Pagina 2 van 3

Geplaatst: 10.09.2010 - 13:37
door Iroll
Heb je het benzinefilter al eens nagekeken? Er kan een hoop roest zitten in de tank en dat verstopt je benzinefilter. Filtertje vervangen is een fluitje van een cent en een nwe kost maar een paar knaken.

Geplaatst: 10.09.2010 - 13:43
door Temmink
Ga ik vanmiddag meteen checken!
Benzinefilter zit ergens aan de benzineleiding toch? onder de auto of onder de motorkap? (Ik ben echt een amateur :P )
neem aan dat het filtertje wit moet wezen als hij schoon is.

Geplaatst: 10.09.2010 - 14:59
door admiral
Temmink schreef:Ga ik vanmiddag meteen checken!
Benzinefilter zit ergens aan de benzineleiding toch? onder de auto of onder de motorkap? (Ik ben echt een amateur :P )
neem aan dat het filtertje wit moet wezen als hij schoon is.
Zit 9 van de 10 keer bij het blok voor je benzinepomp, filter kost ook een drol zou ik direct meepakken met de condensator, wel opletten dat je in de stromingsrichting monteert. staat een pijl op het filter.

Geplaatst: 10.09.2010 - 15:20
door Temmink
Word een verlanglijstje van:

- Condensator
- 4 nieuwe bougies
- brandstoffilter

:)

Geplaatst: 11.09.2010 - 00:03
door admiral
Temmink schreef:Word een verlanglijstje van:

- Condensator
- 4 nieuwe bougies
- brandstoffilter

:)
We lezen het morgen wel. Misschien al geopperd maar heb je al een compressie test laten doen of zelf uitgevoerd als je de spullen daarvoor hebt.

Geplaatst: 14.09.2010 - 14:30
door Temmink
Problemen zijn opgelost.
Een brandstoffilter kon ik nergens in de leiding vinden. Zowiezo al vreemd vond ik.

De auto naar mijn vakgarage gebracht, deze hebben het onderzocht en er bleek een verstopping in de brandstofleiding te zitten.
Gelijk een brandstoffilter ertussen gezet, dus moet weer helemaal in orde zijn.

Thanks voor de hulp in ieder geval!

Geplaatst: 14.09.2010 - 16:16
door Iroll
Prettig dat je even meld dat het is opgelost!
Ik zou de tank even controleren op roest door de tankvlotter eruit te halen. Er kan op de bodem v.d. tank een laagje roestvlokken liggen en dan zit de boel zo weer verstopt. Of hou het benzinefilter in de gaten, ik neem aan dat je een doorzichtig filter hebt gemonteerd?

Geplaatst: 14.09.2010 - 20:01
door v700r
Iroll schreef:Vapourlock treed op bij stilstand en heet weer maar zeer zelden tijdens het rijden. .



Het probleem is dan wel opgelost maar vapourlock treed helaas ook op tijdens het rijden. Ja, uit eigen ervaring.

Geplaatst: 14.09.2010 - 22:04
door volvo.144
vapourlock kan niet optreden tijdend het rijden omdat er konstant koude benzine word aangevoerd in de carburator, wat wel kan gebeuren ,is het vervriezen van de carburator door koude lucht aan te zuigen.

Geplaatst: 14.09.2010 - 23:51
door admiral
volvo.144 schreef:vapourlock kan niet optreden tijdend het rijden omdat er konstant koude benzine word aangevoerd in de carburator, wat wel kan gebeuren ,is het vervriezen van de carburator door koude lucht aan te zuigen.
Vapourlock treedt op als de auto stilstaat, benzineleiding nabij het spruitstuk wordt zo warm dat de benzine gaat koken en op luchtbellen start ie slecht of helemaal niet.

Geplaatst: 15.09.2010 - 10:40
door Temmink
@ Iroll
De garage heeft het ertussen gezet, heb het filtertje nog niet bekeken. Zal het in de gaten houden.

