Precies wat ik nu gedaan heb. Ik heb zelfs geprobeerd afspraken te maken over de uitkomst van de keuring, maar daar wil van Aarle niet aan. Zij willen nu opnieuw de discussie aangaan. back to square 1 dus.
De Avantime heb ik in zoverre blind gekocht, dat ik hem niet heb laten keuren vooraf, maar wel heel erg goede garantievoorwaarden heb. Daar heb ik dan ook niets over te klagen. De Renaultdealer doet precies wat hij moet doen.
De volgende keer koop ik mijn auto niet meer zelf. Ik zit er met teveel emotie in blijkbaar. Dan laat ik me graag verrassen door iemand, ook spannend.
Nieuw hier en sinds gisteren een V70 T5 vervolg II
- Oceanracer
- Geartronic member
461.000 km's, om precies te zijn.Autogek schreef:Wat mij met regelmaat verbaasd is dat er veel mensen zijn die vinden dat een Volvo met bv 250.000 km net ingereden is.
Voor iedere auto ook een goede zoals Volvo zijn dit serieuze kilometers.
Daarnaast is het niet alleen de motor maar alles loopt mee in de auto
dus ook de lagers, versnellingsbak enz.
Maar ik denk dat het zeer vanzelfsprekend is dat als je een auto koopt
met ruim 340.000 km op de teller met een nieuwwaarde van 45 a 50.000
voor 6050,- dat daar wel eens wat mis mee kan zijn.
Neemt natuurlijk niet weg dat als de afspraak is dat je garantie hebt de garage zijn afspraken natuurlijk moet nakomen.

Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Johan
- 5th Gear member
Welke discussie willen ze dan aangaan?dmenace schreef:Precies wat ik nu gedaan heb. Ik heb zelfs geprobeerd afspraken te maken over de uitkomst van de keuring, maar daar wil van Aarle niet aan. Zij willen nu opnieuw de discussie aangaan. back to square 1 dus.
De Avantime heb ik in zoverre blind gekocht, dat ik hem niet heb laten keuren vooraf, maar wel heel erg goede garantievoorwaarden heb. Daar heb ik dan ook niets over te klagen. De Renaultdealer doet precies wat hij moet doen.
De volgende keer koop ik mijn auto niet meer zelf. Ik zit er met teveel emotie in blijkbaar. Dan laat ik me graag verrassen door iemand, ook spannend.
Het is helder dat een auto met een dergelijke km stand van alles kan mankeren en dat zelfs als hij in redelijke staat is en op dat moment geen gebreken vertoont kan verwacht worden dat er wel duren reparaties te verwachten zijn. Ik begrijp ook niet waarom men zo'n auto überhaupt als intermediair (hij stong nog op naam van de vorige verkoper) wil verkopen voor een dergelijke prijs. Het was beter als ze hem als meenemer zonder garantoie hadden aangeboden voor pak hem beet ruim onder de €3000,- euro. Je weet dat je dan een groot risico loopt al sje daar toch op in gaat. Voor deze prijs verplichten ze zichzelf ook niet het wrak van de weg te verkopen. Het blik mag mooi zijn maar je kan beter een probleem hebben met het blik als met het mechaniek en de elektronika.
Het blijft geen slimme zet, ja zelfs dom van van Aarle en jezelf.
Je schiet er ook niets mee op om een ander een auto te laten uitkiezen want ook dat is geen garantie een goede auto te scoren.
Gewoon vor de koop afpsreken dat je wil dta de auto gekeurd wordt door de ANWB en dat gebreken aan mechaniek en elektronica hersteld moetne worden. Na de reparatie zal een goede verkoper tonen dat dit ook is uitgevoerd en een eventuele nakeuring kan dit nog bevestigen als het gebreken zijn die niet eenvoudig met leken verstand zijn te controleren.
BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.
-
- 2nd Gear member
Die keuring heeft vorige week vrijdag plaatsgevonden (zie eerste post in dit topic).
Van Aarle weigert te erkennen dat ze schuld hebben en wil de discussie aangaan over de conclusies van het ANWB rapport.
