Pagina 2 van 15
Geplaatst: 13.12.2004 - 14:00
door Walter
Mrk V schreef:Peter Timmer schreef:Ik mis de werkgever van Walter in dit rijtje. Weet niet hoe ze in hun werk zijn, maar ze zijn heel vriendelijk, behulpzaam en met liefde voor de oudere modellen. ZELFS als ze er niets aan kunnen verdienen.
Ik zet 'm er graag bij, maar hoe heet ie en waar zit ie?
Hooftman Autobedrijf BV Waddinxveen
Hooftman Schoonhoven BV
Hooftman Alphen aan den Rijn BV
Hooftman Woerden BV
(in willekeurige volgorde)

Geplaatst: 13.12.2004 - 14:10
door BartT5R
Ben je zo zeker dat die volgorde willekeurig is? ;D
Geplaatst: 14.12.2004 - 08:47
door Walter
Maar voor de duidelijkheid: wij zijn naast Volvo specialist vooral een officiele dealer
Geplaatst: 14.12.2004 - 08:56
door Mrk V
VolvoMafia schreef:Maar voor de duidelijkheid: wij zijn geen Volvo specialist maar een officiele dealer
Had ik al begrepen...

Geplaatst: 14.12.2004 - 11:33
door Brinky
VolvoMafia schreef:Maar voor de duidelijkheid: wij zijn geen Volvo specialist maar een officiele dealer
Waar gaat dat naar toe, als de volvodealer zelf al toegeeft dat ze geen specialist zijn... :roll:
Geplaatst: 14.12.2004 - 11:35
door Walter
Brinky schreef:VolvoMafia schreef:Maar voor de duidelijkheid: wij zijn naast Volvo specialist vooral een officiele dealer
Waar gaat dat naar toe, als de volvodealer zelf al toegeeft dat ze geen specialist zijn... :roll:
Geplaatst: 15.12.2004 - 22:40
door Amieke850
URL Van Velzen Hazerswoude Rijndijk:
www.volvovanvelzen.nl
Heb er mijn 850 gekocht. Ben 'n tevreden klant.
Geplaatst: 15.12.2004 - 22:42
door Brinky
VolvoMafia schreef:Brinky schreef:VolvoMafia schreef:Maar voor de duidelijkheid: wij zijn naast Volvo specialist vooral een officiele dealer
Waar gaat dat naar toe, als de volvodealer zelf al toegeeft dat ze geen specialist zijn... :roll:
Subtiel verschil, maar o zo belangrijk!

Geplaatst: 16.12.2004 - 00:17
door Reitse
VolvoMafia schreef:Mrk V schreef:Peter Timmer schreef:Ik mis de werkgever van Walter in dit rijtje. Weet niet hoe ze in hun werk zijn, maar ze zijn heel vriendelijk, behulpzaam en met liefde voor de oudere modellen. ZELFS als ze er niets aan kunnen verdienen.
Ik zet 'm er graag bij, maar hoe heet ie en waar zit ie?
Hooftman Autobedrijf BV Waddinxveen

Ik ken deze lieden qua werken alleen van digitaal contact. Snel, eerlijk en goed. (naja, snel, als je Walter eenmaal aan de telefoon hebt...

