere manier denk jij je gelijk te moeten krijgen , erg zielig ventje ben je.
Geplaatst: 09.09.2010 - 17:21
door bart simpson
en dan toch reageren?
Geplaatst: 09.09.2010 - 17:22
door t5power
bart simpson schreef:Er zijn idd "petjes" onder ons, jij voelt jezelf daarmee dus ook aangesproken?
Zomaar even een gedachte he Bart, hoeveel pk moet iemand hebben om als petje door het leven te mogen? Is het nou vanaf een 2.5T of pas vanaf een T5?
Geplaatst: 09.09.2010 - 17:24
door VolvoTech
t5power schreef:bart simpson schreef:Er zijn idd "petjes" onder ons, jij voelt jezelf daarmee dus ook aangesproken?
Zomaar even een gedachte he Bart, hoeveel pk moet iemand hebben om als petje door het leven te mogen? Is het nou vanaf een 2.5T of pas vanaf een T5?
Met 248Pk in mijn dieseltje durf ik te zeggen dat dat niets met PK's maar met gedrag te maken heeft
Afzender : Petloos
Geplaatst: 09.09.2010 - 17:27
door diesel01
VolvoTech schreef:t5power schreef:bart simpson schreef:Er zijn idd "petjes" onder ons, jij voelt jezelf daarmee dus ook aangesproken?
Zomaar even een gedachte he Bart, hoeveel pk moet iemand hebben om als petje door het leven te mogen? Is het nou vanaf een 2.5T of pas vanaf een T5?
Met 248Pk in mijn dieseltje durf ik te zeggen dat dat niets met PK's maar met gedrag te maken heeft
Afzender : Petloos
Kijk dat bedoel ik

Geplaatst: 09.09.2010 - 17:35
door Johan
Valt een hoed ook onder de petjes?
Geplaatst: 09.09.2010 - 17:37
door t5power
Johan schreef:Valt een hoed ook onder de petjes?
Betreft wel een hoofddeksel he? Telt ws alleen als je hem ook onder een stoplicht draagt. We zullen de mening van petjes-deskundige Bart even afwachten.
Geplaatst: 09.09.2010 - 17:37
door 945i
Een paar jaar geleden een sprintje gedaan tegen een V70T5 (zilver), misschien zit hij wel hier op het forum :razz: Ik in een zwarte beemdubbeljoe diesel....Op de n201 tussen Aalsmeer en Schiphol, 's morgens heel vroeg..
De man keek niet blij bij de oprit A4 :twisted:
Daar kan ik dan weer best van genieten.
Geplaatst: 09.09.2010 - 18:47
door EVV
Waytogo schreef:Ik heb er zelf ook nog naar gevraagd bij de dealer om van mijn 140 pk naar 170 pk te gaan in verband met het trekken van mijn caravan.
De dealer was er heel duidelijk in dat je met de 140 pk beter af bent omdat het maximale trekkracht al bij de 2750 tpm is zodat je veel minder in de toeren hoeft te rijden.
En inderdaad met de 140 pk gaat het makkelijk af door de bergen.
Dan zou ik toch maar op zoek gaan naar een andere dealer, onder de +/-4500 rpm zijn de 140 en de 170 PK namelijk exact hetzelfde, pas daarboven wordt de 140PK geknepen en blijft op ongeveer 140PK tot de eind, terwijl de 170 steeds meer vermogen krijgt.
Geplaatst: 09.09.2010 - 19:11
door bart simpson
t5power schreef:Johan schreef:Valt een hoed ook onder de petjes?
Betreft wel een hoofddeksel he? Telt ws alleen als je hem ook onder een stoplicht draagt. We zullen de mening van petjes-deskundige Bart even afwachten.
Je hebt jezelf vast in een hokje geplaatst, dat hoef ik niet te doen, je niet aangesproken voelen maar dat toch wel zijn