Voor de rest heb je gelijk, ze hadden deze auto nooit met garantie moeten verkopen. Dat hebben ze wel gedaan, maar weigeren op de blaren te gaan zitten. Daar zit precies het pijnpunt.
De lijst met reparaties gaat zo duur worden, dat die waarschijnlijk meer gaan kosten dan de Volvo gekost heeft (volgens de ANWB). Na de aanschaf heb ik er zeker ook nog eens €1000 aan besteed (accu, keuring, juridische kosten en op en neer rijden), die ben ik sowieso kwijt. Het gaat mij erom dat ze verwantwoordelijkheid nemen. Als zij hem repareren (en daarna laat ik hem weer keuren uiteraard), verkoop ik hem zelf wel, maar dan moet ie wel goed zijn.
Van Aarle weigert te erkennen dat ze schuld hebben en wil de discussie aangaan over de conclusies van het ANWB rapport.
Voor de rest heb je gelijk, ze hadden deze auto nooit met garantie moeten verkopen. Dat hebben ze wel gedaan, maar weigeren op de blaren te gaan zitten. Daar zit precies het pijnpunt.
De lijst met reparaties gaat zo duur worden, dat die waarschijnlijk meer gaan kosten dan de Volvo gekost heeft (volgens de ANWB). Na de aanschaf heb ik er zeker ook nog eens €1000 aan besteed (accu, keuring, juridische kosten en op en neer rijden), die ben ik sowieso kwijt. Het gaat mij erom dat ze verwantwoordelijkheid nemen. Als zij hem repareren (en daarna laat ik hem weer keuren uiteraard), verkoop ik hem zelf wel, maar dan moet ie wel goed zijn.
Renault Avantime 3.0 V6
V70 T5
V70 T5
- Johan
- 5th Gear member
Wellicht heb je het al gemeld maar wat zijn de garantievoorwaarden?
Bovag?
Bovag?
BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.
-
- 2nd Gear member
Helaas niet. 3 maanden garantie, de rest weet ik zo niet.
Ik heb het nagevraagd en eigenlijk maakt het niet uit wat de voorwaarden zijn. Omdat dit onder het consumentenrecht valt, is de garantie niet eens noodzakelijk. De auto is nooit goed geweest, van Aarle kan het niet maken en wil het niet ergens anders laten repareren. Dan blijft ontbinding over en daar wil men niet aan. Gevolg: juridisch getouwtrek.
Ik heb het nagevraagd en eigenlijk maakt het niet uit wat de voorwaarden zijn. Omdat dit onder het consumentenrecht valt, is de garantie niet eens noodzakelijk. De auto is nooit goed geweest, van Aarle kan het niet maken en wil het niet ergens anders laten repareren. Dan blijft ontbinding over en daar wil men niet aan. Gevolg: juridisch getouwtrek.
Renault Avantime 3.0 V6
V70 T5
V70 T5
- Rippie V70
- 5th Gear member
Dennis,
Heb je je zwarte thor velgen al verkocht?
Niet om een of ander, maar het is wel een langdradig verhaal, en ik weet niet of dat die 550 euri wel waard is.... Zou het bij mij iig niet zijn (4x tanken....)
Ik ben benieuwd naar wat de rechter gaat zeggen.
Heb je je zwarte thor velgen al verkocht?
Niet om een of ander, maar het is wel een langdradig verhaal, en ik weet niet of dat die 550 euri wel waard is.... Zou het bij mij iig niet zijn (4x tanken....)
Ik ben benieuwd naar wat de rechter gaat zeggen.
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
-
- 2nd Gear member
Die Thor velgen heb ik nog. Veel geinteresseerden, maar niemand met geld.
Het is €850 en dat is natuurlijk een principe kwestie. Achteraf gezien had ik misschien akkoord moeten gaan met die deal, maar het voelde gewoon niet goed. 6 weken ellende met een auto en dan kost dat ook nog €850. Er zijn er niet veel die dat redelijk vinden lijkt me.