Geplaatst: 19.10.2010 - 20:49
door Remon
Die van mij heeft soms ook problemen met het starten na een warme motor. Bij een koude motor is het starten en lopen, maar bij een warme motor geeft dit soms problemen. Vooral met warm weer. Het probleem wat jullie hier beschrijven van kokende benzine kan best in mijn situatie ook wel eens het probleem zijn. Op LPG start de auto namelijk perfect en heb je dus niets met kokende benzine te maken. Nu weet ik niet of het volgende normaal is maar daarom zal ik de ligging van de benzine leiding als volgt beschrijven:

Benzine leiding loopt vanaf de pomp naar boven tot aan de waterslang die vanaf de radiateur komt. Daar zit deze met een beugel vast en daarna loopt de slang verder naar voren over de waterslang heen. Deze komt uit uit bij een soort van schakelaar (vermoedelijk met de lpg installatie te maken) en gaat daarna naar de carburateur. Mijn hitte schild is overigens met de kap naar beneden geplaatst.
Zo te zien is dit een veel voorkomend probleem dus zeker een zinvol draadje.
Afbeelding

Geplaatst: 19.10.2010 - 23:36
door Boele
Tsja,

Op deze manier warm je je benzineleiding lekker op tot een graden of 80-100? door hem langs je radiateur te laten lopen..

Zal morgen een foto maken hoe het bij onze amazon gemonteerd zit. (tenzij iemand anders sneller is!)

Geplaatst: 20.10.2010 - 19:11
door Remon
Ik ben benieuwd naar de foto`s zoals het officieel hoort. Moet zeggen dat ik er zelf nooit zo bij nagedacht had dat dit van invloed kan zijn maar het klinkt wel logisch.

Geplaatst: 20.10.2010 - 22:44
door Boele
Een plaatje gevonden:
Afbeelding
Zo zit hij het beste volgens mij. Dan wordt hij niet warm door je radiateur. De afsluiter voor lpg kan je dan monteren op je wielkuip..

Geplaatst: 20.10.2010 - 23:50
door 945i
Zoveel ruimte en toch nog een brandstofleiding tegen een (hete) koelslang... :roll:

Geplaatst: 21.10.2010 - 21:09
door Remon
945i schreef:Zoveel ruimte en toch nog een brandstofleiding tegen een (hete) koelslang... :roll:
Die brandstofleiding tegen de koelslang viel mij inderdaad ook al op. Misschien dat ik de brandstofleiding voor de radiateur langs leg over het plaatwerk. Dan hoef ik de afsluiter niet te verplaatsen en nieuwe gaten te boren.

Geplaatst: 21.10.2010 - 23:12
door Boele
Remon schreef:
945i schreef:Zoveel ruimte en toch nog een brandstofleiding tegen een (hete) koelslang... :roll:
Die brandstofleiding tegen de koelslang viel mij inderdaad ook al op. Misschien dat ik de brandstofleiding voor de radiateur langs leg over het plaatwerk. Dan hoef ik de afsluiter niet te verplaatsen en nieuwe gaten te boren.
Tsja,

Houd je hand maar eens boven de radiateur op de hoogte van de afsluiter. Bij mn combi komt er dan iig best wat hitte van af.. Ik zou persoonlijk ff een nieuw gaatje boren. (of zelftappende parkers gebruiken!)

Geplaatst: 21.10.2010 - 23:23
door Grijze144
Dat gat op het inlaatspruitstuk waar ik recht inkijk, daar zit normaal een slang op hoop ik? Anders kan ik nog wel een reden voor startproblemen verzinnen.

Waar de verdamper zit zie ik een plaat met allerlei gaatjes, daar kan die afsluiter wel op.
De harmonicaslang vd luchtinlaat kan je ook wel korter maken (weghalen), LPG werkt niet zo goed met rijwind in de inlaat.

Geplaatst: 23.10.2010 - 14:45
door Remon
Dat gat op het inlaatspruitstuk is trouwens afgedicht met een originele plug. Dit is als ik me niet vergis voor de carter ventilatie van de modellen na 62.

De harmonicaslang is geloof ik ook niet origineel toch? Het is trouwens een kunstof luchtfilter en misschien ga ik toch eens opzoek naar de originele blikken met lange hals. Zuig je dan niet te veel warme lucht aan als ik de harmonica slang eraf haal?