Pagina 2 van 8
Geplaatst: 11.09.2010 - 14:45
door bart simpson
VolvoRob schreef:@Bart: als je 30dkm / jaar rijdt, is m.i. jaarlijks vervangen een beetje te veel van het goede.
eens, maar "better safe than sorry" zegt men hier, ik zou de normale interval ook respecteren tenzij er zwaarwegende redenen zijn om er vanaf te wijken
Geplaatst: 11.09.2010 - 15:18
door Ramon&Ramon
Een visuele controle bij een beurt kan nooit kwaad,maar helaas gebeurt dat te weinig.
Geplaatst: 11.09.2010 - 15:41
door bart simpson
Wij doen het wel, en soms is er eentje rafelig en adviseren we deze te vervangen (en dat levert dan ook weer regelmatig discussies op)
Geplaatst: 11.09.2010 - 15:48
door 945i
Precies. ("in het boekje staat....."), ja maar...
Het lijkt wel wantrouwen. 
Geplaatst: 11.09.2010 - 15:53
door t5power
Hoeveel tijd kost een visuele inspectie? Is dat zo gepiept?
Geplaatst: 11.09.2010 - 16:07
door Gast
Zo............. er is al weer een hoop "gezegd".
Mijn tip
(en ik heb er de ballen verstand van
): Dit kan afhankelijk zijn van wat voor onderhoudsbeurt je wil laten uitvoeren.
Bij een kleine beurt, liet ik hem zitten en bij 160.000 km vervangen, samen met een GB.
Als je nu een grote beurt laat uitvoeren zou ik hem meenemen, dan moeten ze namelijk toch al veel los hebben.
Geplaatst: 11.09.2010 - 16:42
door Henriëtte
945i schreef:Heb jij al uitgezocht of het wel klopte over die apk en mistlampen? Over wantrouwen gesproken. Ik hou er niet van als iemand mij wil tackelen over iets waar ze zelf de ballen verstand van heeft.
Ten eerste plaats jij deze lage opmerking/vraag/conclusie in het verkeerde topic. En ten tweede: waar maak jij je druk om ? Heb jij mij iets gevraagd ? En ten derde is het "probleem" van V50-2.0D volgens mij allang opgelost.
Ik plaats hier een reactie op een vraag over de distributieriem en je valt me gelijk aan. Omdat ik dus een vrouw ben en volgens jou de ballen verstand heb van dit soort zaken. Jouw opmerking dat ik jou zou willen tackelen zegt meer over jou dan over mij, want zo ben ik helemaal niet. En daar is een forum ook niet voor bedoeld.
945i schreef:Heb jij al uitgezocht of het wel klopte over die apk en mistlampen?
Ja, die moeite had ik toen genomen. Dit is wat ik er over vond, maar wat ik niet geplaatst had.
Echter de keuringseisen van de mistlampen voor blijven gewoon van kracht en wel de volgende artikelen: artikel 5.2.59 lid 1, artikel 5.2.59a lid 2 en 3, artikel 5.2.61 lid 1 achter tab blad 3 en artikel 128 achter tab 4, .
Dit betekent dat mistlichten voor:
• Deugdelijk moeten zijn bevestigd, lijkt mij duidelijk.
• Kleur moet wit of geel zijn, visuele controle mogelijk.
• Geen beschadigingen, reparaties of bewerkingen in de glazen van de lichtarmaturen
hebben,waardoor de lichtopbrengst, het lichtbeeld of de functie nadelig wordt
beïnvloed, dus als u bijvoorbeeld een barst in een mistvoorlichtglas ziet en het licht werkt
moet je het lichtbeeld met behulp van een koplamptestapparaat controleren en een
duidelijke licht/donker scheiding waarnemen met een duidelijke horizontale scheidingslijn,
zo niet dient men tot afkeur of reparatie over te gaan.
• De glazen van de mistlampen voor mogen niet zijn beplakt, gespoten of geverfd, of ze nu
wel of niet werken.
Etc etc.
Geplaatst: 11.09.2010 - 17:13
door Rippie V70
Heb jij al uitgezocht of het wel klopte over die apk en mistlampen? Over wantrouwen gesproken?
Volvo zegt 160000 km.
Of 5 jaar.......
hoe kom je bij die 5 jaar?
Ik heb professioneel wel eens wat meer met Gates te doen...