Ik hoop een gang naar de rechter te voorkomen, want dat is voor iedereen duur. De vaste vergoeding van €650 juridische kosten als je wint, heb ik iig nu al besteed. Met een rechtszaak komt daar nog een veelvoud bij.
Het is €850 en dat is natuurlijk een principe kwestie. Achteraf gezien had ik misschien akkoord moeten gaan met die deal, maar het voelde gewoon niet goed. 6 weken ellende met een auto en dan kost dat ook nog €850. Er zijn er niet veel die dat redelijk vinden lijkt me.
Ik hoop een gang naar de rechter te voorkomen, want dat is voor iedereen duur. De vaste vergoeding van €650 juridische kosten als je wint, heb ik iig nu al besteed. Met een rechtszaak komt daar nog een veelvoud bij.
Renault Avantime 3.0 V6
V70 T5
V70 T5
- Johan
- 5th Gear member
Is de LPG installatie niet uitgesloten?dmenace schreef:Helaas niet. 3 maanden garantie, de rest weet ik zo niet.
-
- 2nd Gear member
Versnellingsbak doet het op zowel benzine als gas niet 
Nee, is flauw. Daar is ook uitvoerig naar gekeken door Mesman en door de ANWB. Geen van beiden kan precies duiden wat er mis is met de gasinstallatie, maar beamen wel dat er wat mis is. Maar als je kijkt naar de lijst met euvels, dan heeft het merendeel niets van doen met de brandstof. Het stilvallen is wel alleen als je op gas rijdt trouwens.

Nee, is flauw. Daar is ook uitvoerig naar gekeken door Mesman en door de ANWB. Geen van beiden kan precies duiden wat er mis is met de gasinstallatie, maar beamen wel dat er wat mis is. Maar als je kijkt naar de lijst met euvels, dan heeft het merendeel niets van doen met de brandstof. Het stilvallen is wel alleen als je op gas rijdt trouwens.
Renault Avantime 3.0 V6
V70 T5
V70 T5
-
- 2nd Gear member
Wat te doen?
Ik kocht een V70 T5 waar later vanalles mee aan de hand bleek te zijn. Juridisch sta ik sterk, maar om mijn gelijk te halen ben ik meer kwijt dan de auto gekost heeft. Dat is zuur en dat ik balle, maar ik moet door.
Hoe krijg ik nog het meest terug voor de auto?
De mankementen:
1. De ABS is kapot
2. Er is iets goed mis met de gasinstallatie (Mesman zei dit ook al)
3. De versnellingsbak is naar zijn grootje
4. Er was iets belangrijks met Lampda sondes
5. Er is een remschijf krom, een ander is te dun
6. Uitlaat gescheurd
7. Cardan/differentieel voor kapot
8. Diverse stabilisatorstangen en fuseekogels zijn kapot/versleten
9. Dynamo is kapot
Nogal wat dus.
Ik heb er 6050 voor betaald en nog eens 1000 aan juridische en keuringskosten. Auto is uit 2001 en heeft iets van 460.000 op de teller. Bij 300.000 is er een nieuwe motor in gelegd.
Hij heeft zo'n beetje alles aan boord en lederen interieur. Telefoon, navigatie, dure stereo, etc etc etc.
Is het zinvol om hem te laten repareren en dan verkopen?
Verkopen aan een sloper?
In onderdelen verkopen?
Iets anders wellicht?
Alle hulp is welkom.
Ik kocht een V70 T5 waar later vanalles mee aan de hand bleek te zijn. Juridisch sta ik sterk, maar om mijn gelijk te halen ben ik meer kwijt dan de auto gekost heeft. Dat is zuur en dat ik balle, maar ik moet door.
Hoe krijg ik nog het meest terug voor de auto?
De mankementen:
1. De ABS is kapot
2. Er is iets goed mis met de gasinstallatie (Mesman zei dit ook al)
3. De versnellingsbak is naar zijn grootje
4. Er was iets belangrijks met Lampda sondes
5. Er is een remschijf krom, een ander is te dun
6. Uitlaat gescheurd
7. Cardan/differentieel voor kapot
8. Diverse stabilisatorstangen en fuseekogels zijn kapot/versleten
9. Dynamo is kapot
Nogal wat dus.