)
Geplaatst: 12.01.2005 - 16:28
door Reitse
Vandaag contact gehad met de specialist in Ees.
Ik heb nieuwe achterremblokken nodig en heb even niet de tijd/zin om het zelf te doen. De specialist is 50 euro duurder, ja duurder dan de dealer in Groningen...
Geplaatst: 13.01.2005 - 09:23
door Walter
Reitse schreef:Vandaag contact gehad met de specialist in Ees.
Ik heb nieuwe achterremblokken nodig en heb even niet de tijd/zin om het zelf te doen. De specialist is 50 euro duurder, ja duurder dan de dealer in Groningen...
En Fokke heeft me een ellende gehad van universele blokken achter... Je horde m van een kilometer afstand aan komen... PIIIEEEEEEEP
Geplaatst: 13.01.2005 - 10:30
door Amieke850
VolvoMafia schreef:Reitse schreef:Vandaag contact gehad met de specialist in Ees.
Ik heb nieuwe achterremblokken nodig en heb even niet de tijd/zin om het zelf te doen. De specialist is 50 euro duurder, ja duurder dan de dealer in Groningen...
En Fokke heeft me een ellende gehad van universele blokken achter... Je horde m van een kilometer afstand aan komen... PIIIEEEEEEEP
Dus als ik het goed begrijp heeft Fokke (wiesda?) de universele (?) achterremblokken van een Groninger Volvo dealer? Of nou juist van de Volvo specialist in Ees? 'Universele' achterremblokken? Zijn die niet aan te bevelen? Er bestaan dus ook VOLVO achterremblokken? Toch altijd interessant om te weten... of gaat het hier om een onderonsje... :oops:
Geplaatst: 13.01.2005 - 13:40
door Walter
De Volvo blokken zijn bij Fokke (=clublid 850 club) tijdens de sleuteldag in Waddinxveen gemonteerd. Hij had eerst zelf universele gemonteerd en die maakte alleen maar herrie, piepen zodra je maar naar de rem keek. Demonteren, schoonmaken, koperslikken en monteren bracht geen verbetering. Montage van originele wel! De universele zijn gekocht in de omgeving Mijdrecht bij een automaterialenzaak, het merk weet ik echt niet meer.
Geplaatst: 13.01.2005 - 14:12
door Amieke850
Ow, OK, thnkx, dus als ik nieuwe blokken nodig heb dan mag ik er vanuit gaan dat de VLV-specialist VLV-blokken monteert... en geen universele... ik begreep uit je eerste stukje dat de VLV-dealer of VLV-specialist [iig een van beiden] universele blokken had gemonteerd, leek me al vreemd...
Geplaatst: 13.01.2005 - 15:20
door Reitse
De prijzen van de blokken waren gelijk aan de prijzen van de dealer. Alleen zijn ze bij de specialist óf vreselijk duur óf ze doen er vreselijk lang over...
Geplaatst: 18.01.2005 - 23:20
door broker
Er zijn gelukkig nog wel goede dealers.
Ik ben al meer dan twaalf jaar klant bij
de gebr. van Hemert in Gorinchem en de
werkplaatschef Jarco Stravers is zijn gewicht
in goud waard. Matsen je ook vaak als vaste
klant onder het motto"wie de ruif vult mag er
ook uit eten". Doen ook met veel plezier het
werk aan mijn beide daf's 55 coupe en 55
Marathon. Overigens sluit ik me ook aan bij
de goede ervaringen bij ATR in Raalte. Heb daar
mijn S90 3.0ltr. twee jaar geleden gekocht.
Zeer klantvriendelijk en zeer coulant in garantie.
Ook Carlo Schmidt is een zeer goed bedrijf.
groeten en drive safely, Jan.
Geplaatst: 19.01.2005 - 09:51
door Reitse
Gister Volvo Garage Helpman in Groningen bezocht.
Offerte laten maken voor het vervangen van achterremblokken.
Ik kom binnen, stel me netjes voor en receptioniste weet meteen waar het om gaat. "wilt u er op wachten?" Natuurlijk.
In die tijd eerst maar eens rondje door de showroom. Voorin allemaal nieuwe modellen, achterin de wat minder nieuwe auto's, geen 850 wel V70 classics.
Alles goed bekeken, komt er een andere receptionist aan met kopje koffie.
Daarna netjes gevraagd of ik de werkplaats inmocht. "natuurlijk, geen probleem". De monteur wist me te vertellen dat de pennen waarmee alles vastzat ook erg goed vastzaten en dat het daarom wat langer duurde. Verder doen ze onderhoud aan alle Volvo's, ook de echte klassiekers. Ook waren er sleuteldagen geweest van Volvo-clubs. (ik heb dat ook ergens gelezen maar kan me niet meer herinneren welke het was...).
Tot slot was dit voor het eerst dat er wielen aan mijn auto losgenomen werden en dat voor montage de naven met een soort vet ingespoten werden "tegen het roesten".
Al met al een goeie eerste kennismaking.
Geplaatst: 19.01.2005 - 12:38
door Battlecruiser
Het zou me niks verbazen als het een strakke richtlijn van Volvo NL is om de klant netjes te bejegenen, koffie aan te bieden e.d. Bij elke Volvodealer die ik ken, wordt je nl. zeer voorkomend behandeld.
In sommige autoblaadjes lees je wel eens over de mysterieshopper. Nou, dan komen sommige merken er erg slecht vanaf. Bij heel wat modale merken krijg je geen koffie, de verkoper hangt wat op een auto, je krijgt soms geen hand, wordt genegeerd, krijgt foutieve informatie etc. Gelukkig is dat bij Volvo anders.
Geplaatst: 19.01.2005 - 13:50
door Reitse
Volvo-Assen: daar staat de koffie-automaat.
"mag ik de werkplaats in"? Neen.
Opdracht: wissel een stekker. Uitvoering: wissel ook de kabel én de dure sensor... (en gooi in de tussentijd met het luchtfilterhuis waar een hele dure LMM inzit...)
Geplaatst: 19.01.2005 - 14:33
door Ben
Na de vorige 20.000 beurt aan mijn S60 stond er een klein bedragje op de rekening voor het brandstofgebruik met de leenauto. En dat vond ik vervelend.
Kijk als ik 100 km ga rijden, dan zorg ik er zelf wel voor dat de tank vol is als ik de auto weer inlever. Ik heb dat toen duidelijk gemaakt. Ik heb ook de vergelijking gemaakt dat ik rustig een proefrit van 200 km kan maken zonder dat er überhaupt over brandstofkosten gesproken wordt, dat ik heel veel geld voor een beurt betaal en dat ze, als ze slim zijn, gewoon iets meer rekenen voor de 'kleine onderdelen' die altijd op de rekening staan.
Vorige week weer een 20.000 beurt, nieuwe remblokken voor en nog wat klein werk. "Heb je de auto afgetankt?" vroeg de receptionist. Nee, zeg ik, ik heb misschien 10 km gereden dus meer dan een liter zal het niet geweest zijn.
En dan krijg je de volgende dag de rekening thuis en staat er 1,09 op voor 'verbruikte brandstof'. Kijk dat noem ik nou kinderachtig. Gaat me helemaal niet om die Euro maar wel om het idee. Zeker als je er al 6x een nieuwe Volvo gekocht hebt en die altijd 100% daar in onderhoud is, is dit gewoon een misser.
Is dit een slimme Volvo dealer? Nee dus.