Maar je mag hem van mij laten zitten hoor, ik doe het zeker niet
Geplaatst: 11.09.2010 - 18:19
door bart simpson
maar voorgeschreven is die 10 jaar en niet de genoemde 5 jaar, dat jij het veiligheidshalve om de 5 jaar doet is natuurlijk prima voor je eigen gevoel maar zeker geen regel
Geplaatst: 11.09.2010 - 18:55
door RampantBunny
De kilometers zijn het probleem niet, de leeftijd wel. Ik zou het risico niet nemen...als je van plan bent om nog lang van de auto te genieten en geen zorgen wil hebben gewoon doen.
als ie knapt bij 150, 155 of zelfs 161k km sla je jezelf voor je kop.
Natuurlijk kun je wachten tot 160k km, maar zeg nu eerlijk wat bespaar je jezelf er mee?
Ga je hem binnen nu en 20K verkopen? ... waarschijnlijk niet... dus vervangen moet ie toch en dan kan ie weer 160 K mee

Geplaatst: 11.09.2010 - 19:45
door Rippie V70
maar voorgeschreven is die 10 jaar en niet de genoemde 5 jaar, dat jij het veiligheidshalve om de 5 jaar doet is natuurlijk prima voor je eigen gevoel maar zeker geen regel
met 40k per jaar haal ik die 5 jaar toch niet.
Geplaatst: 11.09.2010 - 19:51
door bart simpson
Je had dus wel begrepen dat het 160.000km en/of 10 jaar was?
Met die 40.000km p/jr ben je met 5 jaar namelijk wel een "dare devil"
Geplaatst: 11.09.2010 - 20:38
door 945i
Ik was niet van plan hier nog op terug te komen, maar moet even, sorry, en dit is ook het laatste wat ik hierover kwijt wil.
Via pm prima.
Tweety, jij tackelt iid. niet.
Jij geeft alleen de voorzet en hoopt dat iemand anders hem inkopt...
Als je een mening hebt/had over iets, ventileer die dan in dat topic en probeer dan niet via iemand anders mij onderuit te krijgen. heeft niks met vrouw/man te maken, alleen met een eigenschap waar ik slecht tegen kan.
Zo, verder over de distributieriem, wat trouwens een onding is, heeft de nieuwe generatie Volvo motoren nog steeds geen ketting?
Geplaatst: 11.09.2010 - 20:47
door bart simpson
945i schreef:Zo, verder over de distributieriem, wat trouwens een onding is, heeft de nieuwe generatie Volvo motoren nog steeds geen ketting?
:shock: kan dat ook? :twisted:
Geplaatst: 11.09.2010 - 20:54
door 945i
Yep! :razz: gaat langer mee dan 160000km. (normaliter..)
Geplaatst: 12.09.2010 - 10:26
door Robin1968
Allemaal bedankt voor jullie reactie. De gemoederen kunnen bedaren, ik laat alles (spanrol, riem en waterpomp) vervangen. Mijn overweging is in lijn met better safe then sorry..en ...ik heb de auto net aangeschaft zal er zeker nog wel een 40-50k km meerijden dus dit moet sowieso één keer gebeuren.
Nogmaals dank

Geplaatst: 12.09.2010 - 16:39
door jpwg001
945i schreef:Wat een wantrouwen jegens Volvo hier zeg.
Nee hoor, maar wil je het risico lopen? Er zullen vast mensen zijn die er een paar duizend km meer hebben gereden. Zou jij het risico nemen, 945i?
Geplaatst: 12.09.2010 - 16:54
door 945i
Als de riem er goed uitziet zo ik niet weten welk "risico" ik loop.
Geplaatst: 12.09.2010 - 17:11
door jpwg001
945i schreef:Als de riem er goed uitziet zo ik niet weten welk "risico" ik loop.
Nee, owkee, maar om dat te checken moet je de hele handel toch open hebben liggen? Als dat het geval is, kun je net zo goed die extra centen aan de onderdelen uitgeven? Mijn ouders hebben het ooit met een slOpel Astra meegemaakt, ruim voor de termijn. Dan ben je wel redelijk de l*l. Ook al betrof het en leasewagen en waren de kosten niet voor mijn vaders portemonnee, toch rijd je daarna met een zo goedkoop mogelijk gerepareerde auto, die merkbaar niet goed liep. Ik ben misschien wel een beetje huiverig voor het distributiegedeelte hoor. Met zulke zaken denk ik ook: better safe then sorry.
Geplaatst: 12.09.2010 - 17:29
door 945i
De hele handel los valt wel mee hoor, een kapje(of twee).
Ik heb het ook eens gehad met een Omega 20i, nieuwe riem erom en rijden weer.