Ik heb er 6050 voor betaald en nog eens 1000 aan juridische en keuringskosten. Auto is uit 2001 en heeft iets van 460.000 op de teller. Bij 300.000 is er een nieuwe motor in gelegd.
Hij heeft zo'n beetje alles aan boord en lederen interieur. Telefoon, navigatie, dure stereo, etc etc etc.
Is het zinvol om hem te laten repareren en dan verkopen?
Verkopen aan een sloper?
In onderdelen verkopen?
Iets anders wellicht?
Alle hulp is welkom.
Renault Avantime 3.0 V6
V70 T5
V70 T5
-
- 2nd Gear member
Zover laat ik het niet komen. Mijn jurist zegt dat ik juridisch gezien wel gelijk heb, maar om dat te halen, ben ik meer geld kwijt dan dat het ding waard is. Dus dan krijg ik mijn gelijk bij de rechter, maar dan kost het me nog meer.
Renault Avantime 3.0 V6
V70 T5
V70 T5
- Rick H
- 3rd Gear member
als je je gelijk haalt bij de rechter moet de tegenpartij toch de juridische kosten vergoeden?
MY07 Volvo S80 4.4 V8 AWD Geartronic
Black Sapphire metallic - Summum - Off Black Leder - 18” Zubra - Premium sound - RTI -
Keyless drive - PDC V+A - BLIS - Adaptieve Bi-Xenon - etc...
MY06 Volvo S60 2.0T Aut.
Sports-Edition - Silver - Off Black Leder - Bodykit - 18” Eudora (zomer) - 17” Otrera (winter) - HU850 Premium sound - RTI - PDC - etc...
Black Sapphire metallic - Summum - Off Black Leder - 18” Zubra - Premium sound - RTI -
Keyless drive - PDC V+A - BLIS - Adaptieve Bi-Xenon - etc...
MY06 Volvo S60 2.0T Aut.
Sports-Edition - Silver - Off Black Leder - Bodykit - 18” Eudora (zomer) - 17” Otrera (winter) - HU850 Premium sound - RTI - PDC - etc...
-
- 8th Gear member
Ik denk dat je moet proberen nog wat geld te maken van die auto, en je verlies te pakken.
Duur leergeld, maar de combinatie naïeve klant en verkeerde handelaar is nooit een succesvolle geweest.
Duur leergeld, maar de combinatie naïeve klant en verkeerde handelaar is nooit een succesvolle geweest.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- Silver_R
- 6th Gear member
Toch begrijp ik het niet hoor.
@dmenace:Het is heel vervelend voor je dat allemaal zo moet lopen. Zonde van je geld en zoals 945i al zegt, duur leergeld.
Maar kom op , wees nou eens eerlijk. Een T5 van hoe oud weet ik niet en met 461000 km's op de teller en dan nog eens op gas. Dat is toch vragen om problemen. Niemand koopt zo'n auto om het rustig aan te doen en als een oud vrouwtje rond te rijden. En voor de cynici onder ons, niet het vrouwtje van de VW reclame natuurlijk.
Maar deze T5, die is gewoon op. Zelfs een Volvo, op gas en met die km's, houdt er eens mee op.
En de verkoper, tja, die had volgens mij deze auto zo niet moeten verkopen.
Wat ik van ze weet is niet veel maar dit verhaal past er in ieder geval wel bij.
Maar ik zou zeggen neem je verlies en zoek iets beters.
In ieder geval veel sterkte en succes met de oplossing.
@dmenace:Het is heel vervelend voor je dat allemaal zo moet lopen. Zonde van je geld en zoals 945i al zegt, duur leergeld.
Maar kom op , wees nou eens eerlijk. Een T5 van hoe oud weet ik niet en met 461000 km's op de teller en dan nog eens op gas. Dat is toch vragen om problemen. Niemand koopt zo'n auto om het rustig aan te doen en als een oud vrouwtje rond te rijden. En voor de cynici onder ons, niet het vrouwtje van de VW reclame natuurlijk.
Maar deze T5, die is gewoon op. Zelfs een Volvo, op gas en met die km's, houdt er eens mee op.
En de verkoper, tja, die had volgens mij deze auto zo niet moeten verkopen.
Wat ik van ze weet is niet veel maar dit verhaal past er in ieder geval wel bij.
Maar ik zou zeggen neem je verlies en zoek iets beters.
In ieder geval veel sterkte en succes met de oplossing.
-
- 5th Gear member
garantie is garantie hoorJohan schreef:Je had met de verkoper kunnen afspreken de auto te laten keuren door de ANWB en verlangen dat de gebreken die daaruit naar voren komen in alle redelijkheid worden hersteld. Wil men dit niet dan sta je wel sterk in het ontbinden van de verkoop.dmenace schreef:Ik kom hier niet om mijn gelijk te halen natuurlijk. Je analyse laat ik verder voor wat hij is. Stomtoevallig heb ik psychologie gestudeerd.
Ik heb een Volvo gekocht met grote beurt en garantie en verwacht dan de service die ik gekocht heb. Als de auto dan niet goed blijkt te zijn (en laten we eerlijk zijn, het is niet één klein dingetje), dan heb ik dat sowieso al afgekocht met de garantie.
Ik zeg niet dat van Aarle niets gedaan heeft, ik zeg alleen dat ze het niet gemaakt krijgen en dus of de auto ergens anders moeten laten repareren (heb ik voorgesteld), of hem terugnemen. Zo werkt het nou eenmaal. Bij van Aarle noemen ze het resetten van de computer een reparatie. Dat zegt genoeg toch?
Als ze dan voorstellen dat mij dat €850 kost (geen idee waar die €550 vandaan komt), dan is dat voor mij niet logisch. We hebben het over de eerste zes weken dat ik de auto had en daarvan heeft hij er 4 bij van Aarle gestaan. De twee weken dat ik hem had, had ik niets dan ellende. Waarom zou mij dat €850 euro moeten kosten?
Dus... Ik hoef geen gelijk en ik hoef niemand te overtuigen. Ik doe een feitelijk relaas, doe ermee wat je wilt.
Nog een vraag voor Johan uit interesse: Wat zou jij dan doen?
Dit had je overigens al voor de koop moeten afspreken ipv blind de auto af te nemen (at heb je waarschijnlijk ook niet gedaan met de avantime?).
Als de verkoper hier niet op in wil gaan is dit al een indicatie om er met een grote boog omheen te lopen en had je jezelf al deze ellende kunnnen besparen.
een auto hoort normaal te kunnen rijden.. OOK met 250.000 op de teller, dat dan niet alle knoppen het perfect doen, bv een airco kapot ofzo kan wel, maar normale mechaniek moet het gewoon goed doen en in orde zijn, een versnellingsbak mag bv best iets minder soepel schakelen ivm slijtage maar dat is wat anders dan naar het grootje
dus niet teveel sympathie voor de verkoper dan had ie hem niet met garantie moeten verkopen
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
-
- 2nd Gear member
Ik heb al een andere auto, de Volvo staat al bijna een jaar stil. Inderdaad had ik beter moeten weten en dat weet ik nu.
Nu probeer ik nog wat terug te krijgen. Wat is de beste manier?
Nu probeer ik nog wat terug te krijgen. Wat is de beste manier?
Renault Avantime 3.0 V6
V70 T5
V70 T5
-
- 5th Gear member
dan zou je bijna advies krijgen om vlak voor aankoop van welke auto dan ook een zeer goede rechtsbijstandverzekering af te sluiten (en dus niet DAS) waar ook rechtzaken in vergoed wordendmenace schreef:Zover laat ik het niet komen. Mijn jurist zegt dat ik juridisch gezien wel gelijk heb, maar om dat te halen, ben ik meer geld kwijt dan dat het ding waard is. Dus dan krijg ik mijn gelijk bij de rechter, maar dan kost het me nog meer.
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer